onsdag den 30. maj 2012

Afslapning, hygge og filmaften

D. 27.05.12
I dag havde vi sat vækkeuret til kl. 07.30, da jeg skulle skype med Daniel kl. 08.00 og Sissel skulle ud at løbe en tur. Så jeg stod op, spiste lidt morgenmad, kom i tøjet og gjorde mig klar til at skype på det aftalte tidspunkt. Desværre havde Daniel ikke lige mulighed for det samme, da han lige havde været ude at spise med sin familie, så vi aftalte at rykke det en time og prøve igen. I mens fik jeg spist lidt mere, vendt alt vores vasketøj som hang på snoren i loftet, om på den anden side og fik tjekket lid mails og nyheder på facebook. Så kom Sissel hjem fra hendes løbetur, inden jeg skulle snakke med Daniel. Kl. 09.00 lykkedes det os begge at komme på skype og det var rigtig dejligt. Jeg havde dog en del problemer med at hører ham, så han måtte snakke lidt højt og nærmest sidde helt oppe ved computerskærmen for, at jeg bedre kunne hører ham. Men efterhånden hjalp det og til sidst virkede det fint. Vi snakkede om alt muligt og snakkede næsten i 1,5 time. Vi har begge en masse at fortælle hinanden, han her lige købt ny mobil som han selvfølgelig er glad for og den viste han stolt frem til mig. Den er også flot og glæder mig til at se den nærmere, når jeg kommer hjem. Så viste jeg ham alle de sko jeg har købt herover og viste ham rundt på mit hotelværelse. Det var nok lidt svært for ham, at danne sig et ordentligt overblik, da der hang vasketøj overalt på værelset og internet kabel stikket, ikke var langt nok til at komme hele vejen rundt. Men han fik set det meste og det er jo det vigtigste. Det var endnu en gang rigtig dejligt at se og snakke med ham igen. Og så kunne jeg også lige se, at sommeren er kommet til Danmark og det er rigtig dejligt. Han sad udenfor og skypede, så det var lyst længe og dejligt at se. Det er lidt underligt, at næste gang vi skal skype, så er det sidste gang inden jeg skal hjem. Men det bliver også rigtig skønt, at vi ikke skal være afhængige af skype, men fedt at vi kunne bruge det mens jeg har været afsted.
Da vi var færdige med at skype gik jeg ned til Lisbeth og Mia, hvor Mille også var der også havde vi lige noget vi skulle ordne. Det er sådan at jeg altid har drømt om at svømme med delfiner og ville gerne prøve det mens jeg er herover. Der er også mulighed for det, da der er et sted der hedder Sea Life Park, hvor delfinerne svømmer rundt i forskellige bassiner også er de tamme og trænet til at svømme sammen med mennesker. Da vi kom hertil gik rygtet om, at de fik indsprøjtninger som skadet dem og det støttede man ved, at besøge stedet og svømme med delfiner. Det er der ingen af os der har lyst til, men det var sikkert også bare et rygte. Så er der nogle stykker fra holdet som har været derude og svømme med delfiner, de sidste gjorde det lige i går og havde fået en rigtig fed oplevelse ud af det. Det havde virkelig været rigtig godt og var glade for at de gjorde det. De fik også taget en masse gode billeder med delfinerne og da jeg så dem inde på facebook blev jeg lidt misundelig. Pigerne fortalte at de holdte øje med delfinerne og de så ud til at have det rigtig godt, de eneste indsprøjtninger de fik, var vitaminer. Så der var ikke noget i de rygter som gik og pigerne synes helt sikkert det skulle prøves hvis man har lysten til det.  I løbet af natten tænkte jeg over det og fik endnu mere lyst til det. Havde godt nok meldt mig til at se/svømme med vilde delfiner ude i havet, men ville meget hellere dette hvor jeg også kunne få billeder af det. Mille og Mia har også tænkt på det længe og ville også gerne prøve det, så vi besluttede at sætte os sammen og undersøge det hele nærmere. Så de sad allerede og var i gang med det, da jeg kom ned til dem. Det var også fair nok og dejligt de havde undersøgt det. Vi bestilte tid til fredag d. 1.juni til at svømme med 2 delfiner. Prisen for det er 249 $ og så bliver der taget 5 billeder af én selv sammen med en af delfinerne og de billeder koster ca. 50 $. Så prisen for at svømme med delfiner og få billeder af dem samtidig koster omkring 1500 kr. Det er selvfølgelig mange penge, men det er en oplevelse for livet og en af mine største drømme, så prisen betyder ikke noget i denne sammenhæng. Det er kun os 3 der skal afsted på fredag og det skal nok blive spændende.  Det er lidt surrealistisk at jeg skal det, men jeg glæder mig rigtig meget. Det var lidt sjovt at det hele skete lidt spontant og vi ikke havde snakket så meget sammen om det inden vi bestilte tid, men det var også rigtig dejligt at det hele nu er planlagt. Så betalte vi det hele også er der ikke andet at gøre, end at vente til det hele går løs på fredag. Det tog heldigvis ikke så lang tid og bagefter var det tid til, at komme ned til poolen og få lidt sol.
Jeg gik op på værelset, varmede og spiste resterne fra i går, mens jeg så lidt tv og slappede af. Så klædte jeg om til bikini, smurte mig ind i sololie og vaskede op mens det tørrede lidt. Så pakkede jeg mine ting og smuttede ned til poolen for, at mødes med de andre piger. Det var rigtig dejligt og afslappende at ligge dernede. Det var dejligt varmt, solen skinnede fra en skyfri himmel, men igen i dag blæste det også rigtig meget. Det var dejligt at ligge dernede, jeg lå og sov og nød det hele rigtig meget. Selvom det blæste, så var det lækkert at der kom en lidt kølig brise ind i mellem. Efter 3 timer, havde jeg fået rigeligt med sol også kunne jeg ikke overskue det mere. Så jeg smuttede op på værelset igen, klædte om til fitness tøj, fik lagt musik over på min mobil og så var jeg klar til at tage ned i fitness rummet og træne lidt. Det var en hel uge siden, så jeg var lidt spændt på hvordan det hele ville gå i dag. Jeg havde ikke rigtig aftalt at træne med nogle af de andre piger i dag, men Mia var dernede så vi fik trænet lidt sammen og det var hyggeligt. Det var ikke så hård at træne som jeg havde troet, men svedte så meget at man skulle tro jeg lige var kommet op af poolen. Det var lidt ulækkert, men samtidig dejligt at få brændt lidt energi af, nu hvor det var så længe siden sidst. Efter 30 min. træning nede i fitness rummet, gik jeg op på værelset for at lave lidt arme, mave og ryg øvelser. Det var lidt svært at finde plads til at lave de øvelser, da vi har vasketøj hængende overalt, men det gik fint. Da jeg var færdig med øvelserne, var det tid til at komme i bad og det havde jeg set frem til rigtig længe. Bagefter nåede jeg lige at gøre mig færdig, inden jeg skulle mødes med Cecilie kl. 17.00. Vi havde i flere dage snakket om at vi snart skulle i Yogurtland, men blev ved med at udskyde det, da der hele tiden kom noget i vejen. Men denne gang lykkedes det os, at komme afsted. Det startede med at regne lidt da vi gik derned af, så vi blev nødt til at søge ly i Lokal Fever, som ligger overfor hotellet og der fik Cecilie købt et par jeans. Så det var alligevel godt at det regnede, så Cecilie kunne få købt nogle shorts hun manglede. Derefter gik vi ned til Yogurtland og fik købt lidt forskellige is. Det var rigtig dejligt og noget vi havde glæde os til længe, så vi besluttede at sætte os ned på en bænk og nyde isen, mens solen lidt på os.
Da vi havde siddet der i et stykke tid, slappet lidt af og nydt vores is, var det tid til at gå tilbage til hotellet. På vejen hjem gik vi ind i Billabong, hvor Cecilie gerne ville kigge lidt. Så fandt jeg en bikini underdel som jeg gerne ville have, men der var desværre udsolgt af overdelen og så kunne jeg lige så godt glemme det. Men så leder jeg bare videre, da jeg gerne vil have en ny bikini inden jeg skal hjem. På vejen hjem snakkede vi om, at spise sammen da vi begge ellers skulle spise alene i aften, så det var hyggeligere at gøre det sammen. Så vi besluttede at gøre det og se en god film sammen. På vores hotelværelset har der siden vi kom, ligget en reklame for et pizzeria der hedder Round Table, som ligger tæt ved hotellet og det var vi længe snakket om at vi skulle prøve. Vi startede med at sige, det må vi prøve en af de næste dage inden vi tager hjem, men da vi ikke har så mange dage tilbage og vi begge havde lyst til pizza, besluttede vi at bestille en og tage den med hjem. Vi bestilte en alm. med skinke på den ene side, kylling på den anden side og ananas over det hele. Så fik vi den med hjem og gik i ABC Store for at købe lidt sodavand også var vi klar til at holde filmaften på Cecilies værelse. Vi sad og så en film der hedder Beastly på min lille computerskærm og selvom den ikke er så stor, så gik det fint nok med at se den mens vi spiste. Vi havde sat spisebordet mellem sengene og sat computeren på bordet, så de var lidt nemmere at se skærmen. Så sad vi ellers bare og hyggede os med at se en rigtig tøsefilm. Det var super hyggeligt og dejligt at se film sammen med Cecilie og hvor det bare var os to. Vi havde det sjovt sammen og filmen var rigtig god, så det kunne ikke være bedre. Da filmen var færdig, fik vi ryddet det hele op og så gik jeg ind til mig selv igen. Jeg begyndte med det samme at skrive dagbog og efter noget tid kom Sissel hjem og havde sine to veninder med. De havde haft en venindeaften, hvor det bare var de 3 piger også skulle de lige hente noget på vores værelse, inden de gik hjem igen. Så sad vi og snakkede lidt og det var rigtig hyggeligt. Da de var gået igen, fik jeg skrevet dagbog færdig, mens Sissel fik et endnu et afsnit af Gossip Girl, som jeg også skal se, når jeg kommer hjem. Så fik jeg lagt lidt nyt ind på min blog, indtil vi omkring kl. 23.00 lagde os til at sove.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar