søndag den 29. april 2012

Hyggedag og fællesspisning om aftenen

D. 26.04.12

I dag var der ikke nogle ændringer i vores program, så vi stod op som vi plejer at gøre og det var rigtig dejligt. Det hele virker lidt nemmere om morgenen, når vi følger den rutine vi har fået opbygget. Vi pakkede vores ting, spiste morgenmad mens vi læste lidt i vores bøger og så mødtes vi med de andre ved bussen. Inden timen gik i gang, havde jeg en fælles besked jeg fortalte til de andre, nu hvor vi alle var samlet. Charlotte rejser hjem til Danmark i morgen og vi vidste alle godt at det ville ske på et tidspunkt inden for den nærmeste fremtid, da hun har været meget ked af det her på det sidste. Det Har ikke noget med os at gøre, DSC eller hjemve, hun kunne bare ikke finde ud af at være her og efter længe overvejelse, blev det så endeligt besluttet i går. Det var kun nogen få af os der fik det at vide og hun havde fortalt Jacob at han ikke skulle sige det, når vi alle sammen var samlet og hun også var der. Det ville hun have det rigtig svært ved og har også svært ved at skulle væk fra os, selvom hun glæder sig til at komme hjem. Hun ville kun have det at folk fik det at vide, hvis de spurgte hende. Hun ville ikke selv sige det til de andre. Cecilie, Sissel og jeg snakkede med hende om, at det nok ville være en god ide at de andre også vidste at hun tog hjem, så de også kunne sige ordentligt farvel til hende. Det havde lige så meget indflydelse i at vide det, som os der allerede vidste det. Men hun sagde det samme til os som hun sagde til Jacob, så der var ikke så meget at gøre. Da Charlotte så valgte at blive hjemme fra skole i dag, snakkede vi igen om at fortælle det til de andre og så ville vi gøre det i skolen, nu hvor Charlotte alligevel ikke var der. Så jeg fortalte det til de andre som det var og det synes det var flot og godt at jeg gjorde det. Selvom de godt vidste det var under opsejling, var de glade for at få det at vide inden hun tog afsted. Vi fik i den forbindelse også snakket om vores reounion, som festudvalget allerede er i gang med at planlægge til når vi kommer hjem. Vi skal have den d. 11. august, så det bliver spændende og sjovt at se hinanden igen. Da vi var færdige med at snakke om det, kom Robert og Emily ind i klassen og så gik timen i gang. 


Vi havde en nem og spændende dag i skolen i dag, da vi skulle se filmen Pearl Harbor hele dagen som en afslutning på vores tema uge. Det var rigtig fedt at vi skulle se den og det er en mega god film. Vi havde alle glædet os til at skulle se filmen og især når vi har læst mange tekster om Pearl Harbor og var ude at se det i går.  Jeg har set den en gang før, men havde bestemt ikke noget i mod at vi skulle se den i skolen. Det var meget rørende at se filmen og sætter nogle tanker i gang, specielt efter at vi var ude at se det hele i går. Det var rigtig lærerigt at se den og jeg kunne genkende mane af de ting vi havde lært om i ugens løb. Selvom vi havde engelske undertekster på, fik jeg alligevel meget ud af filmen og det var dejligt. Filmen varede ca. 3 timer og undervejs fik vi også holdt nogle små pauser. Da vores skoledag kun er på 4 timer, nåede ikke så meget andet end det. Dog skulle vi lige nå at have en lille lektion i amerikansk fodbold, da mange af os skal se en af skolens kampe i morgen aften. Så vi fik lige reglerne at vide og så skulle vi selv prøve at kaste lidt med en amerikansk fodbold og det er ikke helt så nemt som jeg troede. Men det var sjovt at prøve og heldigvis var vejret godt, så vi hyggede os med det udenfor. Vi stod og kastede boldene til hinanden i en halv times tid og så var vores skoledag slut.

Nogen af pigerne der øver sig i,
at kaste bolden rigtigt
Der var nogen af de andre, som skulle ud og hike i en lille regnskov og se vandfald. De tog bussen efter skole, mens resten af os tog bussen hjem. Cecilie og jeg havde snakket med Charlotte om, at vi gerne ville tilbringe dagen sammen med hende og lave lige hvad hun havde lyst til, nu hvor det var hendes sidste dag i Honolulu. Så vi tog bussen tilbage til hotellet, sammen med resten af de andre fra holdet. Da jeg kom tilbage til værelset, tog jeg lidt at spise og så skulle jeg skrive dagbog fra i går. Der skete så mange spændende ting i går, så blev lidt stresset over at jeg ikke havde fået det skrevet ned. Men heldigvis kunne jeg nå det inden jeg havde aftalt at mødes med Cecilie og Charlotte kl. 14.00. Det var dejligt at slappe lidt af og få skrevet dagbogen færdig, inden jeg skulle ud af døren igen. Da jeg mødtes med pigerne gik vi på Jamba Juice og fik nogle smoothie. Det var noget Charlotte gerne ville og vi ville også gerne have lidt smoothie. Så gik vi på posthuset, hvor Cecilie og jeg fik købt nogle frimærker og derefter gik vi tilbage til hotellet. Det var rigtig lækkert vejr i dag, så vi besluttede at lægge os ned til poolen og få lidt sol sammen med nogle af de andre piger. Vi lå ikke dernede mere end en time, fordi så begyndte det at blive lidt overskuet. Så jeg gik op i bad og så slappede jeg lidt af indtil Sissel kom hjem og gjorde os klar til at vi igen skulle ud af døren.
Jeg fik en rigtig god steak, ris og lidt
grøntsager. Det var rigtig lækkert
Kl. 17.45 skulle vi mødes med holdet nede i lobbyen og så skulle vi ud at spise sammen. Det var egentlig for at fejre Katrines fødselsdag, men da hun havde fødselsdag i går, gjorde vi det egentlig bare for hyggens skyld. Vi skulle spise med steak og seafood rastuarent og hvis vi bestilte inde kl. 18.30, kunne vi få det lidt billigere. For at få det tilbud, var der kun mulighed for at vælge mellem tre retter, men det gjorde heller ikke noget. Jeg fik en steak med ris, lidt grøntsager og det var rigtig lækkert. Vi havde fået en lille rum for os selv, fordi vi var så mange og det var rigtig dejligt. Der var rigtig god betjening derinde og vi fik ret hurtigt maden efter vi havde bestilt den. Da alle havde fået deres mad, gik der stortset kun 20-30 min. før vi alle var færdige med at spise. Vi var alle så sultne, så det gik bare hurtigt. Men vi sad alligevel lidt længe og snakkede efter og det var hyggeligt. En af de ting Charlotte gerne ville inde hun tog hjem, var at få noget is fra Yoghurtland. Så vi var nogle stykker som sammen med hende gik til Yoghurtland efter vi havde spist og så fik vi is til dessert. Det var rigtig lækkert og vi er alle stor fan af Yoghurtland og vil ønske vi havde det derhjemme. Det er et godt koncept og der er noget for en hver smag.
Vi fik taget et fællesbilled nede ved
stranden med en betydningsfuld
skulptur for de lokale
Da  vi var færdige med at spise is, gik folk lidt hvert til sidst. De fleste gik hjem med det samme, mens Lisbeth, Marie, Mille, Camilla L, Elisabeth, Lise, Louise og Alexander gik en tur i Stupid Factory, hvor man kan få en masse sjove t-shirt og asseccoeries. Det var ikke fordi vi skulle havde noget, men det er bare sjovt at gå derinde og læse de forskellige citater og tekster som står på alle tingene. Så gik Lisbeth, Elisabeth, Mille og jeg tilbage til hotellet før de andre. Da vi kom hjem igen, gik vi ind til Cecilie og Charlotte på deres værelse og snakkede lidt med dem. Så fik vi sagt ordentligt farvel til Charlotte.  Det var lidt mærkeligt og hun selv var også selv berørt af det.  Men det var dejligt at vi gjorde det og så kunne vi trøste hende med, at vi ses hjemme i Danmark d. 11.august til vores reounion. Så gjorde jeg mig klar til at komme i seng, fik skrevet dagbog fra i dag og læst lidt i min bog, inden Sissel og jeg lagde os til at sove omkring kl. 22.00






Ingen kommentarer:

Send en kommentar