torsdag den 5. april 2012

Hvalsafari ved Wakiki Beach

D. 02.04.12

Færgen vi skulle sejle med
I dag havde vi sat vækkeuret til kl. 06.15 fordi vi skulle mødes med de andre nede i lobbyen kl. 07.00. Selvom det var svært at komme op og væk fra den dejlige seng, så fik vi lavet lidt morgenmad, pakket vores ting og så var det tid til at komme afsted. De fleste af os havde meldt os til en hvalsafari, som hotellet havde arrangeret og det var derfor vi skulle så tidligt op. Vi blev hentet med bus og så skulle vi hen til et andet hotel for, at samle flere op som skulle med. Men kommunikationen mellem vores hotel og det hotel have ikke fungeret så godt, fordi vi skulle vente 30 min på at de kom til den tid de havde fået at vide. Men da de endelig kom, kunne vi kører videre. Vi kørte ud i den anden ende af bydelen end hvor vi bor, hvor den havn vi skulle sejle fra lå. Der var en lille færge med 4 etager, hvor der kun kunne være gående passagerer altså færgen havde ikke plads til biler. Vi startede med at samles i det nederste dæk, sammen med de andre passagerer og der skulle vi have lidt information. Lidt om hvilke hvaler vi måske kunne se i dag.

Mig på dækket og med
Wakiki Beach i baggrunden
Derefter gik vi alle sammen op på øverste dæk for, at få et bedre overblik over havet og for at få lidt sol. Vi sejlede langt væk fra havnen og så var der ikke andet at gøre end at vente. Vi havde nok sejlet lidt over en time, før vi begyndte at kunne se hvaler. Først var det lidt svært at se dem, fordi de kun dukkede lidt op med hovedet og så smuttede de ned i vandet. Men da vi kom lidt tættere på dem, kunne vi se at det var pukkelhvaler. De var rigtig store og flotte. Vi stod alle og tog en masse billeder, mens vi håbede de blev gode. Det var helt fantastisk at se dem og lidt efter kunne vi se der svømmede delfiner efter dem. Vi var alle fascineret af dem og var glade for, at vi oplevede det. De svømmede op til overfladen, fik lidt luft og så blev de under vandet et stykke tid, indtil de kom op igen. Så selvom det var lidt svært, prøvede vi hele tiden at holde øje med dem.

Pukkelhvaler i vandoverfladen
For at se hvalerne var vi efterhånden kommet længere væk fra kysten, end vi endelig skulle i forhold til den tidsplan der skulle overholdes. Så selvom vi gerne ville blive derude og betragte hvalerne og delfinerne, var vi nødt til at sejle tilbage. Men det gjorde heller ikke så meget, fordi nu havde vi oplevet det vi kom efter og det var et rigtig dejligt og flot at se dem. Så vi sejlede tilbage mod haven og i mens gik Cecilie og jeg ned på et af de andre dæk, hvor vi kunne sidde og nyde udsigten i skygge. Vi havde nemlig fået meget sol dagen før og trængte til at sidde lidt i skyggen. Så fik vi set hele Wakiki Beach og lidt mere af kysten, ind vi ellers havde og det var rigtig dejligt. Det var super flot at se og igen var vejret godt, så det kunne ikke være bedre. Vi kunne se alle hotellernes skyskraber langs kysten og skyfri himmel, bagved kunne vi se bjergene hvor toppen var dækket af skyer. Det var lidt specielt at se, men også super flot. Da vi kom ind på haven igen, blev vi kørt tilbage til vores hotel. Så spiste Sissel og jeg lidt frokost på værelse, smuttede bagefter ned til hotellets pool for at tage lidt sol og slappe af. Der var også mange af de andre fra holdet dernede, så det var meget hyggeligt. Efter vi havde ligget der lidt, smuttede vi i poolen og svømmede lidt. Det var rigtig dejligt. Så smuttede jeg op i bad, så spiste vi lidt snacks og slappede af på værelset. Så fik vi skrevet lidt dagbog fra i går, lidt for i dag, ordnet billeder og kl. 15.00 skulle vi mødes med de andre nede i lobbyen.  

En af byens bybusser,
meget hyggelige at kører rundt i. 
Vi tog en af bybusserne, som slet ikke minder om den vi har i Danmark. Det var gamle sporvogne, som var bygget til at kører på asfalt. Metoden med at hoppe af og på minder om gamle sporvogne. Det var lidt hyggeligt, at kører rundt i den specielt fordi det ikke er så tit jeg prøver det. Vi kørte en halv times tid ud til et kæmpe shoppingcenter. Der var alt lige fra alverdens mad, til tøj, sko og asseccoeries. Sissel, Mille, Lisbeth, Charlotte, Cecilie, Katrine og jeg gik først inde i ALCO Asseccoeries og kiggede på øreringe, smykker og taske. Jeg fandt en lille fin håndtaske, men ville lige tænke over det inden jeg besluttede om jeg skulle have den. Så vi gik videre hen til Victoria Secret, som er en butik med undertøj, badetøj og asseccoeries. Jeg tror vi var derinde i over en time, fordi vi alle skulle prøve en hel masse. Nogen af pigerne fik også købt noget undertøj, men jeg shoppede med øjnene i stedet for. Katrine og Sissel skulle bruge til længere tid derinde, så vi andre gik lidt rundt og kiggede. Vi kunne ikke nå så meget derinde, da vi snart skulle hjem igen. Men vi nåede at gå tilbage til ALCO Asseccoeries, så jeg kunne købe den taske jeg havde set på og et sæt armbånd, som jeg havde forelsket mig i J Så tog vi bussen hjem til hotellet igen og så var det tid til at lave aftensmad. I dag stod menuen på ris, kyllingestykker, lidt melet mejs, bønner og noget tomatsovs. Det smagte egentlig meget godt i forhold til det bliver tilberedt i et lille tekøkken.

Kl. 20.00 skulle vi mødes med de andre i vores mødelokale på hotellet og det er noget vi skal gøre hver mandag aften kl. 20.00. Her fik vi uddelt nogle papir fra universitet omkring nogle forskellige sports-aktiviteter vi kan gå til, mens vi studerer på universitetet. Så fik vi også nogle andre informationer og skulle planlægge lidt for de efterfølgende dage. Så smuttede Mille, Lisbeth, Cecilie, Charlotte, Sissel og jeg hen til Yogurtland, som er en isbutik hvor der er masser af forskellige is man selv kan blande i en skål. Så er der alverdens frugt, nødder, sauce, krymmel og slik som kan blandes mes isen. Til sidst vejer man det og så betaler man efter hvor meget det vejer. Så satte vi os på nogle bænke ved stranden og selvom det var mørkt, var der fakler langs stranden og det var rigtig flot og super hyggeligt. Da vi havde spist vores is, gik vi forbi en masse små boder hvor vi kunne købe forskellige souvenir ting, men ingen af os skulle have noget. Vi var bare nysgerrige og ville bare kigge lidt. Efter en lille gåtur i de hyggelige gader der ligger ved hotellet, var vi kommet hjem. Jeg gik op på værelset med det sammen, fik nattøj på og fandt så ud af at jeg havde fået rigeligt med sol på mine balder. De var lidt røde, så fik en masse aftersun på og så var jeg klar til at gå i seng. Da Sissel ikke var oppe på værelset, fik jeg skrevet det sidste af dagens dagbog og da hun kom, gik vi i seng.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar