lørdag den 14. april 2012

Min fødselsdag :)

D. 07.04.12
I dag er det jo min fødselsdag og jeg havde sat vækkeuret til kl. 7.30. Jeg vågnede med en lidt speciel følelse, det var min fødselsdag og i stedet for at være hjemme i Danmark, var jeg på Hawaii. På den anden side var det også lidt fedt, at min fødselsdag skulle være på Hawaii. Kl. 8.00 skulle jeg skype med familien hjemme i Danmark og de var alle samlet. Jeg nåede kun lige på skype med dem, da de begyndte at synge fødselsdagssang for mig. Det var dejligt og det blev jeg selvfølgelig rigtig glad for. Det var lidt specielt at de var samlet hjemme i Danmark og jeg ikke kunne være der. Men det var til gengæld rigtig dejligt, at vi alle kunne snakke sammen på én gang. Vi snakkede om alt muligt, både hvad jeg oplevede og hvad der sker hjemme. Da vi skulle til at sige farvel, blev det lidt svært for mig. Så snart vi havde lagt på, begyndte jeg at græde lidt. Det blev alligevel lidt for overvældende at snakke med dem alle specielt når vi ikke kunne være sammen på min fødselsdag. Men samtidig var det rigtig dejligt, at få snakket lidt med dem og specielt i dag. 
Sissel var gået ud af værelset, så jeg kunne snakke alene og det passede mig også helt fint. Så kunne jeg lige få lidt tid med mig selv efter jeg havde lagt på på skype og det trængte jeg også lige til. Det var ikke meget tid jeg fik fordi lige pludselig kom Sissel ind af døren og hun var ikke alene. Hele holdet kom ind for at synge fødselsdagssang for mig og det blev jeg rigtig overrasket over. Havde slet ikke forventet at de ville gøre det, men det var selvfølgelig rigtig dejligt og sødt af dem. Det var dog lidt pinligt, at jeg stod med lidt tårer i øjnene da de kom ind af døren, men blev samtidig også lidt overvældet af, at alle kom ind for at synge for mig. Det var rigtig dejligt. De havde også lavet et kort, hvor alle hver især havde skrevet en lille hilsen til mig. Det er en gave som jeg er rigtig glad for og et godt minde at have, når jeg kommer hjem. Selvom mange af de andre ikke lige er morgenmennesker, var det rigtig sødt af dem alle at stå op og synge for mig. Der var dagen kun lige begyndt, men allerede der vidste jeg det nok skulle blive en god dag, selvom jeg var langt væk hjemme fra.
Lækker fødselsdagsbrunch
Da alle var gået igen, kunne jeg ikke lige finde ud af mig selv. Det hele havde været så overvældende og samtidig rigtig dejligt. Selvom jeg er afsted, er det også dejligt at have en masse søde mennesker rundt om én og det mærkede jeg for alvor i dag. Selvfølgelig vil alle gerne fejre en på sin fødselsdag, men da jeg er den første der har fødselsdag mens vi er afsted, var det ikke til at sige hvad der skulle ske. Så det var dejligt at opleve dette fra morgenstunden af. Kl. 9.00 skulle jeg ind til Charlotte og Cecilie som bor lige inde ved siden af. Vi skulle prøve at lave brunch, selvom vores køkken på værelserne ikke er så stor og der er heller ikke så vanvittig mange køkkenting. Men vi fik lavet små brunchpandekager, røræg, små pølser, så havde vi jordbær og ananas. Det var rigtig lækkert og dejligt at pigerne ville lave det til mig. Det var rart nok at få andet end havregrød eller fuldkornsflager til morgenmad. Så sad vi og spiste og hyggede os i noget tid. Så fik vi vasket lidt op og så gik jeg ind på værelset igen for, at ordnet et par ting. Jeg var lidt på facebook og det var endnu en overraskelse at se, hvor mange hilsner jeg havde derind. Det var dejligt at se. Så fik jeg skrevet lidt dagbog fra dagen før og så kom Sissel også hjem igen. Hun havde været ude på et frugtmarked for at snuse lidt og så hvad vi kunne købe. Det er et marked hvor de sælger alle mulige madvarer til lidt billige priser og hvor de kun sælger tingene om lørdagen. Kl. 13.00 havde jeg aftalt med Daniel at vi skulle skype, men det blev lidt tidligere da vi begge var på. Han var i Løgumkloster og havde slemt sit headset hjemme i Randers. Så selvom han godt kunne hører hvad jeg sagde, skrev vi sammen over chatten, mens vi kunne se hinanden. Det virkede lidt underligt,. Vi snakkede en times tid om alt muligt og det var dejligt at snakke og se ham igen.



Fødselsdagskage fra Hawaii
Da jeg havde skypet med hele familien, var det tid til lidt sen frokost som stod på hjemmelavet sandwich. Så fik jeg klædt om og pakke min taske. Kl. 14.30 var vi nogen stykker som mødtes nede i lobbyen og sammen gik vi hen til strandparken for, at mødes med de andre. Der skulle vi have fælleshygge og så havde Jacob købt en stos fødselsdagskage til mig. Det lignede lidt en chokolade kage og der var skrevet ”Happy Birthday Nanna” på den med rød glassur. Det var en chokoladekage som var let i det og smagte meget godt. Så blev vi i parken i 1-1,5 times tid, hvor vi snakkede, nogen spillede kort, spillede bold, slappede af og Rasmus, Kristian og Lisbeth spillede lidt stemningsmusik på deres Ukulele som er nogle små guitar, de har her på Hawaii. Det var super hyggeligt og selvom det var lidt overskuet, var det alligevel en lun luft. Så det passede perfekt. Så gik vi tilbage mod hotellet og på vejen hjem gik vi ind i nogle forskellige butikker. Det blev ikke til så meget, da vi skulle tilbage til hotellet. Her fik vi slappet lidt af, lavet mad, set lidt tv og gjort os klar til at mødes med de andre i lobbyen kl. 19.30.

Film plakaten fra Ameriecan Pie
Reunion
Vi skulle nemlig i biografen og se American Pie Reunion sammen. Vi tog bussen ud til biografen og fik vores billetter. Deres billetsystem herover er mærkeligt, fordi man ikke kan bestille pladser i forvejen, så det er bare først til mølle princip. Men vi var også kommet i god tid, så alle kunne nå at få en god plads. Vi sad meget samlet og det var super hyggeligt. Jeg havde ikke set nogen af American Pie filmene før, men Daniel havde været inde at se filmen før mig og sagde at den var rigtig god og sjov. Så jeg glædet mig til at se den. Selvom jeg ikke havde set de andre film før, så kunne jeg godt følge med i filmen alligevel og den var rigtig sjov. Der skete mange pinlige ting, man kunne ikke lade være med at grine af det. Alle i biografen grinte op til flere gange og det var rigtig sjovt. Det var dejligt at se en film i biografen igen og rigtig hyggeligt at vi alle var afsted sammen. Det var en god afslutning på en hyggeligt og dejlig fødselsdag. Efter filmen tog vi bussen tilbage til hotellet og så gik vi i seng med det samme. Nu har jeg prøvet hvordan det er ikke at være hjemme på sin fødselsdag og det var meget sjovt at opleve. Men jeg foretrækker helt sikkert at have fødselsdag hjemme i Danmark. Det er helt klart det bedste at være hjemme blandt alle dem jeg holder af og blive fejret på dansk manér. Men det er også fedt at jeg nu har prøvet at have fødselsdag på Hawaii…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar