fredag den 4. maj 2012

En dejlig afslappende dag med mig selv

D. 29.04.12
I dag vågnede jeg allerede kl. 06.30, selvom jeg havde mulighed for at sove længe. Jeg lå og læste lidt i min bog, indtil Sissels vækkeur ringene kl. 07.00. Så stod hun op og gik i gang, mens jeg var lidt mere langsom. Jeg trængte til en dag helt for mig selv, så havde ikke lavet nogle aftaler med nogen af pigerne. Trængte bare til at være mig selv hele dagen og så ordnet en masse ting. Jeg havde først planer kl. 09.00, så jeg havde masser af tid og derfor tog jeg det stille og roligt. Jeg spiste lidt havregrød og fik lagt nyt ind på min blog i mellemtiden. Derefter begyndte jeg så småt at komme i gang og kl. 08.30 tog Sissel afsted, da hun skulle til en Ananas Plantage oppe på nordsiden, sammen med nogle andre for holdet. Så da hun gik begyndte jeg at gøre klar til, at skype med Daniel kl. 09.00. Desværre virkede nettet selvfølgelig ikke så godt på det tidspunkt. Vi kunne begge komme på, men kunne ikke hører hinanden. Så jeg besluttede med det samme, at smutte hen på Starbucks hvor det helt sikkert virkede. Det gjorde det heldigvis også og det var rigtig dejligt at se og snakke med ham igen. Vi havde en masse at fortælle hinanden og tror vi snakkede i 45 min. Når først vi snakker sammen, så er det svært at stoppe igen og så går tiden bare hurtigt. Det var rigtig fedt og dejligt. Jeg fik også svaret på nogle mail, nu hvor jeg alligevel sad ved et godt internet.
Da vi var færdige med at skype, gik jeg op på værelset igen for at skrive dagbog og kom i tanke om at jeg havde fået post. Så måtte ned i receptionen igen og hente min post. Jeg havde fået en invitation fra Per og Anne til en havefest i anledningen af fastansættelse og fremvisning af kolonihavehus. Det var rigtig dejligt og overraskende at få post fra Per og sødt af ham, at han ville sende det helt herover i stedet for at sende det hjem til mig i Danmark. Men det glæder jeg mig til. Så fik jeg skrevet lidt mere dagbog indtil Lisbeth kom forbi omkring kl. 11, da vi skulle finde ud af noget med at leje bil til vores friuge, som starter på fredag. Vi fik kigget lidt på nogle biler fra ebiludlejning, men kom ikke så meget videre. Der var nogle ting vi gerne ville ringe og spørge om, men da det er et dansk firma havde de lukket hjemme i Danmark. Så vi måtte vente til aften, med at komme videre. Så blev Lisbeth lidt på værelset og så sad i og snakkede lidt sammen, mens vi også så lidt Venner i tv’et. Da Lisbeth gik igen, begyndte jeg at lave frokost. Havde ikke så meget lyst til brød i dag, så valgte at varme pasta fra i går, putte det i en skål sammen med tun og noget philidaphia og mixe det sammen til pasta med tunsalat. Det var nemt at lave og smagte rigtig godt. I mens jeg så lidt tv og spiste, fik jeg også skrevet lidt dagbog. Der var Forrest Gump i tv, så jeg sad og så det lidt efter jeg havde spist.
Jeg havde besluttet mig for, at komme ud og løbe i dag og omkring kl. 14.00, da jeg havde slappet af i nogle ville jeg afsted. Jeg tog musik i ørerne og så løb jeg ellers bare en lang tur. Jeg løb langs kanalen som ligger lige ved siden af hotellet og det var mega varmt. Det var overskyet, men alligevel kom solen frem ind i mellem gjorde det hele varmt. Selv i skyggen var det varmt og det hjalp heller ikke rigtig at der var modvind. Så lige meget hvad så vidste jeg med det samme, at det ville blive en hård løbetur. Men jeg havde en masse energi jeg skulle af med, så det kunne ikke være bedre. Det var rigtig fedt bare at løbe langs kanalen, men musik i ørerne og godt vejr. Der var ikke så mange ud at løbe på det tidspunkt, så det kunne ikke være bedre. Da jeg var halvvejs min tur tilbage, blev jeg nødt til at stoppe op, da jeg ikke helt vidste hvor jeg var. Så jeg fik hurtig lige orienteret mig og fandt ud af at jeg var tæt på hotellet. Så jeg satte i løb igen og havde heldigvis ikke så langt hjem. Da jeg kom tilbage til hotellet var jeg helt færdig og da jeg havde taget trapperne op på 6. etage til værelset, kunne jeg slet ikke mere. Jeg havde det rigtig varmt og var helt rød i ansigtet. Det så lidt vildt ud, da jeg så mig selv i spejlet. Jeg regnede ud, at jeg havde løbet omkring 5 km. på 35 min. så kunne godt forstå jeg var lidt træt. Men det var også rigtig fedt og var lidt stolt af mig selv. De viste stadig Forrest Gump i tv’et, så det så jeg lidt mens jeg kølede af og lidt efter begyndte jeg at træne lidt. Jeg trænede maven, ryggen og armene. Det var hårdt, men en dejlig afslutning på min løbetur.
Efter et hurtigt bad gik jeg i gang med at lave lektier til i morgen. Vi skal have nogle fremlæggelser i morgen omkring nogle forskellige ting på nogle af de øer vi skal besøge i vores friuge. Så jeg havde lige nogle småting jeg skulle have ordnet til fremlæggelsen. Derefter har vi hver dag i skolen, noget der hedder Danish Word Today. Som går ud på at hver elev, skal fortælle Emily et dansk ord og det skal være nyt for hver gang. Det skal personen så fremlægge foran klassen og fortælle Emily om det. I morgen er det så min tur og jeg vil fortælle hende om rugbrød. Min familie har været så søde, at sende en pakke til mig hvor der bla. var rugbrød i og det har Sissel og jeg nydt rigtig meget. Det var dog lidt for gammelt da vi fik det, men vi spiste det alligevel da det hverken var muggent eller så dårligt ud på anden måde. Jeg havde gemt et lille stykke til i anledningen af, at jeg skal fortælle om det i morgen, så Emily også kan se et dansk stykke rugbrød. Da jeg var færdig med lektierne kom Sissel hjem fra hendes tur og så løb hun med det samme en tur. Jeg begyndte at vaske lidt op og til efter kom Sissel tilbage. Så snakkede vi lidt omkring hver vores dag og så begyndte jeg at skrive dagens dagbog, men Sissel fik trænet lidt. Så smuttede hun i bad og jeg gik i gang med at koge ris til aftensmad. Der var stadig pasta tilbage fra i går, så det valgte Sissel at tage sammen med nogle nuggets. Jeg havde jo fået pasta én gang i dag, så jeg kogte en masse ris, så vi også har nogle til de næste par dage. Vi laver altid store portioner mad og gemmer resten, så vi bare skal varme resterne næste dag. Det er dejlig nemt og samtidig lækkert, at det bare lige skal varmes i mikrobølgeovnen i nogle min. og så er der serveret. Til mine ris valgte jeg at stege forårsruller, men da vi ikke har fundet noget rigtig margarine, opgav jeg og varmede dem i stedet i mikrobølgeovnen og så blev de okay. Vi spiste alene i aften og det var egentlig meget hyggeligt. Vi havde ikke rigtig overskud til så meget andet, da vi have nogle andre planer for aftenen.

Vi nåede at vaske op og jeg fik læst lidt inden jeg skulle mødes med Mille og Cecilie inde på Cecilies værelse. Vi skulle ordne det sidste med biludlejning til vores friuge og vi valgte at gøre det sammen. Lidt efter kom Lisbeth og Sissel også, så vi alle var fælles om det. Da jeg er den eneste af os 5 der er 21, er jeg den eneste som kan leje og kører bilen. Det har jeg heller ikke noget i mod og de andre tager også hensyn til, hvad jeg vil og ikke vil. Så det er dejligt nok, at jeg hele tiden har deres fulde opbakning. Uden mig havde de også svært ved at komme rundt, så det er godt for os alle. Det skal nok blive spændende.  Efter en times tid ca. havde vi fået styr på den ene bil vi skal leje og så kunne vi ikke overskue mere. Så den anden bil vi skal bruge på den anden ø, bestiller vi en af de andre dage, så vi også får styr på den. Så gik jeg ind på værelset, gjorde mig klar til at komme i seng og fik skrevet det sidste dagbog. Derefter var jeg klar til at komme i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar