onsdag den 25. april 2012

Hanauma Bay

D. 21.04.12

I dag havde jeg sat vækkeuret til kl. 07.00 og nåede lige at gøre mig til klar, inde jeg skulle skype med Stinus kl. 07.30. Vi havde lidt problemer med at skype i starten, da han skypede over mobilen og den hele tiden hoppede at nettet. Men til sidst lykkedes det og så virkede det fint. Jeg nåede ikke at få morgenmad inden, men så var Sissel så sød at hun lavede havregrød til mig. Det var rigtig dejligt. Jeg snakkede med Stinus om lidt forskelligt, bla. omkring mit faldskærmsudspring og hvordan jeg har det. Han fortalte også, at han glæder sig rigtig meget til at flytte ind i hans nye lejlighed til maj og jeg glæder mig rigtig meget til at se den igen, når jeg kommer hjem. Vi snakkede ca. 30 min, det var rigtig hyggeligt og dejligt at snakke med ham igen. Efter jeg havde snakket med Stinus, var det blevet tid til at gøre mig klar til strandtur sammen med nogle af de andre piger fra holdet. Så jeg fik lavet en madpakke, pakket mine strandting og så var jeg klar til at tage af sted. Sissel var gået i forvejen, fordi hun ville købe nogle sivmåtter til os, som vi kan ligge på under vores håndklæde, så det ikke bliver fyldt med så meget sand. Så jeg fulgtes med Mille, Cecilie, Stina og Julia nede ved bussen og så mødtes vi med Sissel der. Hun fortalte at bussen lige var kørt forbi, så nu skulle vi vente 20 min. på at den næste bus kom. Det kunne vi godt lige overskue og lidt efter kom Katrine Rørby, Julie Stærmose, Lene, Sabine, Katrine Fjeldsted, Louise og hendes kæreste Alexander, da de også skulle med på stranden. Så stod vi og snakkede og lidt efter kom bussen.
Hanauma Bay
Der var mange med bussen og den var næsten fyldt helt op da vi kom med. Nogen af de andre piger stod på et busstoppested længere henne, så da de kom på blev bussen fyldt helt op. Så mange af os stod op og kom længe til det, undervej på en 45 min. længe køretur. Heldigvis blev der tyndet lidt ud i det undervejs og så fik vi mulighed for at sidde lidt ned. Det var dejligt, da det ellers kunne blive nogle lange 45 min. Men tiden gik faktisk hurtigt og inden vi nåede at orientere os om hvor vi var, så var vi henne ved stranden. Før vi kunne komme ned til stranden, skulle vi se om film omkring hvordan stranden er kommet til og hvilke regler de har til besøgende for, at de kan bevare den flotte strand. Filmen varede ca. 10 min. og fortalte lidt om at for mange år siden var de et ødet område med en vulkan. Da vulkanen var gået i udbrud dannede den et område med alt sin akse. Som årerne gik, forsvandt asken igen og så blev der dannet et område inden for den vulkanske kegle. Senere hen fik stranden navnet Hamanua Bay.  Stranden er en af de mest populære strande i området med et helt fantastisk koralrev, hvor der også er gode snorkle muligheder.  Efter filmen gik vi et par 100 m. ned af en stejl bakke for, at komme ned til stranden. Da stranden ligger langt nede i forhold til de omkring læggende områder, så ligger den også lidt i læ. Det er stille dernede og ingen bil larm eller andet støj. Det er fredeligt dernede og det er rigtig dejligt. Vi kom gratis ind på stranden fordi vi er studerende, men ellers koster det 7,50 $, omkring 42 kr. for at komme derind. Pengene bruger de til at vedligeholde stranden og beskytte den og når man som turist ser Hanauma Bay, kan man godt forstå hvorfor. 
Én af verdens lækreste strande
Det er nok den en af de lækreste strande jeg nogensinde har set, hvis ikke det er den lækreste. Det var rigtig lækkert strandevejr, solen skinnede, der var næsten ingen vind, så det var dejlig varmt. Vi lå ved siden af hinanden, så vi kunne ligge og snakke sammen og det var rigtig hyggeligt. Vi så også en sæl, som lå i vandkanten og slappede af. Den holder til på stranden, sover om dagen og jager om natten. Der var afspærret et lille område omkring den, så den kunne få fred. Men der var selvfølgelig mange af os og de andre turister på stranden, som skulle se den. Det var lidt specielt at se den ligge der, men det så ud til at den hyggede sig. Den gjorde ikke noget andet, end den bevægede sig ind i mellem, men den var slet ikke i nærheden af os. Da der næsten ingen vind var, bagede solen rigtig meget på os og det blev hurtigt varmt. Så efter en times gik jeg ud i vandet sammen med Julia, Lisbeth, Mille og Cecilie og så skulle vi snorkle. Allerede inde fra vandkanten var der koralrev, så vi skulle heldigvis ikke så langt ud for, at se nogle fisk i vandet. Det var rigtig flot at se og fiskene svømmede rimelig tæt på os nogle gange. De var hvert fald ikke bange for os, når vi kom svømmende. Det var rigtig dejligt at svømme rundt i vandet og snorkle lidt. Det var meget mere fredeligt end jeg har prøvet før og nok et af de bedste steder at snorkle for første gang på Hawaii. Det lyder måske lidt mærkeligt, men det var lidt koldt at svømme rundt derude, så efter noget tid gik jeg op igen for at få lidt varme. Jeg skulle heller ikke ligge ret længe før, jeg havde fået rimelig med varme igen. Det var rigtig dejligt at ligge der, men jeg er bare heller ikke så godt til at ligge der i flere timer. Så begynder jeg at blive lidt restløs og min krop kan heller ikke tåle alt det sol. Så Mille, Mia, Cecilie og jeg havde snakket om, at vi ikke ville alt for sent hjem og at vi nok tog hjem før nogen af de andre gjorde det.
Lidt efter vi havde snakket om det, blev det lidt overskuet også begyndte det at regne. Det var bare støvregn der kom ned, men vi havde alle skyndt os med at pakke alle vores ting sammen og søgt i læ under nogle træer. Da regnet lidt efter var holdt op, begyndte de andre at lægge deres ting frem igen på stranden, men Mille, Mia, Cecilie og jeg gad ikke rigtig at blive der mere, nu hvor vi alligevel havde pakket alle vores ting sammen. Stina og Julie Stærmose gad heller ikke mere, så vi valgte at tage hjem sammen. Det var lidt hårdt at skulle gå op ad den lange stejle bakke, så vi blev nødt til at holde en pause midtvejs, så vi også lige kunne få nogle billeder af den flotte udsigt ned over stranden. Da vi var kommet op på parkeringspladsen igen og hen til busstoppestedet, kom bussen heldigvis lidt efter. Da vi ikke rigtig viste hvornår den kom, var det en dejlig overraskelse, at se den med det samme så vi kunne komme hjem.
Da vi kom tilbage til hotellet, gik jeg op på værelset, tog lidt at spise, fik sovet lidt og skrevet lidt dagbog fra dagen før. Det var meningen at jeg skulle have været nede ved poolen, sammen med Stina og Julie, men jeg var så træt så det kunne jeg ikke overskue. Det var dejligt at være på værelset og bare slappe af i stedet for. Lidt senere på dagen kom Sissel hjem sammen med en af hendes veninder fra Danmark, som er på ferie her sammen med hendes storebror og så skulle vi lige låne Sissels computer og vores internet. De blev ikke så længe og da de var gået klædte jeg om til fitness tøj også skulle jeg ned at træne lidt sammen med Mille og Cecilie i hotellets fitness rum. Det var hårdt, men rigtig dejligt at få trænet lidt og efter 40 min. ca., gik vi op på vores værelse igen. Mille og Cecilie gik ned til poolen for at svømme lidt efter træningen, men jeg blev på værelset for, at trænet lidt mave, ryg og arme. Jeg fik skrevet lidt dagbog fra i går, mens jeg blev kølet lidt ned inden jeg skulle i bad. Lidt efter kom Sissel hjem, hun havde været ude at løbe interval træning sammen med Stina. Så gik jeg i bad mens hun skulle træne og bagefter begyndte jeg at varmet min aftensmad fra i går på Cheesecake og varmede lidt ris til denne gang. Kl. 19.00 gik vi ned på anden etage og spiste sammen med Charlotte, Cecilie, Camilla Wilby, Line, Elisabeth, Camilla Lykke og Mille. Så delte vi aftensmad opskrifter mellem hinanden, snakkede om alt muligt andet og havde det rigtig hyggeligt. Efter 1,5 times tid, gik vi op på værelset igen og fik vasket op. Lidt efter kom Lisbeth, Mille og Cecilie ind på vores værelse og så skulle vi bestille hostel til vores tur i friugen. Det brugte vi de meste af aftenen på, men til sidst fik vi også styr på det hele og det var rigtig dejligt. Da pigerne var gået igen, fik jeg skrevet det sidste af dagbogen fra i går, mens Sissel læste i sin bog. Jeg nåede også at læse lidt i min bog, inden vi sent lagde os til at sove. Vi har mulighed for at sove lidt længe i morgen, så det gjorde ikke noget at vi kom lidt sent i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar