tirsdag den 3. april 2012

Første dag i Honolulu

D. 31.03.12
 
Ohana Wakiki West er hotellet,
 jeg bor på de næste to måneder

I dag vågnede jeg op og kunne ikke rigtig forstå, at jeg var på Hawaii. Det var en drøm der var gået i opfyldelse, men det var rigtig dejligt at tænke på. Vi skulle først mødes med resten af holdet kl. 12.00, så vi havde mulighed for at sove længe. Jeg vågnede selvfølgelig før Sissel, men det gjorde ikke noget. Så havde jeg mulighed for at ligge i senge og læse min gode bog. Det var dejligt at vi havde tid til, at slappe af og ikke skulle skynde os afsted efter et eller andet. Så gik jeg i bad og bagefter lavede Sissel og jeg morgenmad. Den stod på havregrød. Vi havde købt en pakke, hvor vi bare selv skal tilsætte vand eller mælk, 2 min i mickobølgeovnen og så var der serveret. Solen stod allerede højt på himlen og der var sol på vores lille altan. Så vi satte os uden for og spiste vores morgenmad. Så fik vi skrevet ind ny indkøbsliste, pakket vores ting sammen, taget en masse solcreme på og så var det tid til at mødes med i andre i hotellets lobby. 
Vi skulle ud på en lille byrundtur, hvor Jakob ville vise os nogle forskellige ting. Vi fik set hvor det andet hold fra DSC bor og det er tæt på os. Så fik vi set nogle forskellige butikker, bla. der hvor vi skal betale for det amerikanske mobil abonnement jeg har fået, mens jeg er afsted. Steder hvor vi kan gå i byen, selv for dem som ikke er over 21. Så vi i nærheden af hvor universitet ligger og efter en halv times tid, kom vi en til to store indkøbscentre hvor tingene er lidt billiger end der hvor vi bor. Vi gik ind i det ene supermarked, som minder lidt om Metro hjemme i Danmark. Her kunne vi få alt i store portioner og forholdsvis billigt. Sissel og jeg havde lavet den helt store indkøbsliste med mange af de ting vi manglede. 
Så er der handlet ind til de næste mange dage
Tror vi brugte en time derinde hvis ikke mere på, at finde alt det vi skulle have. Til sidst blev det lidt anstrengende fordi vi ikke kendte stedet og skulle lede meget efter de forskellige ting. Sådan noget som frisk kød og kylling fandtes ikke derinde, alt var frosset. Selv frugt og grønt havde de ikke meget af, kun en lille hylde. Men de havde chips, kager og alt andet usundt på flere rækker. Selvom vi godt vidste, at sådan er det i USA så blev vi alligevel overrasket over at se det. Det var helt vildt. Vi fik købt en masse dejlige ting og tror vi fyldte 20 bæreposer op. Vi købte for 146 $, det er selvfølgelig dyrt når man regner det om til kr., men så havde vi også købt det meste af det vi manglede og købt ind til flere dage. Da vi skulle hjem kunne vi ikke overskue, at gå så langt med så mange tunge poser så vi besluttede at tage en taxa. Der er heldigvis elevator på vores hotel, så vi skyndte os op på værelse og fik sat tingene på plads.

Wakiki Beach
Vi havde heller ikke fået frokost inden vi tog afsted, så vi var rigtig sultne da vi kom hjem. Så vi tog lidt at spise og besluttede os for at tage en tur på stranden. Selvom det var sidst på dagen, så skinnede solen stadig meget og det var varmt, så det passede fint. Så mødtes vi med mange af de andre nede i lobbyen og så gik vi sammen ned til stranden. Den ligger kun 5 min fra hvor vi bor, så det var rigtig dejligt at vi ikke skulle så langt. Der var rigtig mange som var nede ved stranden, mange som badet, prøvede at surfe lidt og ellers lå de fleste og tog sol. Vi lagde os også for, at tage sol og nogen skulle lige mærke vandet. Det var dejligt at ligge dernede og helt fantastisk at ligge på Wakiki Beach på Hawaii. Vi lå dernede en times tid og så begyndte det at blive lidt køligere. Så Mille, Lisbeth og jeg gik tilbage til hotellet. Men på vejen fik Mille og Lisbeth købt nogle flip flopper og så fik vi alle købt nogle postkost.
Så gik vi tilbage til hotellet og så skulle Sissel og jeg lave mad. Vi havde spurgt Charlotte og Cecilie, som er vores naboer til den ene side, om vi skulle spise sammen og så skulle Sissel og jeg nok lave mad. Det ville de selvfølgelig gerne. Så de kom ind på vores værelse og så snakkede vi mens vi lavede mad. Men vi blev hele tiden forstyrret og nogen af de andre piger, fordi de lige ville kigge forbi og sige hej. Det var rigtig hyggeligt, men samtidig blev vi også lidt forsinket med maden. Lige midt i det hele, fik vi at vide at hotellet havde planlagt en hvalsafari på mandag og hvis vi ville med, skulle vi betale inde for den næste time. Det ville vi selvfølgelig gerne, da mange af de andre fra holdet også skulle med. Så kunne vi få en fælles tur ud af det. Så vi gik ned for at betale og så kunne vi ro og fred til at spise. Vi havde lavet spagetti carbonada i vores lille tekøkken, det gik heldigvis godt trods det, at det var første madlavning i det køkken. Maden smagte godt, vi snakkede og fortalte meget om os selv. Det var rigtig hyggeligt og dejligt. Vi lærer også hele tiden noget nyt om hinanden og selvom vi ikke har kendt hinanden så længe, så snakker vi bare om øst og vest og har det godt med hinanden. Inden det blev alt for sent fik vi vasket op også smuttede vi alle i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar