tirsdag den 22. maj 2012

Strandtur og Grim Fest

D. 19.05.12
Strandparken ved Waikiki Beach
I dag vågnede jeg kl. 07.00 og havde egentlig bare lyst til at sove videre, da vi alligevel havde fri i dag. Men Sissel skulle tidligt op, da hun skulle i vandland sammen med mange af de andre fra holdet. Jeg havde ikke lyst til at tage med, så havde aftalt med Mille, Cecilie, Lisbeth og Mia at mødes nede i lobbyen kl. 10.30 også ville vi tage i strandparken sammen. Men Sissel skulle allerede afsted kl. 07.40, så hun stod tidligt op og skulle i gang. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af, hvad jeg havde lyst til på det tidspunkt, men kunne heller ikke sove videre, nu hvor jeg var vågen. Så jeg valgte at stå op, spise morgenmad, læse lidt i min bog og efter Sissel tog afsted, fik jeg skrevet dagbog fra i går. Det brugte jeg lang tid på og da jeg var færdig, klædte jeg om, smurte mig ind i solcremes olie, pakkede mine ting, spiste lidt mad og derefter mødtes jeg med pigerne nede i lobbyen som aftalt. Så gik vi ned til strandparken og den ligger ca. 10-15 min. fra vores hotel, så der er et stykke at gå og virker længere når det er blevet så varmt. På vej derned gik Mille og Mia ind i en tøjbutik, mens vi 3 andre gik ned i strandparken og fandt en god plads til os. Vi fandt en rigtig god plads ved græsset og hvor der ikke var så langt ned til vandet. Lidt efter kom Mille og Mia og lagde sig ved os. Så lå vi der et par timer og det var meget varmt. Vi fik også badet lidt ude i vandet og det var rigtig dejligt. Vi prøver at nyde det hele så meget vi nu kan, den næste stykke tid vi er her inden vi tager hjem. Det er en lækker badestrand, hvor vandet er meget klart og hvor sandbunden går langt ud. Solen skinnede fra en skyfri himmel, så da vi ikke kunne holde ud at tage mere sol, var det rart at få en dukkert i det dejlige vand. Så blev vi kølet lidt ned og var klar til at ligge og stege lidt mere.
Waikiki Beach
Efter ca. 2 timers tid, kunne Lisbeth og jeg ikke holde ud at ligge ned mere, så vi besluttede at gå en tur og få taget nogle billeder af stranden. Det var også varmt at gå rundt, men det var bedre end at ligge ned. Vi gik ud til en lille mole ved stranden og der fik vi taget nogle flotte billeder langs kysten og stranden. Det var også fedt at se stranden, fra en ny vinkel og gav et bedre overblik over området. Da vi kom tilbage til de andre, lå vi der i en times tid og så gad vi ikke mere. Vi havde allerede fået rigeligt med sol, så vi besluttede at tage hjem. Vi synes det var lidt langt at gå, så vi valgte at gå hen til busstoppestedet lige ved siden af of vente på bussen. Da vi havde siddet der, kom vi i tanke om at det var lørdag også kører bussen nok ikke så tit som den gør i hverdagene. Så vi gad ikke sidde der mere, så vi besluttede at gå hjem. Vi var lidt trætte og meget tørstige efter koldt vand eller bare noget køligt. Så på vejen hjem, gik vi ind i ABC stores og købte en is. Så kunne vi lige klare os resten af turen hjem til hotellet. Da vi kom hjem, kunne vi heller ikke overskue at tage trapperne. Så vi tog elevatoren og skiltes ved 4. etage, da Lisbeth bor der og jeg bor på 6. etage. Da jeg kom ind på værelset, fik jeg hurtigt pakket ud, hængt mit håndklæde og siv måtte til tørre udenfor, drak en halv liter koldt vand og så smuttede jeg i bad. Det var rigtig lækkert og lige hvad jeg trængte til. Så var jeg kølet ned igen og kunne bedre holde det ud. Så tog jeg lidt at spise, så lidt tv, skrev lidt af dagens dagbog, slappede lidt af og fandt tøj frem til i aften. Vi skal have en fest/festlig arrangement nede i strandparken, hvor temaet er Grim Fest. Dvs. at vi alle skal være klædte grimme ud, mødes nede i lobbyen og følges ned i strandparken, hvor vi skal have fællesspisning og nogen små lege. Det skal nok blive hyggeligt, men pinligt at gå offentlig i vores kostumer. Da jeg ikke vidste hvad jeg skulle have på, brugte jeg lidt tid på at finde ud af det og til sidst blev jeg tilfreds med mit grimme kostume til i aften. Derefter gik jeg ned i Food Pantry for, at købe lidt ind både til min aftensmad i aften, men også nogle generelle ting til vores køkken. Så fik jeg også ryddet lidt op i alle mine billeder og slettet en del, så der er ved at være styr på det..


Flotte piger til Grim fest
Omkring kl. 17.15 begyndte jeg at lave aftensmad, som bestod af pasta salat med tun, majs, gulerødder og rød peber. Vi skulle alle sammen spise nede i parken, så jeg valgte at lave det nemt og enkelt. Sissel havde selv noget mad, men jeg valgte alligevel at lave meget af det, så det er rester til i morgen aften. Kl. 17.45 kom Sissel hjem fra hendes tur i vandland også lavede jeg maden færdig, mens hun gik i bad. Derefter begyndte vi begge at gøre os klar, finde en masse tøj og sætte det sammen på en grim måde. I starten var det lidt svært, at finde noget og kunne ikke rigtig overskue hele arrangement, men Sissel og jeg fik gejlet hinanden op til det også blev det sjovt. Vi fandt det mest kikset outfit og satte vores hår på en grim måde og selvom det var lidt underligt i starten, blev det sjovt til sidst. Vi skulle mødes med resten af holdet nede i lobbyen kl. 19.00 og besluttede at gå derned i grupper, så det ikke vil blive nær så pinligt, som det var i forvejen. Da vi kom ned i lobbyen var alle klædt ud og alle havde gjort meget ud af det. Det var super fedt at se og gjorde det hele meget sjovere. Så skulle vi gå ned i strandparken og valgte selvfølgelig at gå på den gade som var mest trafikeret og hvor der var flest mennesker. Det var lidt pinligt i starten, men da vi var sådan en stor gruppe, var det ikke så slemt igen. Vi fik godt nok meget opmærksomhed af alle, da vi gik rundt og alle vendte sig rundt en ekstra gang for at se nærmere på os. Vi skabte også meget opmærksomhed ved at gå sådan klædt også mange sammen på en gang. Men det var rigtig fedt og sjovt at prøve. Da vi nærmede os strandparken, mødte vi Janie vores coach og hun blev meget overrasket over at se os alle på den måde, men begyndte selvfølgelig bare at grine og sagde vi var flotte. Vi havde håbet på ikke at møde nogen vi kendte, men samtidig var det okay når det bare var Janie. Da vi kom ned i strandparken, fik vi med det samme taget et fællesbillede og derefter satte vi os i en social rundkreds for, at spise aftensmad sammen. Nogen havde spist inden vi skulle mødes, mens størstedelen havde taget maden med og så havde vi fælles hygge. Derefter skulle vi i gang med nogle forskellige lege, som festudvalget havde arrangeret. Vi blev inddelt i 3 forskellige grupper, hvor vi skulle samarbejde og samtidig konkurrere mod de andre 2 hold. Vi havde 4 forskellige lege og for hver konkurrence man vandt, fik man en pose slik. Konkurrencerne gik ud på, at pakke en helt ind i toiletpapir, spise nogle forskellige ting på tid og ude at bruge hænderne og videre give et stykke frugt til hinanden på holdet, uden at bruge hænderne. Det var ikke så nemt, men meget sjovt og underholdende at prøve.

Mit hold under konkurrencerne
Som det sidste på programmet skulle vi lave limbo og igen var alle med og det var rigtig fedt. I starten gik det godt, men lidt efter lidt faldte folk fra, da det jo blev sværere og sværere og til sidst var der kun 3 tilbage. Det var meget underholdende at se og vi hørte limbosangen via youtube og ind i mellem sang vi alle med og det var rigtig hyggeligt. Da de sidste 3 skulle igennem var der nok omkring en halv meter fra jorden og op til limbostangen. Så vi fandt også en hurtig vinder som blev Marie. Det var virkelig godt kæmpet af os alle og vi havde det alle sjovt med hinanden. Efter limbokonkurrencen var arrangementet slut også var det tid til at tage hjem. Der var nogen stykker, som tog ned til stranden som ligger lige ved siden af og hygge lidt videre, mens størstedelen af os valgte at gå hjem til hotellet. Vi valgte igen at gå i en stor gruppe, så det ikke var helt så pinligt. Igen fik vi masser af opmærksomhed og vi hyggede os hele vejen hjem. Vi mødte også nogle piger fra det andet hold, som blev overrasket over at se os på den måde, men synes selvfølgelig også at det var sjovt. Så gik vi tilbage til hotellet og hver til sit. Da vi kom ind på værelset, klædte vi om med det samme og fjernede alt vores makeup og det var dejligt at blive sig selv igen. Lidt efter kom Mille ind til os og så sad vi og snakkede lidt om aftenens forløb. Vi synes alle det havde været rigtig sjovt og hyggeligt og fedt at alle var gået så meget op i udklædningen. Det er altid sjovere når alle er med på det, så det havde været en rigtig dejlig aften. Da Mille gik igen gjorde vi os klar til at komme i seng og mens Sissel skrev dagbog, fik jeg læst lidt indtil vi omkring kl. 23.30 lagde os til at sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar