tirsdag den 22. maj 2012

Shopping og biograftur

D. 20.05.12
I dag vågnede jeg og kunne godt mærke, at jeg begyndte at få ondt i halsen og regnede bare med at det var lidt morgen kriller også tænkte jeg ikke mere over det. Jeg vågnede da mit vækkeur ringede kl. 07.00 og kunne ikke rigtig finde ud af hvad jeg havde lyst til. Men jeg valgte at stå op, spise morgenmad, sletter billeder på min computer og gøre min klar til, at skype med Daniel kl. 09.00. Da Sissel også skulle skype med sin kæreste valgte jeg at gå ned i lobbyen og håbede på nettet fungerede. Det gjorde det heldigvis også og overraskende godt i dag, så det var rigtig dejligt. Vi glæder os selvfølgelig meget til at komme hjem og det er dejligt at tænke på, der ikke er så længe igen. Men samtidig synes jeg det hele er endnu svære nu, fordi jeg længtes efter at komme hjem og selvom der kun er 19 dage tilbage, så virker det som uoverskueligt lang tid og samtidig er det meget snart. Så der er lidt blandende følelser omkring det hele, men når jeg skyper vokser savnet og længselen for at komme hjem endnu mere. Så selvom det var lidt svært, var det samtidig som altid rigtig dejligt at snakke og se Daniel igen. Vi havde også masser at fortælle hinanden i dag og tror næsten vi snakkede i ca. 1,5 time. Der var heller ikke nogle problemer med nette på noget tidspunkt, så det kunne ikke være bedre. 
De 5 neglelakker jeg fik købt,
hvorad den længest til højre er en
base der bliver lagt på først
Da jeg kom op på værelset igen, gik jeg i gang med at skrive gårsdagen dagbog færdig og nåede også at slette lidt flere billeder, inden jeg skulle mødes med Lisbeth kl. 11.30 nede i lobbyen. Vi havde længe snakket om at vi skulle købe neglelak, men af en eller anden grund blev det aldrig rigtig til noget og selvom vi kiggede på neglelakker den anden dag, købte vi ikke noget den dag. Så i dag besluttede vi os for, at nu skulle det være. Vi gik ned i den neglelak butik, hvor vi før har købt essie neglelak, men de havde desværre lukket i dag fordi det var søndag. Det havde vi selvfølgelig ikke tænkt over, da der er så mange andre butikker som har åben om søndagen. Men heldigvis ligger der en butik ved siden af, som også sælger essie neglelak og de havde åbnet, så der gik vi ind. Jeg skulle have lidt forskellige neglelak, som både min mor og jeg kan bruge når jeg kommer hjem og endte med at købe 4. Har 3 i forvejen, så tænkte det vist er fint nok med 7 neglelakker. Lisbeth fik også købt 2, så denne gang var den lange gåtur ikke spildt. Da vi gik tilbage mod hotellet, gik vi ind i en skobutik hvor Lisbeth ville finde nogle nye sandaler. Hun havde et par hun gerne ville have, men de var desværre ikke i hendes str. så hun fik slet ikke købt nogle alligevel. Jeg havde ondt i halsen i morges og det blev ikke bedre op af dage, jeg begyndte endda også at få lidt hovedpine. Så jeg købte nogle halls og håbede på det ville hjælpe lidt. Da jeg kom op på værelset, tog jeg lidt at spise og lavede en to do liste over ting jeg gerne ville nå i dagens løb. Jeg fik ordnet det meste og til sidst lagde jeg mig i sengen og tog en lille lur. Var så træt og det var ikke rigtig blevet bedre med hovedet eller halsen, så valgte at slappe lidt af og sove en times tid. Jeg skulle egentlig have været nede og træne sammen med Lisbeth i dag, men da jeg vågnede af mit vækkeur kunne jeg ikke overskue det og meldte fra. Jeg lavede i stedet en kop te og drak den mens jeg fik skrevet dagens dagbog. Sissel havde sat sig ude på altanen og læste i sin bog og det så rigtig hyggeligt ud. Men jeg valgte at være inden for og pleje mig selv lidt.


Filmen The Dictator
Da jeg var færdig med at skrive dagbog, fik jeg slettet nogle flere billeder og fik lidt mere styr på dem i det hele taget. En times tid efter begyndte jeg at lave noget aftensmad, som bestod af pasta, kylling og tomatsauce. Kunne ikke overskue så meget andet og det smagte ganske udmærket. Kl. 18.00 skulle jeg mødes med de fleste fra holdet nede i lobbyen også skulle vi i biografen og se The Dictator. Vi fulgtes hen til bussen og skulle heldigvis ikke vente så længe før den kom. Jeg havde taget 2 panodiler inden og havde taget halsbestiller med og noget andet slik, så jeg kunne klare mig under filmen. Da vi kom hen til biografen, lå der en Starbucks ved siden af og Mille og jeg besluttede os for, at vi lige skulle fordi den inden vi gik i biografen. Julie S. gik også med og så købte vi lidt proviant til filmen. Jeg valgte at købe varmt kakao, da jeg have mega meget lyst til det og trængte til det pga. min hals. Så det var rigtig dejligt og det smager vildt godt. Da vi havde købt vores proviant kom vi i tanke om, at vi måske ikke måtte få det med ind i biografen, da vi ikke må det hjemme i Danmark. Men heldigvis sagde de ikke noget til det, så vi gik bare ind og fandt nogle gode pladser. Jeg sad i ved siden af Lisbeth og Mille og det var rigtig hyggeligt. Der var lidt blandede meninger omkring filmen, men jeg synes den var rigtig god film og meget sjov. Det var en lidt mærkelig humør, men meget af tiden grinte jeg så det var rigtig dejligt.
Da filmen var færdigt tog vi alle bussen hjem igen og snakkede meget højt i bussen. Jeg sad og måtte holde mig lidt for ørerne, fordi det var lidt for meget af det gode og specielt når jeg havde hovedpine i forvejen.  Sissel var på værelset, da jeg kom tilbage fra biografen også lavede vi os en kop te og hyggede med det, mens Sissel ordnede billeder og jeg fik læst lidt i min bog. Nåede også at læse den færdig, så det var rigtig dejligt. Efter en times tid gjorde jeg mig klar til at komme i seng og gik lidt tidligere i seng end Sissel. Men jeg havde svært ved at falde i søvn pga. forkølelsen, så faldte først i søvn da Sissel også gik i seng lidt senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar