torsdag den 31. maj 2012

Alm. mandag med shopping ;)

D. 28.05.12
I dag vågnede vi op til starten på den sidste uge, hvor vi har personlig udvikling og kommunikation. Det er lidt underligt at tænke på, at det hele snart og tiden er bare gået så hurtigt. Det er også sidste uge, at vi skal have vores morgen ritualer så det hele bliver lidt underligt i denne uge, men ugen er heldigvis først lige startet, så den tid den sorg. Vi havde sat vækkeuret til kl. 07.20 og er efterhånden begyndt at blive hurtigt om morgenen, så vi skal ikke bruge så meget tid. Men alligevel er vi hurtige færdige, så vi har tid til at spise morgenmad stille og roligt og læse i hver vores bog. Det er dejligt afslappende og vi har det begge to bedst på den måde.
I skolen i dag, skulle vi have om selvværd og selvtillid. Janie startede med at snakke lidt om, hvad forskellen er på de to ting og hvilken betydning det har for os. Hun brugte de fleste af timerne på at kører sit diasshow igennem og selvom det var spændende nok at hører om, kunne det god være lidt tungt at hører på i længden. Det vidste hun også godt fra starten af, da hun har oplevet det flere gange, så ind i mellem teorien skulle vi lave nogle forskellige øvelser og opgaver. Vi lavede bla. en opgave, hvor vi skulle skrive nogle personlige ting omkring selvtillid, hvad der er god selvtillid for os, i hvilke situationer behøver jeg mere selvtillid og hvor har jeg god selvtillid. Så skulle vi sidde for os selv og skrive de ting ned. Derefter skulle vi skrive hvad vores forældre og venner fortæller om mig, når jeg er god til. F.eks. er jeg god til at sy, være kreativ, være positiv og smilende, til at sætte mål og opfylde minde drømme. Sådan nogle ting skulle vi skrive og selvom det var lidt svært, var det meget sjovt at skulle skrive tingene ned. Derefter snakkede lidt mere om selvtillid og selvværd ved, at fortælle hvordan det påvirker os. Det kan være, at Jeg er ok – Du er ok, Jeg er ok – Du er ikke ok, Jeg er ikke ok – Du er ikke ok, Jeg er ikke ok – Du er ok. At tingene bliver opfattet forskelligt og at man tænker tingene på forskellige måder. Så skulle vi i gang med en selvværdsøvelse, hvor vi skulle finde kendetegn ved at have en OK-adfærd og en ikke OK-adfærd. Vi fik udleveret et stykke papir, hvor de forskellige positive og negative kendetegn stod også skulle vi ud fra hvilke kendetegn der fangede vores opmærksomhed, vælge nogle af dem ud. Så skulle vi vælge 2-3 både positive/negative kendetegn, som vi så skulle arbejde videre med. Vi skulle starte med at arbejde alene og efter vi havde udvalgt nogle stykke, skulle vi skrive en lille historie/situation hvor vi selv har oplevet kendetegnene. Derefter skulle vi sætte os sammen 2 og 2, jeg arbejdede med Camilla også skulle vi fortælle hinanden vores situationer ud fra de kendetegn vi havde valgt. Det var rigtig dejligt at snakke om det og snakke om med hinanden om det. Det var dejligt at snakke med Camilla W. og vi havde begge nogle forskellige ting at fortælle hinanden og lidt at supplere med, så det var en dejlig samtale vi havde sammen.
Derefter skulle vi snakke om forhindringer/overbevisninger. Vi blev inddelt i nogle små grupper også skulle vi sammen skrive alt ned, som vi var overbeviste om og hvad vi var gode til. Vi skulle brainstorme og bare komme med alt vi kunne komme i tanke om. I starten var det lidt svært at finde ud af, hvad vi skulle skrive og især når det egentlig handler om én selv. Men vi fik skrevet en masse ned om os alle som f.eks. er: god til at strikke, sy, dårlig til kemi, overbevist om at der er mere mellem himmel og jord, end vi alle lige går og tror, overbevist om at kongehuset er godt for Danmark, overbevist at der sker en masse lort ude i verden, som vi ikke er klar over osv. Det var en stor opgave og vi kom vidt omkring i vores samtale. Det var rigtig dejligt og spændende at hører om, hvad vi kom frem til gennem vores fælles brainstorm. Derefter skulle vi snakke om det fælles på klassen også snakkede Janie også lidt om det, at overbevisninger er det du tror om dig selv, om dine omgivelser og om dine muligheder. Så snakkede vi lidt om det og jeg fortalte bla. om da jeg skulle tage kørerkort hvor jeg dumpede flere gange oh var til sidst overbevidst om, at jeg aldrig ville få kørekort. Men i stedet for at ikke gøre noget ved det, valgte jeg at skifte køreskole og det resulterede i, at jeg til sidst bestod det hele og fik mit kørekort. På den måde prøvede jeg det, at overbevisning nogle gange fylder meget i en selv og at det altid kan betale sig at kæmpe sig igennem og komme igennem ens udfordringer og overbevisninger. Da vi havde brugt noget tid på at snakke om det, skulle vi i gang med en lille personlig opgave. Vi skulle alle hver især skrive 3 støttende overbevisninger til os selv og jeg skrev bla.: Jeg er god som den jeg er, Jeg er målbevidst – sætter mål og får mine drømme opfyldt og at jeg er omsorgsfuld. Så skulle vi fortælle det til hinanden på klassen og det var meget spændende at hører, hvad de andre skrev til sig selv. Som det sidste i dag, skulle vi fra 1-10 sige hvor motiverende vi hver især havde været hele dagen og det var ikke så positivt. Vi sagde alle omkring 4,5-6, og nogle lidt mere og andre lidt mindre. Det var mandag og vi var ikke så gearet til at være i skole som vi plejer, men vi havde det alle sådan og tror lidt det er en naturlig reaktion. Janie havde det på samme måde, så selvom ingen rigtig var os selv eller helt med i dag, så formåede vi alligevel at komme igennem dagen sammen og alle blev lidt klogere. Det var lidt sjovt at se og hører, at vi alle havde det på samme måde og Janie fortalte også, at det nok også havde lidt med emnet at gøre. Det er lidt svært at forholde sig til os hos nogle af os, fanger det ikke rigtig og så har man også nemmere ved at falde fra. Men bortset fra det, havde det været en hyggelig og dejlig dag.
Da vi fik fri skulle jeg hurtig ordne nogle ting med Mia og få løst et problem. Der var gået lidt kaos i vores reservationer til på fredag hvor vi skulle svømme med delfiner, så vi skulle ringe ud til Sea Life Park og få det løst. Men hele situationen var lidt indviklet og vi var ikke så friske på at skulle forklare det til dem også når det hele skulle foregå på engelsk. Så vi fik Jacob til at hjælpe os med, at ringe derud og snakke med dem. Heldigvis var der ingen problemer i det og Jacob fik det hele lyst for os. Det var rigtig dejligt og nu er der styr på det hele. Så kunne vi ånde lettet op og glæde os endnu mere til at svømme med delfiner på fredag. Derefter gik jeg op på værelset og fik lagt lidt nyt ind på min blog og kl. 14.30 skulle jeg mødes med Sissel, Cecilie og Mille nede i lobbyen. Så skulle vi ud på en lille shopping tur, vi gik i Honolulu Surf co. Hvor jeg i første omgang havde set en bikini, den prøvede jeg men var ikke noget alligevel. Til gengæld til Cecilie købt et par shorts, så den tur var ikke helt spildt. Så gik vi i Victoria Secret, hvor Mille, Cecilie og jeg gerne vil købe en bikini. Der er en model som næsten alle piger på holdet har, men i forskelllige farver og den havde jeg også forelsket mig i. Heldigvis var der kommet flere nye farver til, så jeg fandt den i en flot rød/koral farve, som var rigtig flot, sad godt på mig og gjorde mig brun. Så det kunne ikke være bedre og var ikke et sekund i tvivl om, om jeg skulle købe den. Jeg havde hele tiden godt kunne tænke mig en ny bikini fra Hawaii, så det var dejligt at jeg endelig fik købt den.  Mille og Cecilie fik købt den samme, men bare i forskellige farver så tror snart alle pigerne på holdet har den bikini model. Men den er også rigtig flot. Derefter gik vi Forever 21, hvor Cecilie og Sissel hurtige var ude igen, mens Mille og jeg prøvede lidt tøj. Jeg fandt en rigtig sød blomstret top, som jeg forelskede mig lidt i og så endte jeg med at købe den. Så dankortet blev også varmt til sidst også smuttede vi tilbage til hotellet. 
Da jeg kom op på værelset, sad Cecilie og så på mens Sissel var i fuld gang med at lægge alle de ting hun har købt på denne tur, op på sengen for at danne sig et overblik. Det var et vildt syn, at se det hele samlet på sengen og efter 3 måneders shopping, var der pænt meget. Det chokerede hende også lidt, selvom hun godt vidste hun havde købt meget, var det alligevel noget af en mundfuld at se det hele ligge og fylde hele hendes seng. Jeg fik helt lyst til det samme, så jeg gik også i gang med at finde alle mine ting frem og ligesom Sissel blev jeg også overrasket over hvor meget det egentlig var. Det var jo fuldstændig sindssygt og vildt at de hvor meget 3 måneders shopping egentlig fylder. Det var virkelig et underligt syn og vi stod helt målløse. Det var en kæmpe mundfuld at se hvor meget der egentlig var, men samtidig er jeg meget meget glad for alt det jeg har købt og alle de gaver jeg har med hjem til familie. Alle tingene betyder noget og fortryder ikke nogle af mine køb. Havde bare ikke en ide om, at det var så meget og blev meget overrasket over at se det. Straks begyndte jeg at tænke hvordan jeg skal få det hele med hjem og blev endnu mere overbevist om, at jeg skal købe en ny stor kuffert. Inden jeg pakkede det hele væk igen, fik jeg taget nogle billeder af det, da det er et meget sjældent syn og tror ikke jeg får den oplevelse igen. Det var noget af et særsyn, men også fedt nok at få det hele samlet på den måde.

 Da vi skulle lægge vores ting på plads og pakke det væk, fik vi også taget alt vores vasketøj ned fra snorene, som hang oppe i loftet. Så vi brugte lang tid på at rydde hele værelset op og selvom det var lidt hårdt, så var det dejligt at få vores gode gamle, ryddet værelse tilbage også kunne vi også begge holder det hele bedre ud. Det var lækkert at få plads og luft mellem os igen. Så lavede vi aftensmad, som bestod af pasta, tun, philidaphia smøreost, hvidløgsbønner og majs, det var dejligt nemt at lave og smager rigtig godt. Så havde vi inviteret Cecilie til at komme og spise sammen med os. Hun havde taget sin egen ret med, men det var rigtig hyggeligt at vi bare var os 3 der spiste sammen. Stille og roligt, men samtidig havde vi det også sjovt og fik grinet en masse sammen. Det var skønt. Så fik vi hurtigt ryddet væk, vasket op også kunne vi slappe lidt af. Jeg begyndte at skrive lidt dagbog og efter et stykke tid kom Lisbeth lige forbi. Hun havde blå bog med, som jeg skulle skrive skrive lidt mere til omkring Sissel og mens jeg lige fik gjort det med det samme, snakkede vi sammen og det var meget hyggeligt. Kl. 19.30 gik vi ned på 2. etage, hvor vi plejer at have aktivitetsmøde inden fællesmødet kl. 20.00. Men vi var nogle stykker fra aktivitetsudvalget som ikke kunne huske om vi skulle mødes i dag, så vi valgte bare at sætte os dernede og se hvad der skete.
Så snakkede vi bare om alt muligt og fandt lidt efter ud af, at der ikke var aktivitetsmøde i dag. Så snakkede vi bare videre og hyggede os indtil resten af holdet kom til fællesmødet. Denne gang havde Jacob heller ikke så meget at sige, så mødet var egentlig hurtigt overstået og det var lækkert nok. Bagefter skulle jeg lige mødes med nogle af de andre fra holdet. Helt tilbage til da vi var i New York, havde vi en teambuildings konkurrence, som mit hold vandt og vores præmie var at finde på noget, som Jacob på et tidspunkt på turen skulle gøre for os. Vi kom lidt fra det undervejs på vore tur, men valgte at finde ud af det i aften, så vi kunne nå at gøre det inden vi tager hjem. Vi er 9 pers. fra holdet og blev hurtigt enige om, at Jacob skal lave engelsk morgenmad til os med det hele også skal vi mødes os spise sammen mandag morgen kl. 09.00. Det skulle han gå med til inden det kunne blive aktuelt og heldigvis ville han gerne gøre det for os. Så han laver engelsk morgenmad til os på mandag og det glæder vi os alle meget til. Da vi hurtigt havde fået styr på det, smuttede jeg op på værelset og begyndte at skrive dagbog. Sissel er blevet helt afhængig af at se Gossip Girl serien på computeren, så vi sad begge i hver vores verden og det var dejlig afslappende. Da jeg var færdig med at skrive dagbog, fik jeg gjort mig sengeklar, ordnet nogle få ting på nettet og smuttede derefter i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar