søndag den 20. maj 2012

Velkomst til andet hold fra DSC

D. 16.05.12

Ringer efter en taxa også kommer
der en limousine, elsker Hawaii :)
I dag vågnede jeg da vækkeuret ringede og Sissel var lige kommet hjem fra hendes løbetur. Kunne ikke overskue hun var så aktiv så tidligt på morgenen, så jeg tog det stille og roligt. Vi havde rigtig god tid i dag, da vi ikke skulle i skole. Vi skulle nemlig ud i lufthavnen og modtage det nye hold fra DSC, som har været rundt i New Zealand og Australien indtil nu også skal de være her i Honolulu de næste 7 uger. Vi skulle afsted sammen med Marie og Katrine Fjeldsted og vi snakkede med Janie om det i går fortalte vi ikke kom i skole, fordi vi skulle hente det andet hold. Hun var glad for at hører, det ikke var pga. undervisningen at vi blev væk, men fordi vi vil modtage det andet hold på en god måde. Vi gjorde det hele frivilligt og selvom vi var lidt kede af at gå glip af undervisningen, synes vi 4 piger det kunne være rigtig fedt at modtage det nye hold, som vi blev modtaget da vi kom til Hawaii også ville vi selvfølgelig gøre det endnu bedre. Vi spiste morgenmad, gjorde os klar og havde endda god tid til at læse i vores bog og bare tage det hele lidt stille og roligt. Det var rigtig dejligt. Kl. 08.15 mødtes vi med Marie ude på gangen og sammen gik vi ned til lobbyen, hvor Katrine stod og ventede på os. Lidt efter kom vores taxa og vi blev glædeligt overrasket over, hvad vi skulle kører i. Vi troede det var en alm. taxa, som vi har kørt så meget i, men da vi kom uden for så vi at der holdte en hvid limousine til os. Lidt surrealistisk at ringe efter en taxa og så kommer der en limousine. Men mange af deres taxa herover er limousine, så vi blev rigtig glade og positivt overrasket over, at vi skulle kører med den. Har aldrig kørt i limousine før og selvom den ikke var så stor, så var det rigtig fedt at prøve. Heldigvis var der et stykke ud til lufthaven, så vi havde god tid til at nyde vores køretur i limousinen.

Da vi kommer frem til lufthavnen, kan vi ikke rigtig finde ud af hvor vi skal være henne og leder efter den ankomst hal vi skal kom ud til, da vi landede i lufthavnen. Men vi kunne ikke finde den, så vi ringede til Jacob og hørte ham ad. Vi vidste godt han skulle modtage holdet og han havde måske også en lille ide om, at vi også var der. Så vi ringede og heldigvis var han på vej, så vi sætte os på en bænk og ventede på ham. Da han kom, gik vi hen til nogle små boder ved siden af lufthavnen, hvor de laver de berømte Lei kranse og Jacob havde i forvejen bestilt 25 af dem. Så de var klar til os og skulle bare lige lægges ned i en kasse da vi kom og så kunne vi tage dem med os. Så gik vi tilbage til den ankomsthal hvor holdet ville komme ud fra og flyet var lidt forsinket, så vi besluttede at gå på starbucks og købe lidt forskelligt at drikke og spise mens vi ventede. Da flyet var landet gjorde vi os klar til at modtage dem og da der ville gå et stykke tid før de kom ud i ankomsthallen, delte vi blomsterkransene op mellem os, så vi alle 4 skulle give 6 kranse og Jacob gav en til lederen. Sissel kendte to på holdet, da det er hendes rigtig gode veninder fra gymnasiet og de vidste ikke at hun stod og modtog dem, så da de så hende blev de overrasket og det var rigtig dejligt. Selvom jeg ikke kendte nogle, var jeg alligevel lidt spændt på, at give dem en blomsterkrans og se hvordan de reagerede. Men heldigvis blev de positivt overrasket og synes det var dejligt at blive modtaget på den måde. Så begyndte vi allerede at snakke lidt med dem og sørge for at modtage dem på en god måde. De er 24 piger og 1 dreng på holdet, så vi sagde til ham, at der er 2 drenge på vores hold som han kan snakke lidt med de næste par uger, så det ikke kun handler om alle de andre piger hele tiden. Det havde han sikkert ikke noget i mod, da han allerede har været sammen med den 1,5 måned, men tror også han blev glad for at hører, der var 2 drenge på vores hold som han kan snakke med. De blev også hurtige misundelige på os, fordi vi er blevet brune og selvom det var dejligt at hører, fortalte vi os at det skulle de nok også blive og det glædet de sig meget til.
Næsten med det samme gik vi hen til bussen som skulle kører dem hen til deres hotel og så fik vi lov til at kører med. Bussen skulle også have nogle andre turister med, så selvom vi ikke var de eneste blev der fortalt en masse informationer til holdet. Marie og Katrine stillede sig op og bød holdet velkommen til Hawaii, fortalte lidt om at de skal bruge høj solfaktor i starten pga. den skarpe sol, om den traditionelle blomst i håret og hvilken side den skal sidde i alt efter om man er single eller ej. Så har vi også arrangeret til fælleshygge i aften nede i strandparken hvor vi alle sammen skal mødes, lave nogle forskellige lege, lærer hinanden bedre at kende og ellers bare hygge os. Det blev de glade for at hører og glædet sig til det. Så fortalte vi også, at vi er 26 piger og 2 drenge, så det skal nok blive hyggeligt med alle os piger på én gang. Så fik de lidt praktiske informationer af deres leder, mens vi kørte hen til deres hotel og undervejs var der nogle af de andre turister som skulle af og efterhånden blev bussen lidt tømt. Så kørte vi hen til deres hotel som ligger meget tæt på hvor vi bor. Der er kun lige en blok i mellem os, så det kan ikke være bedre. Deres leder skal bo på vores hotel, så det bliver lidt specielt da vi så har 2 leder og en lærer på vores hotel. Men det har ikke skam nogle problemer indtil videre, så det skal nok gå. Da vi kom til deres hotel hjalp vi med få styr på deres kufferter og tømt bussen for deres ting. Så gik de ind på deres hotel, mens vi gik tilbage til vores. Allerede der var der en god stemning mellem os, så det var dejligt at opleve. Så var vores mission fuldført og så kunne vi slappe af resten af dagen, indtil vi skulle mødes med dem igen senere på aftenen.
Selvom der egentlig var 2 timer tilbage inden de andre fik fri, synes vi ikke det var helt fair over for dem, at vi kom ind i klassen på det tidspunkt og ville også selv synes det var lidt mærkeligt. Vi havde jo også valgt at blive væk fra timerne i dag og så kunne vi lige så godt kører linen ud og blive væk de sidste 2 timer. Katrine og Marie smuttede ned i strandparken stort set med det samme vi kom tilbage til hotellet, mens Sissel og jeg gik op på værelset. Vi skulle helt sikkert også have lidt sol i dag, da det allerede var rigtig lækkert vejr. Men ingen af os kan holde ud at ligge dernede særlig længe, så vi ville hellere vente til de andre havde fri, da de helt sikkert også skulle ligge nede ved poolen i dag. Så jeg fik skrevet lidt af dagens dagbog, ordnet min blog, lidt at spise og ellers bare slappe af indtil vi gjorde os klar, pakkede vores ting og lagde os nede ved poolen omkring kl. 13.00. Det var lidt overskyet da vi kom derned og jeg blev hurtig irriteret på skyerne og kunne næsten ikke overskue at ligge dernede, hvis der ikke var solskin. Lidt efter kom Stina, Sille, Mille, Mia og Lisbeth derned og de blev også lidt skuffet over vejret. Men heldigvis begyndte det lige så stille at klare op og vi jublede nærmest da solen kom frem. Den brændte så også meget da den kom frem og vi føler at vejret i det hele taget er blevet meget varmer efter vores friuge, så nu skal vi passe endnu mere på selvom vi alle tager sol hverdag for, at blive brune inden vi skal hjem. Men jeg lå dernede omkring 3 timer også kunne jeg ikke holde til mere. Så jeg smuttede op i bad og slappede af alene på værelset i en times tid. I mens fik jeg ordnet nogle billeder og lagt lidt nyt ind på facebook. Da kl. var lidt over 5 kom Sissel ind på værelset og så gik vi sammen med Cecilie og Mille hen for at købe noget sushi og mad fra Subway. Da vi skulle til et arrangement nede i strandparken og vi selv skulle have mad med, ville vi købe mad ligesom mange af de andre. Der stod allerede nogle piger fra det andet hold nede ved sushi butikken, så allerede der skulle vi stå lidt i kø. Da det endelig blev vores tur, kom der nogle stykker fra vores hold som også skulle have sushi, så det endte med at vi var mange dernede. Men vi fik hurtig vores mad også gik vi ned mod strandparken. På vejen mødtes vi det nye hold og så fulgtes vi med dem dernede.
Da vi kom ned i strandparken satte vi os på nogle bænker forskellige steder og spiste vores aftensmad. Vi sad for det meste sammen med dem fra vores eget hold, mens der var nogle fra begge hold som mængede sig med hinanden. Efter vi havde spist skulle vi i gang med at lave nogle forskellige lege, som en slags teambuilding og det skulle være med blandede hold på kryds og tværs. Vi startede med at blive inddelt i 4 grupper, så skulle vi i hver gruppe stå på en række også gik opgave ud på at stå i rækkefælge alt efter hvornår man har fødselsdag. Vi skulle alle stå på et stykke papir og når vi skulle flytte os i rækken, skulle i hele tiden stå på et stykke papir. Så vi kom hinanden lidt ved og ud over det, måtte vi heller ikke snakke med hinanden. Vi måtte kun kommunikere gennem tegnesprog og det var lidt svært med meget sjovt at prøve. Så skulle vi lave en leg, hvor vi i hver gruppe skulle lave/forme et dyr og alle skulle være med ind over det. Det var også meget sjovt at prøve og en god samarbejdsøvelse. Derefter skulle vi igen stå på rækker og nede i den anden ende lå der en genstand. Så handlede det om, at alle dem der havde flest af den sammen genstand på sig og var hurtigt til at lægge det samlet i den anden ende, inden for 20 sek. Havde vundet rundet. Det kunne f.eks. være at Jacob sagde, alle dem der har kørekort på sig skal løbe derned. Så alle os fra de 4 forskellige grupper skulle løbe ned til vores fælles gruppe genstand og lægge vores kørekort der. Så gik Jacob rundt til de forskellige gruppe og talte hvilken gruppe der havde flest af den samme genstand. Det gjorde vi nogle gange og det var også meget sjovt at prøve. Som den sidste ting, skulle vi vælge én fra hver gruppe, som skulle være ned i den sidste udfordring og det var hvem der kunne have flest skumfiduser i munden og samtidig sige frugtplukker, så vi kunne tyde det. Det var meget underholdende for os andre at se og selvom de alle 4 var flade af grin, klarede de det rimelig godt. Da alle konkurrencerne var gennemført, havde mit hold selvfølgelig flest point. For mig handlede det ikke så meget om, hvem der havde flest point eller hvem der vandt. Det handlede bare om, at vi skulle lærer det andet hold bedre at kende og have det sjovt med hinanden. Det gik også godt og det var rigtig dejligt. Da hele arrangementet var slut kl. lidt over 20.00, så skiltes vi alle hver til sidst. Der var mange der tog tilbage til hotellet, nogle skulle shoppe lidt, mens vi var nogle stykker som tog i Yoghurtland. Vi tilbød også de nye at tage med, men de ville forståeligt nok ikke med, da det var deres første aften på Hawaii og det kunne vi sagtens sætte os ind i. Vi havde det på samme måde på vores første aften, så det var også fair nok.

Vi startede med at være mange som ville i Yoghurtland og have is, men eftersom vi gik langs shoppegaden forsvandt folk lige så stille, så det endte med at det kun var Cecilie, Camilla W, Lisbeth, Maiken og jeg der tog derned. Det var også rigtig hyggeligt og på vejen fik jeg snakket lidt med Camilla W og det var rigtig dejligt, da jeg ellers ikke snakker så meget med hende. Jeg fik også snakket lidt med Lisbeth, så det var en hyggelig gåtur vi havde derned. Det var rigtig dejligt at få is og Cecilie havde netop snakket om det tidligere i dag også var det bare hyggeligt, at de andre piger også gerne ville med. Da vi alle havde spist vores is, gik vi tilbage til hotellet og så snakkede jeg lidt mere med Camilla. De endte med at de andre sakkede lidt bagud, så vi gik bare og snakkede. Det var igen hyggeligt og da vi kom til hotellet, gik vi hver til sidst. Til efter jeg var kommet op på værelset, kom Mille indtil mig også sad vi og snakkede et stykke tid om alt muligt. Det var rigtig hyggeligt og dejligt. Så gjorde jeg mig klar til at komme i seng og lidt efter kom Sissel tilbage fra hendes shoppetur med Katrine. Hun skulle ellers ikke have mere inde fra Victoria Secret, men kunne alligevel ikke lade være. Det er lidt farligt for os, at gå på den shoppegade. Vi falder nogle gange lidt for hurtigt i, men det skal der selvfølgelig også være plads til. Så skrev vi begge dagbog, løste lidt og omkring kl. 22.30 lagde vi os til at sove.