tirsdag den 3. april 2012

Sejltur ved Wakiki Beach

D. 01.04.12

Jeg vågnede kl. 7.15, fordi Sissel skulle ud at løbe. Så blev jeg liggende lidt i sengen og kl. 8.00 mødtes jeg med Cecilie og så gik vi ned for at svømme et par baner i hotellets pool. Vi var eneste dernede på det tidspunkt, vandet var lidt koldt, men det var dejligt at få svømmet lidt igen. Sissel og jeg lavede morgenmad sammen, da vi begge var kommet hjem igen. Så gik jeg ud på vores lille altan, spiste morgenmad, skrev dagbog og tog sol, mens Sissel skypede. Selvom kl. kun var lidt over 9, så var det allerede rigtig varmt. Solen skinnede fra en skyfri himmel og det var lidt vind. Det var rigtig dejligt at sidde ude på altanen og nyde morgensolen.


Wakiki beach
Da Sissel var færdig med at skype, fik vi ordnet lidt billeder også smuttede vi ned til poolen og mødtes med de andre. Vi var der ikke så længe, da vi skulle op og have lidt frokost inden vi skulle afsted igen. Vi mødtes med resten af holdet nede i lobbyen kl. 12.30 og derefter gik vi ned til stranden. Vi skulle ud at sejle i en sejlbåd og det vidste vi ikke fra starten af, at den tur var med i den pris vi har betalt for hele opholdet. Vi sejlede fra Wakiki Beach og ud i det blå. Det var rigtig flot at sejle ud fra stranden, vandet var turkisblå, der var mange som var ude at surfe, solen skinnede, det blæste ikke så meget. Udsigten ind over byen fra vandsiden, var ubeskrivelig flot. Det var postkort agtig og surrealistisk at opleve det. Vi sejlede 1,5 time i alt og i mens fik alle taget en masse gode billeder, vi tog sol, hørte musik og havde vores egen lille beachparty på båden. Det var rigtig hyggeligt og en super fed oplevelse.  Det hele gav et bedre indblik i, hvor stor Honolulu er og hvor turistpræget byen er. Langs stranden er der høje hoteller, turister over alt, og der er altid gang i byen. Jeg havde troet det ville være lidt mere ødet, men på denne side af øen hvor vi er, minder det lidt om storby. Det er fedt at bo så centralt, men bådturen gjorde også et lidt bedre indtryk af byen.


Sejlbåden vi sejlede rundt i
Det gyngede lidt da vi begyndte at sejle, men da vi var langt noget ude fra land, sejlede vi ligeså stille rundt og det var rigtig dejligt. Det var fristende at hoppe i det turkisblå vand, men det måtte vi desværre ikke på den tur. Vi fik dog mulighed for, til at tage sol og slappe af. Ude på spidsen af båden, kunne man ligge på et net lidt a la det fra store trampoliner. Så var der nogen af de andre der gjorde og de troede de kunne ligge der og tage sol uden at blive våde. Men der var lidt gang i bølgerne ind i mellem og det gjorde så at hver gang vi landede på en bølge, så fik de vand op gennem nettet og så blev de våde. De lå med hovedet ind mod båden, så de kunne ikke selv se hvornår det skete. Det var lidt sjovt for os andre at se, fordi de blev lidt overrasket da det skete. De vidste godt det kunne ske, men ikke hvornår.  Heldigvis kunne de selv grine af det, så vi havde det alle sjovt over det. Selvom vi skulle sejle 1,5 time, så gik tiden rigtig hurtig. Vi var alle fascineret af oplevelse og hyggede os sammen, så vi glemte helt tiden.
Da vi kom ind på stranden igen, var der mange af de andre som blev der for at tage lidt mere sol og slappe af. Men jeg havde allerede fået rigeligt med sol efter sejlturen, selvom jeg brugte faktor 50. Så jeg havde mere lyst til at gå rundt i byen, kigge lidt og shoppe lidt. Heldigvis ville Mille, Lisbeth og Charlotte det sammen. Så vi gik tilbage til hotellet med vores ting, jeg tog hurtigt et bad, klædte om også mødtes vi lidt efter nede i lobbyen igen. Vi startede med at gå hen til den telefon butik, hvor vi har fået vores amerikanske simkort og abonnement. Der fik vi så betalt for oprettelse af simkort og for at brugde den de næste to måneder. Det var dejligt at får styr på det, så vi ikke skulle tænke på det mere. Så gik vi hen til nogle små boder, hvor de solgte al verdens souvenir ting og der havde jeg fået øje på en sommerkjole, som jeg skulle prøve. Det tog ikke så lang tid før jeg besluttede mig og det endte med at jeg købte den J Vi fik kigget i nogle forskellige butikker og pigerne fik også købt lidt tøj. Så købte vi en is som vi sad og spiste sammen under et lille træ på. Det var rigtig hyggeligt og dejligt

Aftensmad på vores altan
Efter nogle timer gik vi tilbage til hotellet, Sissel var ikke kommet hjem fra stranden endnu, Mille og jeg sad inde på mit værelse. Jeg fik skrevet ordnet blog, mens Mille fik ordnet billeder. Så sad vi bare og slappede, snakkede og lidt efter kom Sissel hjem. Så lavede vi mad sammen, som bestod af rester fra i går.Det blev lige varmet i mikcobølgeoven, så drak vi cola og sad ude på altanen og spiste. Selvom solen var gået ned, så var det blevet lidt køligere, men stadig varmt i forhold til hjemme i Danmark. Senere tog Sissel ud for at spise is, med alle de andre som hun havde været på stranden med tidligere. Jeg måtte selvfølgelig gerne tage med, men havde fået is en gang i dag, så havde ikke rigtig lyst til at tage af sted. I stedet kom Charlotte, Lisbeth, Mille ind på mit værelse og så snakkede vi lidt. Senere kom Mia også og mens kun skrev postkort, spillede vi andre 500. Det var dejlig afslappende at sidde på værelset sammen med de andre. Vi havde det rigtig hyggeligt og opdagede slet ikke at tiden var gået hurtigt. Inden pigerne gik igen var det blevet sent, så Sissel og jeg fik ikke skrevet dagbog, men smuttede i seng med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar