mandag den 28. maj 2012

10,2 km vandretur med holdet + blå bog

D. 24.05.12
I dag vågnede jeg og havde det heldigvis bedre med min forkølelse, det var ikke så slemt mere, men jeg hostede stadig ind i mellem. Jeg har ikke problemer med at sove, så det er rigtig dejligt. Vi stod op og kunne ikke rigtig overskue dagens skoleforløb, da vi skal starte med at gå en tur i dag og gøre nogle personlige tanker undervejs. Men vi stod alligevel op og tænkte det nok skal blive en god og spændende dag. Vi mødtes med de andre nede på etagen M, hvor vores klasselokale ligger også startede Janie med at snakke lidt om mindfulness, som er emnet for i dag. Mindfulsnes handler i det store og hele om det bevidste nærvær/fulde opmærksomhed i øjeblikket, uden at dømme, tolke eller vurdere indholdet, men tillade det at være som det er. Så skulle vi gå en tur til Diamound Head, rundt om det og tilbage igen, hvor vi derud skulle gå og snakke med de andre, mens vi på vej tilbage skulle gå for os selv og tænker tanke. Det kunne være nogle skulle have styr på nogle personlige tanker, andre tænkte på vejret eller de omgivelser der var omkring dem mens vi gik. Men det vigtigste var, at vi gik for os selv og skulle opleve hvilke tanker vi selv havde. Der var mange som hørte musik, mens andre bare gik og lyttede til det naturlige lyde omkring dem. Jeg var så smart, at tage converse sko på og endte med at få en stor vabel på hver hæl, så til at starte med kunne jeg ikke lade være med at tænke på det og besluttede at tage mine sko af og gå resten af turen hjem i strømpesokker. Det var dejlig at have en jordnær kontakt til jorden, uden at det skulle gå gennem mine fod. Og mange mennesker har det bedst, hvis de går i bartæer eller uden nogle gå, så føler de sig bedre tilpas og nogle musikere kan bedre præstere deres arbejde, hvis de gør sådan. Så da mine fødder heller ikke kunne klare at gå i de sko mere, besluttede jeg at tage dem af og det føltes meget bedre.
Jeg havde taget musik i ørene og så fik mine tanker ellers bare frit løb. Jeg havde mange tanker som lige skulle vendes hurtig i hovedet også var de væk igen. Der var også en personlig tanke som hele tiden fyldte i mit hoved på et tidspunkt og så valgte jeg at arbejde med det, i stede for at ignorere den. Jeg tog også en beslutning omkring den undervejs og blev afgjort med mig selv om, at det var en tanke jeg skulle slippe, da jeg ikke kunne gøre mere ved den. Men det var rigtig dejligt at blive afklaret med det og nu står jeg også fast i min beslutning, så jeg ikke skal bruge mere tid eller kræfter på det. Da vi kom tilbage lidt forskudt havde vi 30 min. pause og så skulle vi mødes igen. På det tidspunkt havde vi gået i 2,5 time og blev hurtig trætte da vi kom tilbage. Der var også nogle få stykker, som valgte at tage en lille lur, mens vi andre spise og slappede af. Efter vores pause skulle vi så mødes i klassen igen og snakke om vores gåtur. Alle skulle sige hvad de havde fået ud af det foran klassen og det var meget forskelligt, hvordan vi reagere på det hele. Nogle synes det var rigtig godt at gå sådan en lang tur og få tid til sig selv og tænke tanker igennem, mens andre ikke rigtig fik noget ud af det og synes det var kedeligt. Så blev vi inddelt i nogle grupper, hvor vi skulle læse nogle artikler om mindfulness og hvad det kan gøre ved folk der er stresset, der har en eller anden form for forbi, hvordan mindfulness det kan optimere dit løb, noget omkring gigt og hvordan unge reagere på stress. Vi var 2 personer om én artikel også skulle vi fortælle de andre i gruppen hvad vores artikel handlede om. Så skulle vi snakke om det på klassen og bagefter hver især fortælle hvad vi havde fået ud af sidste uge og denne uge. Derefter havde vi fri også var det tid til afslapning.
Jeg skulle mødes med Cecilie og Lisbeth kl. 14.00, så havde lige 2 timer for mig selv, hvor jeg ville lægge en masse billeder ind på facebook og det tog rigtig lang tid. Brugte det meste af dagen på det, da både billederne og nettet drillede lidt, så da jeg skulle mødes med pigerne sad vi og snakkede inde på mit værelse, mens jeg fik ordnet dem. Vi havde ikke rigtig lyst eller overskud til så meget andet, men det var også rigtig hyggeligt og dejligt at snakke med dem. Vi snakkede om alt mellem himmel og jord, og efter nogle timer kom Sissel hjem fra hendes shoppetur også skulle vi lige se hvad hun havde købt. Lidt efter faldte hun i søvn inden hun skulle ud at løbe, så det var lidt svært at finde motivationen til løbeturen, men hun kom dog afsted alligevel. Så begyndte jeg at koge pasta med tomatsauce, som vi skulle med nuggets og majs. Kl. 18.30 skulle vi mødes nede ved Lisbeth og spise sammen med hende og Cecilie. Så snakkede vi lidt mere og hyggede os mens vi spiste. Vi fik vildt meget lyst til twix is, så vi besluttede at gå ned i ABC store og købe en is, hvor Sissel og jeg også købte en cola. Så gik vi op på Lisbeths værelse igen, tog alle vores ting og mødtes oppe på vores værelse, da vi skulle skrive blå bog. Sissel og jeg nåede lige at vaske op, inden vi skulle i gang med at være kreative. Der er nogle stykker fra holdet, som har taget initiativ til at lave en blå bog og så skal vi alle hver især tilføje lidt til de personer vi snakkede meget med.  Så vi valgte at gå nogle stykker sammen og få skrevet lidt, så der kom styr på det også vi ikke skulle tænke på det mere. Vi mødtes på vores værelse og endte med at være Sissel, Cecilie, Lisbeth, Mia og jeg. Vi fik skrevet en masse ting om hinanden og den person der blev skrevet om, gik ind til Mille og Louise for at snakke lidt. Vi har det rigtig hyggeligt og super sjovt med, at skrive en masse sjove, men også dejlige og søde beskeder til hinanden. De punkter vi skulle skrive om, lå på to usb-stik som alle skal skrive på, så det var meget nemt at vi bare skulle skrive lidt til. Vi havde fået det ene og var nok de første til at skrive, da der ikke stod så meget om nogle af de andre. Men vi skrev kun til dem vi snakker meget med, da vi ikke rigtig kan skrive så meget til de andre. Men det i sig selv var nu også meget sjovt og vi skrev en masse søde ting til hinanden. Vi skrev om 9 person inkl. os selv og brugte næsten 3 timer på det. Så da vi endelig var færdige med det hele, så var det blevet sent. Da pigerne var gået igen, kunne vi næsten ikke falde ned igen, fordi det havde været så sjovt og vi havde grint rigtig meget. Det var rigtig fedt at opleve og noget af en oplevelse at skrive blå bog og tror aldrig vi glemmer den tid. Mens vi gjorde os klar til at komme i seng, kom vi stadig på ideer til blå bog og måtte derfor skrive det ned på små sedler. Det var blevet så sent, at ingen af os kunne overskue at skrive dagbog, så vi lagde os til at sove med det samme og på det tidspunkt var kl. også omkring midnat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar