lørdag den 12. maj 2012

Første dag i friugen - ankomst til Hilo på Big Island

D.04.05.12
I dag var det lidt underligt, at vi ikke skulle i skole og også lidt mærkeligt at tænke på, vi er helt færdige med det. Men det er også dejligt, at vi nu kan komme videre i vores program her på Hawaii. Som det næste der skal ske på denne tur er, at vi har en friuge som er til fri disposition. Vi er alle i nogle små grupper og har alle planlagt at besøge Big Island og Maui, men på forskellige tidspunkter. For nogle uger siden begyndte jeg allerede at planlægge denne tur sammen med Sissel, Mille, Lisbeth og Cecilie. Vi har lagt meget planlægning bag og har været gode til at planlægge alt ned til den mindste detalje. De sidste par aftener har vi holdt møde på Sissel og mit værelse for, at få styr på det hele og det var rigtig dejligt. Selvom vi har brugt meget tid på at planlægge det hele, så det dejligt at vi er enige om tingene og får styr på det meste fra starten af.
Sissel og jeg valgte at stå op kl. 06.30, fordi vi skulle ud at løbe en tur. Da Sissel løber i et lidt hurtigere tempo og en lidt anden rute end mig, besluttede vi at løbe hver for sig. Jeg havde taget musik i ørerne og så begyndte jeg ellers at løbe langs kanalen. Det var hårdt og kunne slet ikke motivere mig selv til at løbe, så det var lidt svært at komme i gang i dag. Men jeg fik alligevel løbet 35 min., så det var da meget godt. Da jeg kom op på værelset, fik jeg lavet mit lille træningsprogram og jeg gik jeg i bad. Lidt efter kom Sissel hjem fra hendes løbetur og så nåede jeg lige at spise morgenmad, inden vi skulle holde et møde med de andre piger inde på vores værelse.  Vi fik styr på de sidste faktura vi senere skulle udskrive, så fik vi ringet til biludlejningen for, at få bekræftet vores bestilling og derefter var mødet hævet. Så begyndte Sissel og jeg at lægge alle vores ting frem, som vi skal have med på vores tur og dobbelttjekkede det nogen gange, så vi var sikre på det hele var med. Så fik jeg skrevet lidt mere dagbog og kl. 12.00 skulle vi igen mødes med pigerne. Denne gang gik Cecilie, Mille og Sissel ned i lobbyen for at låne en computer og printer, så vi kunne få printet alle vores ting ud. Lidt efter mødtes Lisbeth og jeg med dem dernede og det var meget godt, da printeren drille os lidt. Men heldigvis fik vi hurtig gang i den, så vi fik printet alle vores vigtige papir ud. Da vi havde fået styr på det, gik vi alle op på værelset igen, da vi skulle planlægge vores pakning af kufferter. Sissel og Lisbeth havde købt en håndbagage kuffert, som de kunne have stort set alle deres ting i og vi andre deltes om en stor kuffert. Selvom det koster 17 $ for hver gang vi skal tjekke en kuffert ind, skal vi under alle omstændigheder have den med, da vi har væske som ikke må tages med i håndbagagen. Så vi fyldte en kuffert op, med alle tres tøj og så var den klar. Så gik vi hver til sit og aftale at mødes igen kl. 16.30, så vi havde en time til at gøre os klar i, inden vi blev hentet af en taxa ved hotellet.
I mellemtiden fik jeg skrevet dagbog fra i går og da der skete rigtig mange spændende ting, som jeg gerne ville have med, kunne jeg godt fornemme at det ville tage lang tid, inden jeg blev færdig. Så hver gang jeg lige havde mulighed for det, så skrev jeg lidt videre på dagbogen. Nogen timer efter og mens Sissel sov lidt, fik jeg endelig skrevet min dagbog færdig og det var rigtig dejligt. Det tog også virkelig lang tid, at få det hele med, men i sidste ende er dét det hele værd. Spå besluttede jeg mig for, at prøve mit nye glattejern og så hvor godt det virker. Heldigvis virker det rigtig godt og det er super skønt. Da jeg havde fået pakket det allersidste og der nu var styr på det hele, var det blevet tid til at mødes med pigerne en sidste gang, inden vi skulle afsted. Vi var egentlig i god tid, men det var rigtig dejligt og så havde vi tid til at hyggesnakke lidt inden vi blev hentet. Sissel og jeg nåede lige at rydde det sidste ting af vejen, vaske op og så var vi ellers klar til at gå ned i lobbyen og vente på vores taxa. Som en ekstra service fra hotellet, hjalp de os med at bestille taxa og det var rigtig dejligt. Vi ventede ca. 30 min. på taxaen og så blev vi kørt ud til Honolulu lufthavn. Det var rimelig nemt at tjekke ind og det gik forholdsvis hurtigt for os alle. Vi ventede ca. 1 times tid ved terminalen og benyttede ventetiden med at drikke varm kakao fra Starbucks. Vi var alle lidt spændte på hvordan hele ugen kommer til at gå, men først og fremmest på hvordan vores hostel ville være. Flyveturen gik rigtig god og hurtigt. Lisbeth og jeg havde tænkt os at se desperate housewifes på min computer, men inde  jeg fik det hele i gang, skulle jeg pakke det hele samme igen, da vi snart skulle lande. Så vi fik ikke så meget ud af den tur, men dejligt nok at det hele gik så nemt og hurtigt. Da vi kom til lufthaven regnede vi med, at vi hurtigt kunne finde det sted at spise, men da vi kom mødte der os et andet syn. Lufthaven var slet ikke så stor som vi havde regnet med og der var ikke nogle caféer eller restauranter i nærheden, så vi måtte vente med at få mad. Lufthaven var bygget på en speciel måde, da den er meget åben og slet ikke på samme måde, som de lufthavne vi ellers kender til. Da vi stod i ankomst området føltes det næsten som om, at vi stod udenfor, bare med tag over hovedet. Der var heller ikke så meget sikkerhedskontrol ved kufferten, fordi fremmede folk kunne gå helt ind til ens kuffert og et eller andet sted bare tage den uden videre. Det var lidt specielt at opleve og i starten kunne vi ikke rigtig finde ud af det. Men sådan er lufthavne åbenbart bygget på Big Island/Hawaii.
Vi havde fået at vide at vore hostel, at vi bare skulle ringe til dem når vi ankom og så blev vi hentet i en taxa og kørt til vores hostel. Det var en dejligt service og det benyttede vi os selvfølgelig af. Vi ventede ca. 20-30 min og så kom vores taxa. Det var en lidt specielt mand der kom og hentede os, han så lidt spøjst ud med tyskerhår, men han var rigtig flink til at fortælle os en masse om byen og det var rigtig dejligt. Da vi ankom til Hilo Backpacker Hostel hvor vi skulle bo, troede vi det var løgn. Det lignede at faldefærdigt hus ude fra og lignede slet ikke et hostel. Men vi gik indenfor og blev mødt af en computernørd som sad ved skranken og viste sig at være ejermanden for hostellet. Han virkede rigtig flink og tog pænt i mod os. Da vi havde betalt og fået styr på papirerne, viste han os rundt på fællesområdet, som var ét stort rum. Der var en lille køkken, hvor vi også kunne spise morgenmad, se tv på et kæmpe fjernsyn, bruge en fælles computer med fri internet og toilet med bad. Så gik vi ovenpå til første sal, hvor alle værelserne var og hvor der også var en lille fællesafdeling med sofaer, hvor vi kunne sidde hvis vi havde lyst til det. Så fik vi vores værelse, hvor vi skulle sove alene den første nat og det var rigtig dejligt. Vi stillede hurtigt vores ting på værelse og så gik vi neden under igen for, at bestille nogle pizzaer. Hostel ejeren hjalp os med at bestille fra Dominos, så det hele gik hurtigt og nemt. Det var rigtig dejligt og derefter var der ikke andet at gøre end at vente på dem. Så vi satte os i fællesrummet og så lidt tv i nogle rigtig gode sofaer. Efter en 30 min. tid, kom pizzaerne og selvom det var blevet sent på aftenen, var det dejligt at få noget at spise. Vi havde bestilt to store pizzaer og kunne ikke spise det hele, så vi gemte resten til frokost til i morgen. Så vaskede vi vores ting op, gik op på værelset, pakkede vore ting ud, fik gjort os klar til at komme i seng og skrev lidt dagbog. Jeg kunne ikke overskue at skrive det hele, så valgte at gøre det en anden dag og da pigerne var færdige med at skrive deres dagbog, lagde vi os alle til at sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar