søndag den 22. april 2012

Udflugt til Chinatown og hygge om eftermiddagen

D. 19.04.12

Line der leger guide og fortæller lidt historie
I dag havde vi sat vækkeuret som vi plejer, spiste morgenmad og gjorde os klar til at komme ud af døren lidt over 7. Vi mødtes med de andre ved bussen som vi plejer, men det specielle i dag var, at vi ikke skulle med bussen ud mod universitetet. Vi skulle nemlig alle sammen ud på en udflugt sammen med begge engelsklærer. Lige som sidst skulle vi på en guidetur rundt omkring i området og hver elev havde fået til opgave at fortælle lidt om ét af de steder vi skulle se. Begge lærer havde givet os en historie, som vi så skulle fortælle videre til resten af klassen. Vi startede i downtown, hvor vi hørte lidt om Hawaiis historie i nogle udpluk forskellige steder i området. Så gik vi videre og hørte lidt om forskellige business og finansiering virksomheder, som har stor betydning i downtown. Vi kom lidt rundt omkring og fik lidt mere viden omkring de forskellige ting. Det gør også turen lidt sjovere, når vi alle skal fortælle lidt til hinanden. Efter nogle timer hvor vi havde set meget af downtown og A-klassen havde fortalt det de skulle, var det tid til at komme videre i programmet. Vi skulle hen til Chinatown og der skulle min klasse og jeg fortæller noget mere historie til alle de andre. Chinatown er kendt for at være Honolulu’s kunst område, et område med mange restauranter, gallerier og lokale butikker. 
Orienteringsmøde inde vi
skulle ud i grupper
Så blev vi inddelt i nogle grupper, hvor vi blev sat sammen to fra A-klassen og to fra B-klassen og så skulle vi på en lille skattejagt rundt i Chinatown. Vi havde fået udleveret en masse papir, hvor der stod en masse opgaver vi skulle løse. Ved hver opgave hvor der et bestemt antal point og alt efter hvor mange opgaver vi fik løst. Så fik vi point efter det og til allersidst i skattejagten skulle vi tælle vores point sammen, og så ville der være en præmie til de tre grupper der havde flest point. Jeg var i gruppe med Jeanne fra min klasse og Elise og Kristian fra A-klassen. Vi gik rundt i Chinatown og for at løse de forskellige opgaver, skulle vi bla. tage billeder af nogle udvalgte steder, købe en smoothie med noget frugt vi ikke havde smagt i forvejen og så skulle vi skrive et digt om den. Vi skulle bla. andet også spørge fremmede mennesker om nogle ting og på den måde lærte vi lidt mere om Chinatown. Efter halvanden times tid, var skattejagten slut og så skulle v mødes med de andre. Vi skulle mødes med de andre kl. 11.30 og hvis vi kom til tiden, fik vi et bestemt antal point og alt efter hvor sent vi kom, fik vi mindre point. Da vi alle var samlet igen, skulle vi rette hinandens opgaver, tælle pointen sammen og på den måde fandt vi til sidst de tre grupper som havde fået flest point. Vi endte op på 55 point, men det var desværre ikke nok til at være blandt top ti. Da dagens udflugt var slut, tog mange af os bussen tilbage til hotellet.


Min is fra Yoghurtland
Da jeg kom tilbage tog jeg lidt at spise, fik skrevet et brev, slappet lidt af og kl. 14.30 skulle jeg mødes med Cecilie og Lisbeth nede i lobbyen. Vi skulle på posthuset, da både Lisbeth og jeg skulle have sendt nogle postkort og jeg skulle have sendt en lille pakke til Daniel. Så gik vi i Stupid Factory som er en butik, hvor man kan købe en masse sjove bluser og asseccoeries, og der skulle Lisbeth købe en t-shirt. Så gik vi hen til Yoghurtland, hvor vi skulle have en masse dejlig is. Vi havde set frem til det hele dagen, da det er et lækkert sted at købe is, hvor man også kan få en masse frugt og andet lækkert ovenpå sin is. Så sad vi og spiste den ved stranden, det var rigtig hyggeligt og dejligt. Derefter gik vi tilbage til hotellet og hver til sit igen. Jeg fik skrevet dagbog fra i går og ca. en time efter mødtes jeg med Cecilie igen og så skulle vi ned at træne i hotellets lille træningsrum. Vi var ikke de eneste dernede, da nogle af de andre piger også skulle træne dernede. Så vi måtte skriftes til at være dernede og træne lidt.  Jeg fik trænet en halv times tid og så gik jeg igen. Det var lidt svært at være dernede, når pladsen er så lille og vi er mange om de få maskiner. Men jeg fik da trænet lidt og det var rigtig dejligt. Så gik jeg op på værelset og fik trænet lidt mave, arme og ryg. Imens kom Sissel hjem fra hendes løbetur med Stina og da jeg gik i bad, gik hun i gang med sine øvelser. Så skulle vi lave aftensmad og vi varmere bare maden fra i går og kogte lidt broccoli. Det var nemt og rigtig lækkert. Så kom Mille ind til os og spiste sammen med os, da hun ellers skulle spise alene fordi hendes roomie Louise ikke var hjemme. Så vi spiste sammen og det var rigtig hyggeligt.
Kl. 20.00 kom Lisbeth ind til os og så skulle vi snakke lidt mere om vores friuge. Det var egentlig planen, at vi skulle bestille flybilletter med det samme, men vi endte med at snakke lidt i stedet. Vi havde også lovet Cecilie at vente med at bestille dem, fordi hun måske gerne vil med os. Hun skulle rigtig have været afsted sammen med 9 andre piger, men der var lidt krise i gruppen mht. biler til så mange mennesker og chauffører. Så de holdte et møde for at finde ud af, hvad de skulle gøre og det var ikke så nemt. Vi havde fortalt Cecilie at hun gerne måtte komme med os og vi havde rimelig godt styr på vores tur. Så efter en times tid endte det med, at hun kom ind på vores værelse og fortælle hun gerne vil med. Så vi begyndte straks at bestille flybilletterne og det var rigtig dejligt endeligt at få styr på dem. Så er der én ting mindre at bekymre sig om. Selvom vi er 5 der skal afsted sammen, så kan vi alle godt med hinanden og så skal det nok blive en god tur. Vores tur til Big Island og Maui, starter d. 4. maj også er vi hjemme igen i Honolulu d. 11. maj. Så det skal nok blive spænde og jeg glæder mig meget til at se nogle af de andre øer. Da der var styr på billetterne og pigerne gik ind til sig selv igen, smuttede Sissel og jeg i seng med det samme. Vi havde planer om at skrive lidt dagbog inden, men det blev ikke til så meget da vi hellere måtte komme i seng og være friske til i morgen, hvor vi skal tidligt op og opleve noget eg har glædet mig til rigtig længe!!..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar