søndag den 20. maj 2012

Skole, sol, træning og hygge :)

D. 15.05.12
I dag vågnede jeg først dag vækkeuret ringede og selvom jeg glædet mig til at komme i skole og lærer mere personlig udvikling og kommunikation, synes jeg alligevel det var lidt hårdt at komme op. Men jeg var spændt på hvad vi skulle lærer i skolen i dag og valgte at stå op end at blive i sengen. Vi gjorde vores sædvanlige morgenritualer, og var allerede klar til at gå ned på M etagen, hvor vores undervisninger foregår. Da vi kom ned i vores ”klasse lokale, var der allerede mange af piger kommet og de sad lidt spredt ved bordene, men jeg valgte at sætte mig ved siden af Stina på forreste række. Det gjorde jeg bevidst fordi jeg gerne vil sidde ved siden af hende, men også for at sætte mig hos nogle andre end dem jeg er sammen med hele tiden. På den måde får jeg også snakket med flere fra holdet og det vil jeg gerne inden vi tager hjem. Vi gerne prøve at snakke med dem alle, så det må jeg arbejde videre på. Så jeg startede med at sidde ved siden af Stina og lidt efter satte Line sig ved siden af mig. Det var også dejligt, da jeg ellers ikke har snakket så meget med hende, så det var fedt at jeg kom til det i dag.
Det store emne vi havde i skolen i dag var adfærd og Janie havde en masse ting at fortælle os og forskellige øvelser/test til os. Det er lidt svært at forklare, hvad det hele handlede om, men jeg prøver at gøre mit bedste. Vi startede med at hører lidt DiSC Person Profil Analyse, som er en analyse til bla. Om forståelse af éns adfærdstendenser og hvordan éns adfærd påvirker andre. At éns adfærd er situationsbestemt og m.m. Så skulle vi sammen i grupper, se tre billeder og derefter fortælle vores version af en historie ud fra de tre billeder. Det endte selvfølgelig med, at vi fik 6 forskellige historier ud af det, men det var meget sjovt at opleve og intet var rigtigt eller forkert. Så snakkede Janie mere om adfærd og DiSC analysen, om hvordan det påvirker ens omgivelser og os som mennesker. DiSC analysen står for Dominans, Competence, Social Indflydelse og Stabilitet. Så fortalte hun lidt mere om de forskellige ord og beskrev det, så vi bedre kunne få en forståelse af det. Derefter skulle vi have en test, hvor vi fik nogle forskellige situationer også skulle efter vores umiddelbare indskydelse give point fra 1-5 alt efter, hvad vi synes det passede til os selv. Så regnede vi det hele sammen og sat det ind i et skema, hvor vi kunne se hvilken profil der passer bedst til os. Vi har alle sammen lidt af det hele i os, men nogle ting har vi mere af en andre. Det handler om, at vi hele tiden ændrer vores adfærd alt efter hvem vi er sammen med, hvilket arbejde vi har og m.m. Da vi alle havde fundet frem til, hvilke profiler vi har fortalte hun mere dybdegående om de 4 ord og på den måde gav det et bedre overblik over, hvem vi er som personer og det var rigtig dejligt at opleve. Selvom det er svært at sætte sig selv i en bås på den måde, var det dejligt at finde ud af hvordan man er som person og sjovt at det hele passede så godt til én selv. Jeg blev positivt overrasket og synes det var dejligt, at lærer sig selv bedre at kende på den måde. Da vi var færdige med det, skulle vi igen i grupper to og to, hvor vi skulle fortælle hinanden om den profil vi havde og snakke om, hvordan tingene kunne ændre lidt hvis man havde brug for det, eller supplere til hinanden med nogle ting. Jeg var sammen med Stina og på mane punkter var vi meget ens, så vi havde ikke så meget at supplere hinanden med. Men nogle af de andre grupper, var det to modsætninger der mødtes og så kunne de bedre supplere med nogle forskellige ting, som de gerne vil ændre på sig selv. Så selvom Stina og jeg var ens på mange punkter, var det dejligt nok at have den øvelse og sætte ord på, hvordan man selv opfatter sig selv ud fra alt det vi havde lært i løbet af dagen. Da vi 10-15 min. efter alle var færdige med det, var timen slut også havde vi fri. Selvom vi er i skole 5 timer hver dag og det gik lidt langsom da vi havde engelsk timer, så går tiden rigtig hurtig når vi er sammen med Janie. Det er rigtig spændende og lærerigt at have personlig udvikling og kommunikation. Alle kan få glæde af det of kan varmt anbefale, at man prøver sådan et kursus. Allerede efter 2 dage har vi lært rigtig meget og kommer til at lærer endnu mere de næste 2,5 uge, så det skal nok blive spændende.
Da vi havde fri smuttede Sissel og jeg hen i Food Pantry for at købe lidt med og slik. Vi mange lidt brød, pålæg, smøreost også købte vi også lidt yoghurt og lidt slik. Derefter gik vi op på værelset, klædte om, pakkede vores strandtaske, smurte os ind i solcreme og så gik vi ned til poolen. Det var rigtig lækkert vejr i dag, solen skinnede fra en helt skyfri himmel, der var næsten igen vind og det var dejligt varmt. Det var perfekt pool vejr og det skulle vi helt sikkert benytte os af. Så det kunne ikke gå hurtigt nok med at komme derned og selvom der lå mange dernede, var det kun Julia fra holdet som var dernede. Så vi lagde os hen ved siden af hende og lidt efter kom Marie også derned. Det var rigtig dejligt at ligge dernede, slappe af, nyde det gode vejr og få masser af sol samtidig. Det blæste kun en lidt brise ind i mellem, så det blev hurtigt varmt, men det var rigtig dejligt. Efter ca. 2 timer kunne jeg ikke holde det ud mere og da jeg gerne ville træne inden vi skulle lave aftensmad og spise, valgte jeg at gå op på værelset og gøre mig klar til at træne. Bare efter solbadningen svedte jeg fordi det havde været så varmt, så kunne næsten ikke overskue at træne i dag. Men det skulle jeg og afsted kom jeg også. Da jeg kom ned i fitness rummet, var Mia i fuld gang med at træne og lidt efter kom Julia. Jeg fik trænet i 30 min. og det var mega hårdt og varmt. Så glædet mig til at komme op på værelset igen, hvor det var lidt køligere. Da jeg kom ind på værelset, sad Sissel og snakkede med Mille og Lisbeth. Det var rigtig hyggeligt og selvom de var på besøg, gik jeg alligevel i gang med mine mave, arme og ryg øvelser og de havde heldigvis ikke noget i mod, at jeg gjorde det mens de var der. Så smuttede jeg lidt efter i bad og på det tidspunkt var det mere end tiltrængt, så det var rigtig dejligt. Så slappede jeg lidt af og læste i min bog indtil vi skulle begynde at varme mad kl. 18.00. Vi skulle spise sammen med Lisbeth, Mia og Mille i dag, nede på Lisbeth og Mia´s værelse og da vi bare skulle varme mad fra i går, skulle vi heldigvis ikke lave så meget mad i dag. Jeg besluttede at lave pasta med tun og smøreost. Det smager rigtig godt og er en dejlig let ret og det var lige hvad jeg trængte til i dag. Så tog jeg en avokado til og så blev det hele lidt bedre. Da kl. var 18.30, smuttede vi ned til pigerne på 4 etage også spiste vi sammen med dem. Vi snakkede, lavede forskellige quiz, læste i sladderblade og havde det super hyggeligt sammen. Det var dejligt at spise sammen med pigerne og dejligt at vi havde en stille og rolig, men hyggelig aften sammen. Det altid hyggeligt, når vi spiser sammen på den måde og håber også vi kommer til at gøre det endnu mere.
Efter 1,5 times tid, var det tid til at komme op på værelset igen, da vi var ved at være trætte og havde nogle ting vi skulle nå inden vi skulle i seng. Vi fik lynhurtig vasket op, gjort os forholdsvis klar til at komme i seng, skrevet dagbog, været lidt på facebook, læst lidt i vores bøger og ellers bare slappede af og hyggede os inden vi smuttede i seng omkring kl. 22.00

Ingen kommentarer:

Send en kommentar