søndag den 1. april 2012

Santa Monica Beach

D. 26.03.12

Mig, Lisbeth og Sissel er klar til cykelturen
I dag ringede vækkeuret kl. 07.45 og vi stod alle sammen op og tog træningstøj på, da vi skulle have en aktiv dag i dag. Vi gik ned for at spise morgenmad sammen med de andre og kl. 8.45, skulle vi alle sammen mødes i lobbyen. Vi gik ned til en cykeludlejning som ligger nede ved vandet og her havde Jakob bestilt en cykel guide tur til os. Så fik vi uddelt vores cykle og til dem som ville have en cykelhjelm fik mulighed for det. Så skulle vi cykle langs Santa Monica Beach og det var rigtig dejligt. Stranden er meget bred og der var lagt asfalt på, så der var gode muligheder for at cykle. Vores guide cyklede mega hurtigt, så vi fik hurtigt varmen og skulle cykle hurtigt for at følge med.
Baywatch huset
Vi startede med at cykle hen til det område ved stranden, hvor de havde optaget Baywatch. Det var lidt surrealistisk at se det i virkeligheden, men også super fedt. Det virkede også mindre i virkeligheden i forhold til på tv, men det snyder jo også altid på tv. Huset som de livredderne opholdte sig i og havde som kontor, bliver brugt til det samme i dag. Så det var fedt at se, at livredderne stadig holder til i det hus. Vi så det kun udefra, men vi fik stadig taget en masse billederne. Så cyklede vi til Venice Beach, ligger i den modsatte retning end hvor vi var. Der cyklede vi hen til et lille boligområde, hvor boligerne lå ned til en lille å og det var rigtig hyggeligt. Boligerne var små og minder lidt om sommerhuse. Vi så også et lille hus, som var til salg til 18 mio. Så cyklede vi lidt rundt i kvarteret og endte nede ved stranden igen, hvor vi skulle have frokost.

Beachvolly på Santa Monica Beach
I vores guidetur var der inkluderet frokost og der var arrangeret BBQ kun for os nede ved stranden. Inden vi skulle spise, kunne vi lave en masse forskellige aktiviteter som strandtennis, beachvolley, bygge sandslot eller ligge og tage sol. Og mens vi alle nød de aktiviteter, begyndte folk fra restauranten at grille og gøre klar til frokost. Vi skulle have burger og de havde sørget for det hele til burgerne. Det var også cesar salaed og lidt a la kartoffel salat. Det var virkelig lækkert og super fedt, at de havde gjort alt det kun for os. Det er ikke så tit vi oplever en privat BBQ party på Santa Monica Beach i LA. Så det i sig selv var rigtig fedt. Vejret var også perfekt til, at vi kunne være udenfor. Solen skinnede fra en skyfri himmel, det var varmt og vi fik alle en masse sol. Efter vi havde spist vores frokost, skulle vi i gang med at lærer at spille beachvolley af en professionel træner. Vi blev inddelt i 7 hold, med 4 pers. på hvert hold og så skulle vi i gang med en turnering. Jeg kom på hold med Lene, Line og Cæcilie og selvom det ikke var alle på vores hold som var gode til spillet, så havde vi det sjovt med hinanden alligevel. Det var super hyggeligt og gennem spillet, lærte vi også hinanden lidt bedre at kende og det var dejligt. Alle var med på at have det sjovt med hinanden, men alligevel gik vi op i spillet og gjorde hvad vi kunne for at vinde over for de andre. Da turneringen var slut og vi havde fundet et vinderhold (desværre ikke mit hold), så skulle vi havde tovtrækning. Det var sjælland og fyn mod jylland og selvfølgelig vandt jyderneJ vi var bedre til at lægge taktik, så vi alle træk på samme tid og det gjorde at vi hurtigt vandt spillet. Efter en lang aktivitetsdag var dagens program slut og så havde vi fri resten af dagen.
Basketball kamp i LA
De fleste af os tog tilbage til vores hostel for at komme i bad, slappe af, skrive dagbog og ellers bare hygge os. Kl. 18.00 skulle de fleste af os mødes nede ved lobbyen, så blev vi hentet i bus og så gik turen til Staples Center, som er et station i midtbyen hvor vi skulle se en basketball kamp. Vi skulle se Los Angeles Clippers mod New Orleans Hornets og selvom jeg ikke går op i basket, tog jeg bare med for oplevelsens skyld. Der var 4 af os, som skulle sidde et andet sted i forhold til de andre, så Lisbeth og jeg var lidt ligeglad med hvor vi skulle sidde, så vi valgte to af de pladser. Vi sad på nogle rækker længere oppe end de andre og selvom vi sad alene, så havde vi det rigtig hyggeligt alligevel. Det var meget underholdende at se kampen, men når ingen af os rigtig forstod reglerne, så var det lidt svært at følge med.

Optakt til kampen

Der var små puser hvert 12 minut og så kunne de også tage timeout, så der var hele tiden små pauser. Men selv i pauserne var der underholdning hele vejen igennem, enten med konkurrencer hvor tilskuerne kunne vinde penge, cheerleaders som dansede, hip hopper som dansede, eller et lille orkester, hvor de kun spillede på trommer. Ind i mellem var der også nogen fra publikummet, som kom på storskærm helt tilfældigt og det var der mange fra holdet som gjorde. Det var lidt sjovt at se dem på storskærm, når Lisbeth og jeg ikke sad sammen med dem. Spilletiden i en kamp er 48 min., men pga. alle de små pauser, reklamer osv. der var, så tog det tre timer i alt. Så til sidst var vi trætte og gad ikke rigtig mere, men vi blev der alligevel til slut. Vi var nok omkring 10.000 mennesker inde for at se kampen og hallen kogede bare af en god stemning. Det var en super fed oplevelse og alle var helt oppe at kører efter kampen. Da kampen var slut blev vi hentet af vores bus og så blev vi kørt tilbage til vores hostel. Det havde været en lang, men også sjov og spændende dag så da vi kom hjem, gik vi alle i seng med det samme. Der venter os en endnu lang dag i morgen, med en masse oplevelser.