søndag den 20. maj 2012

Shopping i Waikela Outlet og spisning på Cheesecake Factory

D. 18.05.12
Selvom jeg havde mulighed for at sove længe i dag, fordi vi har weekend, vågnede jeg alligevel kl. 07.00 da Sissel kom hjem fra sin løbetur. Jeg skulle først noget kl. 09.15, så havde alligevel god tid til at stå op, spise morgenmad, slette billeder på computeren og skrive med Daniel facebook. Det var rigtig dejligt at kunne alle de ting og specielt snakke lidt med Daniel. Omkring kl. 08.45, gjorde jeg mig klar til at komme ud af døren og mødtes med Elisabeth og Cecilie nede i lobbyen og lidt efter kom Marie og Lise. Vi skulle alle ud i Waikela Outlet og valgte at følges derud. Så vi gik hen til bussen og ventede ca. 10-15 min før den kom. Der var rigtig meget trafik fra morgenstunden af, så det tog rigtig lang tid at komme derud med offentligt transportmiddel, end det ellers gør. Så tror næsten vi brugte 1,5 -2 timer på at komme derud også skiftede vi også bus på et tidspunkt. Det var lidt irriterende at det tog så lang tid, men samtidig kunne vi ikke gøre noget ved det. Vi havde nok bare valgt at tage en af de besværlige busser og det blev lidt trættende i længden. Men til sidst kom vi heldigvis derud og det var rigtig dejligt.
Vi gik straks i gang med at shoppe og vi endte med at dele os op, så Cecilie og jeg gik rundt sammen, mens de 3 andre piger gik rundt sammen. Både Cecilie og jeg havde ikke så meget vi skulle have derud og var meget målrettet omkring hvilke butikker vi ville ind i, men alligevel fik vi også kigget lidt i mange af de andre butikker, nu hvor vi alligevel var derude. Da det var ved st være frokosttid da vi havde kigget et stykke tid, var det blevet tid til en toiletpause og frokostpause. Så vi købte noget mad, som bestod af lasagne, pizza og sodavand. Så sad vi på en bænk i skyggen, spiste vores mad, slappede af og hyggede os. Efter noget tid begyndte vi at fortsætte vores shopping. Vi gik ind og prøvede tøj i forskellige butikker, men endte ikke med at finde noget derinde. Så gik vi i Adidas og brugte et stykke tid derinde, men at finde en masse sportstøj og prøve det hele. Jeg endte med at købe nogle korte løbeshorts og 2 sportsbh’er, en i sort og en i lilla. Det var forholdsvis billigt derinde i forhold til hjemme i Danmark, så det var rigtig dejligt. Trængte også til at få lidt nyt, så det var lækkert at få styr på det. Desværre havde de ikke nogen pæne sportstoppe derinde, så det må jeg købe når jeg kommer hjem til Danmark. Så kiggede vi videre og endte i Lokal Fever, hvor jeg fik købt nogle afslappende shorts som jeg også stod og manglede, så det var dejligt at finde dem. Som det sidste på vores shoppingtur gik vi ind i Converse butikken, hvor vi begge skulle have et par converse sko. Jeg har godt nok et par hvide i forvejen, men ville gerne have et par mere og i en anden slags, så købte et par marineblå hvor sålen ikke er så tyk. Havde tænkt på at købe dem længe, så det var dejligt at få styr på det og få det ud af hovedet. Da kl. var omkring 2 ville vi hjem, men de andre piger var ikke klar til det, så vi valgte at tage bussen hjem alene. Hverken Cecilie og jeg havde styr på hvilken bus vi skulle med, så vi prøvede os frem, spurgte buschaufføren og fik lidt hjalp af nogen lokale og til sidst kom vi på rette spor. Vi fandt en anden bus, end den vi havde taget derud og den vi tog hjem var ekspres, så det gik heldigvis hurtigere. Selvom der igen var lidt trafik på vej hjem, tog det os kun 1 time at komme hjem og det var rigtig dejligt. Vi var begge trætte og kunne ikke overskue, hvis busturen varede 2 timer igen. Men det gjorde den heldigvis ikke og det var super skønt.
Da vi kom til Waikiki igen, var eftermiddagen efterhånden gået, så vi købte lidt forskelligt snack og drikkelse ind i en ABC Stores og Food Pantry. Så gik vi op på mit værelse og mens vi spiste lidt mad, snakkede, hygget os og lagde nogle film og serier ind fra Silles’ harddisk, til både min og Cecilies. Det tog lang tid, så det endte med at computeren bare stod og arbejdede, mens vi lavede alt muligt andet. Alle de ting jeg havde købt i løbet af i går aftes og i dag, pakkede jeg ud og lagde dem på sengen. Så kunne alle nysgerrige sjæle se det uden jeg skulle vise det frem så mange gange. Det var en meget simpel og nem måde at gøre det på. Så lånte Cecilie lige min computer til at tjekke lidt på nettet og i mens klædte jeg om. Lidt efter kom Sissel og Mille ind på værelset, de havde været ude på en tur sammen med mange af de andre, hvor de skulle ned i et bur under vandet og se hajer. De var helt oppe at kører over det da de kom hjem, men jeg fortrød bestemt ikke min beslutning om at blive hjemme. Jeg bryder mig ikke rigtig om hajer og skulle slet ikke ned i et bur under vandet, hvor de svømmede ved siden af. Men det havde været en rigtig fed oplevelse for dem og det var det vigtigste. Vi havde besluttet at spise ud i aften og det skulle være på Cheesecake Factory og vi ville sidde udenfor. Det er meget populært og der er tit lang ventetid på at få et bord udenfor, så Cecilie og jeg gik derned omkring kl. 17.30 og fik at vide ventetiden var en time. Det havde vi ikke noget i mod så længe vi kunne få et bord udenfor, som vi gerne ville og havde snakket længe om. Så vi sad udenfor restauranten og ventede i 30 min. indtil Mille, Lisbeth og Mia kom hen til os. Mens vi sad og ventede mødte vi Sissel og to af hendes veninder, som lige er kommet til Hawaii med det andet hold og de skulle også spise på Cheesecake. Så snakkede vi lidt med dem, indtil vores bipting bippede og det var et tegn på, at vores bord var klar. Vi havde ca. ventet 45 min. på et bord udenfor, så det var ikke så slemt.
Vi fik et 5 mandsbord udenfor og det var rigtig dejligt. Udenfor virkede det hele som en sydlandsstemning med lun aften sommerluft, fakler omkring os, stille og rolig musik fra højtalere og summen fra alle de forbipasserende. Sidst vi spiste på Cheesecake, sad vi langt væk fra gaden og indenfor i kulden, så det var dejligt at sidde udenfor og indsnuse alle de dejligt ting. Da vi fik menukortet havde vi alle lidt problemer med at vælge, hvad vi ville spise så vi brugte lidt tid på det. Tjeneren kom også forbi nogle gange, spurgte om alt var okay, hvad vi ville drikke og om vi var klar til at bestille. Jeg endte med at bestille noget kylling med ost, asparges, champignon ovenpå og kartoffelmos ved siden af. Bortset fra asparges og champignonerne smagte det rigtig godt og var dejligt at få noget kartoffelmos igen. Selvom det ikke smager lige så godt som det danske, så mindede det lidt om det og det var rigtig dejligt. Vi sad længe og spiste, snakkede, hyggede os og fik ree feel på drikkevarer op til flere gange, inden Mille og Cecilie bestilte en Cheesecake til dessert. Vi andre 3 var mere end mætte, så vi kunne slet ikke spise en dessert. Det endte så også med, at Mille og Cecilie fik det med hjem, da de heller ikke kunne spise det på det tidspunkt, men gerne ville gemme den til senere.
Så gik Cecilie hjem, mens vi andre gik ind i Forever 21 som ligger lige ved siden af Cheesecake Factory. Lisbeth skulle hurtig købe en pung og mens hun gjorde det, kiggede vi andre lidt selvom jeg ikke skulle have mere. Da hun havde købt sin pung, skulle vi videre mens Mille og Mia blev og kiggede lidt mere. Lisbeth og jeg gik ned til en butik, hvor man kan købe essie neglelak. Det er et godt mærke og er sjovt nok billigt herover, så vi gik derned for at kigge lidt. Vi skal købe mere neglelak inden vi tager hjem, men i dag gik vi bare derned for at kigge lidt og derefter tænke over det, inden vi køber de forskellige farver. Vi tager derned igen, når vi også har essie neglelak eksperten Mille med. Så vi gik bare derned for at ose lidt og det havde jeg det også fint med, da jeg har brugt mange penge i dag. Da vi gik tilbage mod hotellet, gik vi nede ved shoppegaden og blev på et tidspunkt stoppe. Der var 3 fyre, som laver et show dernede hver aften, men vi har ikke set det før så vi var nysgerrige og skulle lige se hvad det var for noget. De lavede nogle forskellige stunts, hvor der var én som hoppede over 2 små drenge og det synes jeg var vildt. Men som det sidste i showet, skulle han hoppe over 5 middelhøje personer og en lille dreng. De stod på rad og række, oprejst også hoppede han over dem alle sammen. Det var fedt at se, men også vildt at han kunne gøre det. Det blev vi overrasket over. Da vi stod dernede, mødte vi 2 piger fra det andet hold, som kom hertil i onsdags også stod vi og snakkede lidt med dem Det er dejligt at vi er så imødekommende overfor hinanden og hilser når vi går forbi hinanden. Sådan havde vi det slet ikke med det andet hold, så det er dejligt at vi tog initiativet til at lærer dem bedre at kende og de lærer os at kende. Det hele føles meget mere behageligt også selvom vi ikke kender dem så godt endnu. Da vi havde stået dernede i 30 min. tid, var det tid til at komme tilbage til hotellet. Lige udenfor hotellet mødte vi igen Sissel og hendes to veninder, som lige havde været oppe på værelset og set hvordan vi boede. Nu var de på vej hen til deres hotel, som ligger tæt på vores også skulle Sissel havde en rundvisning af dem. Lidt efter kom Mille og Mia tilbage fra shopping i Forever 21 og det var kun Mille som havde købt lidt. Så fulgtes vi op til vores værelser også gik jeg alene ind på værelset. Det var rart nok, at jeg havde lidt tid for mig selv og ikke skulle være social mere i dag. Alt det tøj som lå fremme på sengen, fik jeg pakket sammen, klippet prismærker af og skrevet det ind i mit budget. Så gjorde jeg mig klar til at komme i seng og mens jeg ventede på Sissel prøvede jeg at ordne mit overordnet budget for hele turen, men det var svært. Da jeg troede jeg huskede at få det hele med, havde jeg glemt mange ting og til sidst gad jeg ikke mere. Det var blevet sent, så besluttede at vente til i morgen og derefter lagde jeg mig til at sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar