tirsdag den 17. april 2012

Kailua Beach

D. 15.04.12
I dag havde Sissel sat vækkeuret til kl. 06.00, fordi hun skulle ud at løbe. Det var også meningen at jeg skulle have været med, men jeg var kommet lidt senere i seng end Sissel, så kunne ikke overskue det. Jeg valgte i stedet at sove halvanden time mere og det var dejligt. Vi tog lidt at spise, pakkede nogle af vores strandting og så skulle vi mødes med de andre på 5. sal kl. 09.00, da vi skulle synge fødselsdagssang for Camilla Wilby fordi hun havde fødselsdag i dag. Så spiste vi lidt mere morgenmad, pakkede de sidste strandting og kl. 09.50 skulle vi mødes med de andre ved bussen og så skulle vi til Kailua Beach. Inden vi tog bussen havde vi et lille fællesmøde hvor Jacob bla. Fortalte at på fredag d. 20. april skal vi skydive. Allerede der var der mange af de andre som blev nervøse, men jeg er bare mere spændt og glæder mig meget. Det er dejligt at vi skal det på fredag, så jeg ikke skal vente så lang tid mere.
For at komme ud til Kailua Beach skulle vi med offentlig transport og det ville tage 1,5 time i bus. Da bussystemet er meget underligt herover, var vi ikke helt sikre på hvornår bussen kørte. Men vi stillede os ned til busstoppestedet og ventede ca. i 10-15 min og så kom bussen heldigvis. Desværre begyndte det at regne da vi tog afsted og folk begyndte at blive i tvivl om, de gad at kører så langt hvis det alligevel regnede når vi kom hen til stranden. Det var kun to som valgte at stå af efter 5 min og resten af os valgte at tænke positivt, så vi tog afsted alligevel. Selve busturen føltes rigtig langt da bussen skulle holde MANGE steder og kun kørte få meter før den skulle stoppe igen. Det bliver lidt belastende i længden, men heldigvis gjorde den det ikke hele vejen. Da vi kom frem, skulle vi gå nogle 100 meter for at komme ned til stranden og så begyndte solen heldigvis at skinne, så alle åndede lettet op. 
Lækre sandsild på Kaulia Beach
- Lisbeth og jeg :)
Det var en rigtig lækker strand og ligesom jeg havde forestillet mig at strandene ville være på Hawaii. Sandet var hvidt, rigtig fint og føltes blødt, men var meget klisteret i længden. Det er slet ikke som vi kender det hjemme fra Danmark, hvor vi nemt kan børste sandet af, dette sand var meget klistret så vi kunne ikke rigtig få det hele af, før vi gik i vandet eller i bad hjemme på hotellet. Ellers var det en rigtig lækker badestrand, med krystalblåt vand, ingen sten og hvor vandet var meget klart. Vi var rigtig heldige med vejret, da det var varmt og en skyfri himmel. Vi var ved stranden i ca. 3 timer og på den tid fik vi badet en masse i det dejlige vand, taget en masse fede billeder, taget en masse sol og nogen af os fik set en lille havskildpadde som svømmede rundt i vandet lidt væk fra os. Det var lidt specielt at opleve, men også super fedt. Da vi havde ligget og var blevet stegt i ca. 3 timer, var der nogle stykker af os som gerne ville hjem. Da vi lige havde snakket om det, begyndte det at regne og så fik vi alle pakket alle vores ting sammen i en fart. Det holdte heldigvis hurtigt op med at regne lidt efter, men på det tidspunkt havde alle fået nok af det hele og så tog vi hjem. Alle var lidt irriteret over det sand, fordi det var over ALT og var ikke til at få af. Det var rigtig træls og vi glædet os til at komme hjem og få det væk.


Kristian og Sabine spiller bold

De fleste gik tilbage til bussen med det samme, mens vi var nogle piger som lige skulle på toilet inden vi skulle med 1,5 times bustur hjem igen. Så da vi gik tilbage mod bussen, var det første hold lige taget med bussen og den var lige kørt, så vi nåede den ikke. Desværre gik bussen ikke så tit, så vi skulle selvfølgelig lige vente 45 min. før bussen kom igen. Så vi slog lejre ved busstoppestedet, hvor nogle slappede af og tog sol, mens andre læste i deres bøger og jeg fik skrevet nogle postkort. Vi blev rigtig glade og lettet da bussen endelig kom frem, for så kunne vi komme hjem. Jeg synes busturen virkede lang, jeg var træt og havde allermest bare lyst til at være på værelset og slappe af. 

Camilla Wilby´s 20 års fødselsdag
Da jeg endelig kom hjem, fik jeg pakket mine ting ud, tømt tasken for sand, tog et dejligt langt og varmt bad. Sissel var kommet hjem før mig, så hun var allerede gået i gang med at lave aftensmad og det var super skønt. Menuen stod på ris, kylling, bønner og majs, det smagte rigtig godt. Kl. 18.30 skulle vi mødes med mange af de andre nede på 2. sal. For at spise aftensmad sammen. Kl. 19.00 kom resten af holdet, da vi skulle mødes og have fødselsdagskage. Så snag vi for hende igen, spiste kage og hyggede os sammen. Efter en times tid gik vi op på værelset igen, så kom Mille ind for at snakke og lidt efter kom Lisbeth, så hende og jeg kunne bytte billeder. Så snakkede vi sammen, mens Sissel og jeg fik skrevet dagbog. Vi snakkede bla. om alle de ting vi havde oplevet indtil nu, og hvad vi gerne vil opleve de næste mange uger indtil vi skal hjem. Vi begyndte at skrive tingene ned, så vi bedre kan holde styr på hvad det er vi gerne vil og hvornår vi skal gøre det forskellige ting. Vi begyndte også at snakke om hvad vi vil lave og opleve i den friuge vi har om 3 uger. Vi fandt hurtigt ud af, at vi alle gerne vil til Maui og Big Island, så vi blev enige om at tage af sted sammen. Det er vi alle også rigtig glade for, da vi alle har det rigtig godt med hinanden og så ved vi på forhånd, at det bliver en god tur. Det var rigtig dejligt, at vi begyndte at planlægge det og nogenlunde få styr på turen. Så har vi taget første skridt mod vores friuge. Efter nogle hyggelige timer sammen med pigerne, gik de tilbage til deres værelser og så gik Sissel og jeg i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar