onsdag den 16. maj 2012

Shopping og afslapning ved poolen

D. 13.05.12

I dag vågnede jeg kl. 06.00, da mit vækkeur ringede. Sissel skulle ud at løbe en tur og jeg havde sat mit vækkeur, så jeg kunne se om jeg ville med hende. Men jeg kunne slet ikke overskue det, på det tidspunkt så jeg valgte at lægge mig til at sove videre. En time efter vågnede jeg af mig selv og kunne ikke sove mere. Så jeg lå og læste lidt i min bog indtil Sissel kom tilbage fra hendes løbetur og så lavede jeg havregrød til morgenmad. Jeg nåede lige at spise færdig og læste lidt mere i min bog, indtil vi skulle mødes med resten af holdet nede ved elevatoren på 4 etage. Vi havde nemlig to fødselsdage i dag, så vi skulle synge to fødselsdagssange og startede med at synge for Jacob. Han blev lidt overrasket, men samtidig rigtig glad for, at vi alle kom for at synge for ham. Han havde besøg af et vennepar og de blev selvfølgelig også overrasket over, at se os komme ind og synge for Jacob. Da vi havde været hos Jacob et stykke tid, gik vi alle sammen op på 6 etage, hvor vi skulle synge for Lise. Da vi kom ind på værelset og var i fuld gang med at synge, sad hun og skypede med hendes familie og de blev selvfølgelig også overrasket over, at vi kom brasende ind midt i det hele. Men de tog det heldigvis meget pænt og synes det var sødt af os at synge. Lise var selvfølgelig selv forberedt på det, men havde nok ikke lige regnet med, at vi kom ind mens hun skypede. Men glad og lidt overraskende blev hun og det var rigtig dejligt. Da vi havde været inde hos Lise og Marie et stykke tid, gik vi alle hver til sit igen. Nogle skulle sove et par timer og pleje tømmermænd, mens andre enten tog på stranden eller ned til poolen.
Jeg skulle ud at shoppe sammen med Mille, Lisbeth, Cecilie, Sissel og Katrine. Men vi tog ikke afsted med det samme, da Sissel, Mille og Lisbeth skulle skype. Så vi valgte at tage af sted 2 timer efter, når alle skype aftalerne var klaret. Mens Sissel skypede med sin kæreste, fik jeg ordnet mit budget og alle de ting jeg har købt, ind på computeren så der er styr på det hele. Så nåede jeg også at læse lidt i min bog og omkring kl. 11.00, var vi alle klar til at tage af sted, så vi mødtes nede i lobbyen. Vi blev hurtigt splittet op, da Mille, Lisbeth og jeg skulle hen i Sephora og Mac, som er en makeup butikker. Mille og Lisbeth fik købt noget forskelligt makeup og creme, mens jeg ikke fandt noget jeg havde lyst til at købe. Så vi smuttede derefter i Forever 21, hvor vi mødtes med de andre piger igen. Forever 21 minder lidt om H&M og Gina Tricot, så der kommer rimelig tit nye varer og det skulle vi selvfølgelig lige se nærmere på. Der var rigtig meget fedt nyt tøj og jeg prøvede en masse forskelligt, men mange af tingene skulle jeg ikke have alligevel. Jeg endte dog med at købe en hvid kjole, en beigefarvet kjole med blonder og et par jeans. Det hele blev omkring 330 kr. til sammen, så det var rigtig billigt og dejligt. Efter en times tid var Mile, Lisbeth og jeg færdige med at shoppe og da vi ikke kunne finde de 3 andre, troede vi de var taget hjem og så gik vi også hjem. Mille gik direkte hjem, mens Lisbeth og jeg gik hen til en butik a la ABC Stores, da jeg skulle købe en tank top til mig selv. Lisbeth havde købt en grøn tank top med universitets logo på og den ville jeg også gerne have. Så vi gik direkte hen i den butik, fandt den sidste der var og heldigvis i min størrelse, så lidt efter gik vi hjem til hotellet igen. Vi havde ikke rigtig nogle planer for resten af dagen og vejret var rigtig dejligt, så vi besluttede at spise lidt frokost på værelse og derefter lægge os ned til poolen.
Jeg gik derned før Mille og Lisbeth, da jeg var først færdig og fandt ud af dernede, at vi ikke var de eneste der havde fået den ide. Stina, Julia, Elisabeth og Camilla L. lå allerede dernede og havde gjort det, det meste af formiddagen. Jeg snakkede lidt med dem inde jeg gik hen os fandt nogle liggestole til Mille, Lisbeth og jeg. Heldigvis kom de begge to lidt efter også lå vi dernede og stegte sammen. En times tid senere kom Sissel og Katrine ned til os og så lå vi alle 5 og fik noget sol. Solen stod højt og skinnede fra en skyfri himmel. Selvom det blæste lidt ind i mellem, var det rigtig varmt dernede og næsten for varmt. Jeg lå dernede i 2 timer også kunne jeg ikke holde det ud mere, så jeg valgte at gå op på værelset, klæde om og træne lidt nede i fitness rummet på hotellet. Der var ikke nogle af de andre piger som ville med, så jeg valgte bare at tage derned alene. Heldigvis havde Julia fået samme ide, så det var meget hyggeligt at vi trænede lidt sammen. Jeg cyklede 10 min., gik på cross fit maskinen i 10 min og løb 10 min. på løbebånd. Det var rigtig hårdt at lave rutine i dag og specielt fordi det var så lang tid siden jeg sidst gjorde det. Så det var hårdt og kampsvedte, men det var rigtig dejligt bagefter. Da jeg kom op på værelset igen, gik jeg hurtigt ind til Mille og Louise, hvor Stina og Cecilie også var og så snakkede jeg lidt med dem, hvorefter noget tid gik jeg ind på værelset for at træne lidt mere. Jeg lavede nogle forskellige mave, ben, arme og ryg øvelser som jeg plejer og det var rigtig dejligt at komme i gang med det igen. Men jeg trænede kom Sissel op igen, efter hun havde ligget nede ved poolen. Så smuttede hun i bad, mens jeg kølede lidt af og smuttede jeg i bad bagefter. Vi havde begge købt meget fedt tøj i Forever 21 og det skulle vi lige vise hinanden. Sissel, Cecilie og Katrine havde brugt 3 timer derinde, så de havde alle købt en masse spændende ting og vildt at de kunne bruge så mange timer derinde. Godt nok troede jeg, at jeg havde shoppegén, men dér har pigerne alligevel overgået mig og det er fedt. Da vi begge havde været i bad og sorteret vores vasketøj, var det blevet tid til den store tøjvask. Cecilie havde også lidt vasketøj og da maskinerne er så store, kunne vi lige så godt vaske alle sammen. Så vi satte 4 vaske over samtidig og gik over i Food Pantry for købe noget snor til vores primitive tørresnor. Så sad Cecilie og jeg nede ved vaskemaskinerne i 20 min. indtil de var færdige, men Sissel løb op på værelset for at hænge vores tørresnor op, inden tøjet var blevet vasket. Vi har fået strenge ordre fra hotellet om, at vi ikke må hænge vores vasketøj til tørre ude på altanen, så vi måtte i gang med at finde en anden løsning på, at tørre vores tøj på værelset. Vi endte med at hænge nogle snor fast oppe i luftet, hvor det meste kunne hænge og så har vi lavet et lille tørrestativ mellem 4 stole. Så det blev til en lille slags labyrint af vasketøj på værelse, men så længe det kun er forhåbentlig 2 dage, så kan vi godt lige leve med det.

Da alt vasketøjet var hængt op til tørre, var det blevet tid til at lave aftensmad. Vi er blevet rimelig gode til, at lave meget mad den ene aften og så have store portioner rester til næste dag. Så det eneste vi egentlig skulle lave var, at koge noget broccoli og ellers varme spagetti med kødsovs i mikrobølgeovnen. Nemmere kunne det ikke være og det var rigtig dejligt, da ingen af os rigtig havde overskud til at lave mad. Så sad vi inde på værelset og spiste aftensmad, mens der hæng en masse vasketøj over hovederne på os. Det var lidt mærkeligt men samtidig lidt sjovt at opleve. Vi kan ikke gøre så meget andet, end at se positivt på situationen og så få noget sjovt ud af det. Det gjorde vi bestemt også og det var rigtig hyggeligt. Da vi havde spist færdigt og sundede os lidt, gik vi i gang med opvasken. Heldigvis er vi gode til at hjælpe hinanden, så den opvask var hurtigt overstået og det var dejligt. Resten af aftenen havde vi ikke rigtig nogen planer, men var begge enige om, at have en stille og rolig aften. Jeg fik skrevet lidt dagbog, overført penge til pigerne fra friugen og det brugte jeg meget tid på, da netbanken blev ved med at drille det. I friugen gjorde vi det sådan, at vi alle 5 lagde ud for nogle store beløber, regnede det hele sammen da vi kom hjem og så skyldte vi hver især hinanden nogle penge og så gik det hele op i sidste ende. Så jeg brugte noget tid på, at overfører pengene til pigerne, men efter noget tid var der heldigvis styr på det. Vi har alle heldigvis været gode til at overfører penge til hinanden, så vi kan få styr på det og få det hele ud af verden. Det er rigtig dejligt, at vi har gjort det på den måde og det hele fungerede nemt på den måde. Da jeg havde fået styr på alt det med pengene, skrev jeg dagbog færdig, gjorde mig klar til at komme i seng og læste i min bog, indtil vi valgte at slukke lyset og lagde os til at sove omkring kl. 22.30.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar