onsdag den 30. maj 2012

Farmers Market og store vaskedag

D. 26.05.12
Hver lørdag bliver der afholdt Farmers Market, som er et marked hvor man kan købe lækkert frisk lokalt frugt/grønt, forskellige madretter, blomster og meget andet. Det varer hele dagen, men for at få mest ud af det og få de bedste råvarer fra starten af, er det en god ide at komme tidligt på morgenen. Så undgår man også, at der er alt for mange mennesker samlet på ét sted. Så selvom vi har weekend og har mulighed for at sove længe, hvilket vi begge i sidste ende nok har brug for, så valgte vi at stå tidligt op for at komme på Farmers Market. Alle os der skulle afsted sammen, havde aftalt at mødes nede i lobbyen kl. 07.00. Så Sissel og jeg havde sat vækkeuret til kl. 06.20 og det var bestemt ikke nemt at komme op. Men vi ville begge afsted og jeg havde ikke været der før, så i dag var sidste chance for at opleve det. Så vi stod op, tog lidt at spise, gjorde os klar og gik ned i lobbyen til kl. 07.00. Da vi kom derned var der ingen af de andre og det undrede vi os over, da vi vidste vi var nogle stykker som skulle afsted sammen. Lidt efter ringede Mille til mig og sagde at de stod ved busstoppestedet og ventede på os. Sissel og jeg blev lidt irriteret over det, da vi egentlig havde aftalt at mødes i lobbyen og vi stod og ventede på dem der, mens de var gået hen til busstoppestedet og stod og ventede på os. Men det lod vi være med at tænke mere over også gik vi hen til de andre. Vi skulle afsted sammen med Mile, Louise, Katrine R. Julie S og Janie. De havde stået og ventede på bussen længe og da vi kom, ventede vi længe før bussen kom. Da bussen så endelig kom, var den allerede propfyldt, da Farmers Market er meget populært og rigtig mange tager ud til det. Så vi kunne med det samme se, at vi ikke kunne komme med bussen. Taxachaufførene kender alt for godt til det kaos der bliver omkring busserne lørdag morgen, så de holdte allerede og ventede på at få folk med. Så selvom vi hellere ville have været med bussen, går den kun 1 gang i timen og det gad vi ikke at vente på. Så vi fik en stor taxa og betalte 2 $ hver også blev vi kørt derud med det samme. Det var rart nok at vi endelig kom afsted og heldigvis tog det ikke så lang tid med taxaen at komme derud.
Da vi kom derud var der mange mennesker og størstedelen var japaner. Det er helt vildt så mange japaner der er overalt og er overrasket over, at det er så slemt. Her på det sidste føler jeg at det er blevet værre og nogle gange er jeg lidt i tvivl om, om jeg er på Hawaii eller i Japan. Har ikke noget i mod japaner, men synes det er lidt belastende at de fylder så meget over alt. Så et eller andet sted overraskede det mig ikke, at de også var overalt på Farmers Market. Da vi kom frem, gik vi rundt og kiggede i de forskellige boder. Jeg gik rundt sammen med Mille, Sissel og Katrine og da Sissel og Katrine havde været derude før, startede vi med at være målrettet og gik efter de ting de gerne vil have. Mille jeg gik bare med for at opleve hvad Farmers Market er. Sissel skulle have noget Jam, som er lidt ligesom syltetøj/marmelade og som er traditionelt hawaiiansk marmelade. Vi fik en masse små smagsprøver og det smagte virkelig godt, så jeg købte nogle glas med hjem, både som souvenir til mig selv og familien, men også som gaver. Jeg kunne få lidt rabat hvis jeg købte 5 glas og selvom jeg egentlig kun skulle have 4, så købte Katrine det sidste af mig. Hun ville også gerne have lidt Jam med hjem og købte også et gals af Sissel. Så gik vi lidt videre også faldt Katrine over noget honning, som hun gerne vil have med hjem. Der var rigtig mange andre flotte og lækre ting, og hvis ikk det var fordi jeg skal have det hele med hjem i en kuffert, så kunne jeg sikkert godt have købt mange af tingene. Der var også rigtig mange blomster, som jeg havde lyst til at købe, men min sunde fornuft fik mig overtalt til at lade være. Selvom det var tidligt på morgenen, så var der allerede godt gang i forskellige kødretter, så man kunne smage lidt forskelligt traditionelt mad. Det var alt for tidligt til at vi kunne overskue det, men selvfølgelig stod alle japanerne i lange køer for at smage det. Da vi efter ca. 30 min havde købt det vi skulle og fået set det hele, besluttede vi at tage bussen hjem. Igen vidste vi ikke hvornår den gik, men gik hen til busstoppestedet, håbede på det bedste og kunne ikke gøre så meget andet end at vente på bussen. Katrine ringende forgæves til busselskabet for at hører, hvad tid den skulle komme. Så ringede Mille og heldigvis ringede hun ikke forgæves. Bussen skulle komme efter 10 min. da Mille ringede, men kom først 20 min. efter. I mellemtiden var Louise, Julie S. og Janie også kommet hen til busstoppestedet. Janie valgte at tage en taxa, da det var billigere for hende når hun ikke har buskort, mens vi andre to bussen hjem sammen med mange andre.
Stedet hvor jeg købte Jam/
 hawaiiansk marmelade
Da vi kom hjem var kl. ikke mere end lidt i halv 10, og vejret var ikke så godt, så jeg kunne ikke lige finde ud af hvad jeg havde lyst til at lave. Vi håbede på at vejret blev bedre, så vi havde alle aftalt at mødes nede i lobbyen kl. 10.30 også vil vi tage ned i strandparken og tage lidt sol der i nogle timer. Så vi havde omkring 1 times tid inden vi skulle mødes, hvor jeg endte med at skrive lidt dagbog, klædte om, tage solcreme/olie på, pakkede min taske og smuttede vi. Denne gang blev der heldigvis ikke lavet om på planerne, så vi mødtes kl. 10.30 og Cecilie tog også med os derned. Så gik vi derned og fandt ud af, at strandparken var spærret af, da de er i gang med at sætte en masse ting op til et eller andet arrangement. Så vi kunne ikke ligge i parken og vi havde glædet os til at ligge på græs, men det var der ikke noget at gøre ved. Vi fandt til gengæld et godt sted nede ved stranden, så der lagde vi os på stribe. Det var dejligt at ligge dernede, slappe af og samtidig få lidt sol. Det var lunt i luften, men det blæste også rigtig meget, så vi fik hele tiden sand på os og på vores håndklæde. Efter 1,5 times tid kunne jeg ikke holde alt det sand ud, så jeg besluttede mig for at tage hjem.  Mille og Cecilie gad heller ikke mere, så vi tog hjem mens Sissel og Katrine blev liggende. Pigerne ville tage bussen hen til Jamba Juice som ligger tæt på hotellet, men jeg orkede ikke at vente på bussen, så jeg gik hjem og mødtes med dem på Jamba Juice. Så fik jeg købt en Caribean Passion smoothie og det var rigtig dejligt, at blive kølet lidt ned igen. Vi gik tilbage til hotellet og op på vores værelser, og Cecilie gik med ind til mig, da hun skulle låne min computer. I mens kunne jeg ikke rigtig finde ud af, hvad jeg havde lyst til at lave og et eller andet sted gad jeg ikke at ligge mig ned til poolen, men samtidig ville jeg gerne. Så da Cecilie var gået igen, gik jeg derned alligevel, fik en lille lur og gik op på værelset igen efter en times tid. Kl. 15.30 mødtes jeg med Lisbeth og Mia nede i vaskekælderen og så vaskede vi tøj sammen.

Vores alternative måde at tørre tøj på,
inde på værelset
Det var dejligt at vi gjorde det, da vi kunne supplere hinanden med noget mere tøj, så der kom mest muligt med ned i vasken. Da vi alligevel snart skal hjem, vasker jeg ikke storvask mere, men vasker kun det mest nødvendige i hånden. Så lige hvad det angår, var det dejligt at tænke på, det var sidste gang jeg skulle vaske alt det tøj på én gang herover. I mens der blev vasket, sad vi og snakkede lidt og det var rigtig hyggeligt. Efter ca. 30 min var alt tøjet vasket også gik vi hver til sit igen. Sissel havde hængt vores tørresnore op i loftet, så det var dejligt at vi kunne få plads til at hænge det hele til tørre inde på værelset. Det endte bare med at vi skal gå igennem en jungle af tøj og bukke os hver gang vi skal gå rundt i værelset. Men vi tager det begge med et smil og det er hyggeligt nok at det hænger ned fra loftet. Så længde det ikke handler om flere dage hvor det skal hænge sådan, så går det lige. Jeg havde ikke rigtig flere planer for dagen, så jeg satte mig ned og fik ordnet nogle ting på nettet, skrev videre på min dagbog fra i går og kl. 17.30 skulle Sissel afsted, da hun skulle i biografen sammen med nogle af de andre piger fra holdet. Så slappede jeg lidt af og se tv i mens jeg varmede rester fra i går også sad jeg og spiste det alene på værelset. Det gjorde mig egentlig ikke noget, da det var dejligt at have lidt tid for mig selv. Da jeg lige skulle til at spise, bankede Mille på døren og spurgte om vi skulle se en film sammen senere. Det var et tilbud jeg ikke kunne sige nej til, så vi aftalte at mødes en time senere inde hos Mille. Så spiste jeg, fik skrevet lidt mere dagbog indtil jeg skulle mødes med Mille. Jeg havde lige fået en masse nye film af Sille over på min harddisk, men Sissel var i gang med at bruge den, så hun kunne få nogle film og serie. Så vi udvalgte en film, puttede den over på min anden harddisk også satte vi os tilrette på Milles seng og så filmen In Time. Det var en lidt underlig handling, men samtidig spændende og en god film. Jeg havde ikke set den før, så det var dejligt at vi så den. Så har jeg nemlig også en film mindre at se når jeg kommer hjem. Men det var rigtig hyggeligt og afslappende at se film sammen med Mille og dejligt at det bare var os to. Da filmen var færdig omkring kl. 21, følte vi begge at klokken var meget mere. Men vi lå og snakkede lidt også smuttede jeg lidt efter ind til mig selv igen. Så gjorde jeg mig sengeklar, skrev det sidste af dagens dagbog og i mens kom Sissel hjem fra biografturen. Det havde været en oplevelsesrig aften, så hun havde en masse at fortælle og det var rigtig hyggeligt. Så skrev jeg dagbogen færdig og lå og læste lidt i min bog indtil vi omkring kl. 23.00 lagde os til at sove.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar