søndag den 8. april 2012

Solopgang ved Diamound Head

D. 04.04.12


Solopgangen ved Diamound Head
I dag skulle vi rigtig tidligt op, vi havde sat vækkeuret til kl. 05.00 og så skulle vi mødes med de andre nede i lobbyen kl. 05.40. Vi blev hentet med taxa og så kørte vi ud til Diamound Head. Det er et af de bjerge som ligger rundt om den bydel vi bor i. Det ligger lige ud til vandet og det bjerg skulle vi bestige. Grunden til at vi skulle så tidligt afsted og hen til præcis det bjerg var, at der skulle være en rigtig flot solopgang. Området ved Diamound Head åbnede først kl. 06.00 og solen står op ca. kl. 06.30. Så da vi endelig kom frem efter en køreturen, skulle vi skynde os op på toppen inden solen stod helt op. Det der var ikke andet for, end a begynde at gå op af bjerget og håbe vi kunne nå det. Det var lidt hårdt at gå, da stierne var lidt ujævne at gå på pga. bjerget. Det gjorde det heller ikke nemmere, at det var lummert og vi var mange som skulle afsted sammen vej. Selvom jeg godt vidste det kunne blive lidt hårdt, blev jeg alligevel overrasket over hvor meget det syrede i benene da vi skulle op af en masse trapper. Da vi nåede toppen, kunne vi alle ånde lettet op. Vi havde nået målet og nåede det næsten til at se solopgangen fra starten af.
Solopgang over Wakiki Beach
Den var kommet lidt frem da jeg kom op, men det gjorde ikke noget da jeg alligevel fik set det meste af solopgangen. Solen kom frem bag et bjerg, der var land på den ene side og havet på den anden side. Det var et helt specielt syn. Det var rigtig flot og jeg stod længe og beundrede det. Denne tur var endnu et punkt på listen over de ting jeg gerne ville oplever og der stod jeg så. På toppen af Diamound Head på Hawaii, efter en vandretur på ca. 21 min. Det var en helt speciel oplevelse og rigtig flot at se solopgangen. Vi kunne også se Wakiki Beach og det område vi bor i. Det var dejligt at få et bedre overblik over bydelen og se hvor stor den egentlig er. Vi kunne se bjergene, skyerne der hang langt nede ved bjergområdet og over byen var der skyfrit. Det var lidt sjovt at se hvordan det deler sig på den måde. Efter noget tid gik vi tilbage. Alle havde taget en masse billeder, nydt udsigten og fået pusten tilbage. Nu gik det heldigvis nedad og det tog heller ikke så lang tid. Nede i bunden af bjerget, hvor vi havde startet turen, fik vi taget endnu et gruppebillede ved skiltet Diamound Head.
Enndu en dag på stranden
De fleste af os tog bussen tilbage til hotellet, mens andre valgte at gå i stedet for. Vi har fået et buskort så vi kan kører gratis med alle busserne på øen og det er rigtig dejligt. Når vi alligevel har betalt for kortet, kunne vi lige så godt benytte os af det. Da vi kom hjem tog jeg lidt at spise, klædte om, pakkede en taske og så tog jeg på stranden sammen med Mille og Cecilie. Lige meget hvor mange gange jeg går forbi stranden, bliver jeg altid fascineret af stranden og området omkring den. Det hele er ligesom det vi ser i fjernsynet hjemme i Danmark. Hoteller og butikker langs stranden, hvide sandstrande og krystalblåt vand. Det er helt fantastisk at opleve og er glad for jeg oplever det. Vi lå ved stranden i ca. 2 timer og tog sol. Det var rigtig varmt og vi tog jævnligt solcreme på hinanden. Cecilie og jeg fik også badet lidt i det dejlige vand og selvom det var lidt koldt at komme i starten, var det lækkert nok med en lille dukkert.  Til sidst kunne vi ikke holde til mere, så vi valgte at tage tilbage til hotellet. Så tog jeg et bad og så lade jeg mig til at sove en times tid. Var så træt efter vores vandretur og strandtur, så det var tiltrængt at få en lille lur. Efter en times tid kom Sissel og Cecilie ind på værelset. Sissel havde været ude at shoppe lidt og så skulle hun på stranden med nogle af de andre piger. Inden hun gik viste hus os hvad hun havde købt inde i Victoria Secret, som er en undertøjsbutik. Cecilie og jeg besluttede os for, at vi også ville derind. Så fandt vi Mille og Charlotte, som gerne ville med og så gik vi på shopping. Tror vi var derinde i en times tid og prøvede en masse. Jeg fik købt to sæt undertøj, som var lidt dyre men også rigtig flotte. Så gik vi tilbage til hotellet og mødtes med mange af de andre nede i lobbyen kl. 16.00. Så gik vi en hen til en park, som ligger et stykke væk fra hvor vi bor. Der spillede vi rundbold og det var super hyggeligt. Det blev hurtigt meget varmt, men vi spillede alligevel i næsten 2 timer. Jeg var selvfølgelig på vinderholdet, men på et tidspunkt var vi bagude med 10 point. Vi nåede heldigvis at indhente det andet hold og vandt med et point. Så det var rigtig godt.

Min aftensmad nam nam
I dag spiste Sissel og jeg ikke sammen fordi hun skulle noget andet. Så jeg lavede selv mad og spiste sammen med Cecilie og Charlotte. Menuen for mig stod på avocado med tun, mayonnaise, tomat og salt og peber. Det var hurtigt, nemt at lave og smagte himmelsk. Senere på aftenen var der nogen af de andre fra holdet, som gik ud i byen for at spise pandekager, andre tog til stranden og hyggede. Jeg tog ikke med da jeg skulle skype med Daniel. Mille og Charlotte holdte mig med selskab indtil de gik i seng og jeg skulle skype. Det er ikke altid lige nemt at skype, da forbindelsen er dårlig pga. den lange afstand mellem Danmark og Hawaii og da internettet på værelset ikke altid virker optimalt. Vi havde også lidt med forbindelsen i starten, men til sidst lykkedes det rimelig godt. Nogle gange gælder det bare om, at ramme et tidspunkt, hvor der ikke er så mange på. Vi snakkede omkring en time og det var rigtig dejligt. Selvom det er svært at undvære hinanden, så hjælper det at vi kan skype. Da vi var færdige med at skype og Sissel var kommet tilbage, var det blevet sent. Så efter den lange, men også spændende dag var det dejligt at komme i seng med det samme.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar