tirsdag den 3. april 2012

Ankomst til Hawaii :)

D. 30.03.12

I dag skulle vi rigtig tidligt op, fordi vi skulle med flyet til Hawaii.  Vi satte vækkeuret til kl. 04.30 og det var rigtig svært at komme op. Vi kom sent i seng, så vi fik ikke så mange timers søvn. Men afsted det skulle vi og vi havde alle pakket vores ting dagen, så vi var hurtige til at komme ud af døren og ned i bussen.  Vi kørte en times tid og det var meget mærkeligt, at kører væk fra LA. Mest fordi vi ikke havde været der så mange dage, men også fordi det var LA. En helt fantastisk by og der hvor alle de kendte borJ Men på den anden side, var det også dejligt at turen nu gik til Hawaii. Det har jeg set frem til længe..
Velkomstskilt i lufthavnen
Vi kom ud til lufthavnen kl. kvart over 5 og det gik heldigvis hurtigt med at tjekke ind. Da vi skulle tjekke ind så vi David Duchovny (han var hovedpersonen i X-files og har været med i California Caition). Han tjekkede ind sammen med hans familie, uden at der var bodyguard osv. Jeg kom også til at kigge et par gange på ham før det gik op for mig, hvem han var. Han så lidt ældre ud end jeg lige kunne huske ham. Men det var lidt sjovt, at vi så ham også når det var så tidligt på morgenen.  Vi fik også købt lidt morgenmad og frokost til flyet, så vi var klar til den lange flyvetur på 6 timer. Jeg kom til at sidde ved siden af Lisbeth på den ene side og Sabine på den anden side. Vi havde ekstra meget benplads fordi vi sad ved nødudgangen. Det var dejligt nok med ekstra plads og selvom ingen af os er særlig høje, så nød vi det alligevel. Det var rigtig hyggeligt at sidde sammen med pigerne og vi fik også snakket sammen. Da vi fløj hen over øerne ved Hawaii, var det et surrealistisk billede. Jeg havde forestillet mig at det var små øer, men Ohau (som er den ø jeg bor på) er overraskende stor og tænker ikke rigtig over at det er en ø. Men vi fik hvert fald taget en masse billeder fra udsigten i flyet, rigtig turistagtig.
Mig og Lisbeth med vores blomsterkrans
Da vi ankom til Hawaii var klokken 10.45 lokal tid, havde vi en tidsforskel på 3 timer fra LA og 12 timer i alt fra Danmark. Så havde lidt jetlag og kunne ikke lige finde ud af noget som helst. Vi blev modtaget af et andet hold fra Dansk Studie Center, som ankom til Hawaii for 1,5 måned siden. De modtog os i lufthavnen og havde blomsterkranse med til os. Det var rigtig fedt og så følte vi virkelig, at vi var kommet til Hawaii. Vi skulle køre en halv times tid ind mod midtbyen til vores hotel og det ligger ret centralt, så det kan ikke være bedre. Da vi sad i bussen på vej til hotellet, fik vi værelses fordelingen at vide, og det kom ikke som nogen overraskelse, at jeg skal bo med Sissel. Vi har boet sammen alle de andre steder, så vi havde forventet det. Men vi har det rigtig godt sammen og hvis vi selv kunne bestemme, havde vi også valgt at bo sammen, så vi blev begge glade for at hører, at vi skal bo sammen de næste to måneder. Det var ikke alle der kunne få deres værelse med det sammen, men det gjorde Sissel og jeg. Så nogen af de andre piger, måtte stille deres ting inde på vores værelse, indtil de kunne på deres eget to timer senere. Vi nåede lige at skifte til sommertøj, inden vi skulle mødes med de andre i vores mødelokale. Her fik vi en masse informationer og skrive under på nogle regler DSC har lavet, mens vi er på Hawaii. Så havde vi fri resten af dagen og det var ikke fordi vi havde lyst til så meget, da vi var rigtig trætte efter flyveturen og fordi dagen var blevet forlænget med 3 timer.
Sådan så vores hotelværelse ud,
da vi skulle tørre vores tøj
Så Sissel, Charlotte, Cecilie og jeg gik ned til hotellets pool og slappede af og tog sol. Men pga. den høje Uv-stråling der er på Hawaii, turde vi ikke ligge der særlig længe. Så efter noget ti gik vi op og besluttede at handle lidt ind. Vores værelse minder lidt om en lille lejlighed, hvor vi selv skal sørge for alt. Så vi fik købt lidt morgenmad til næste dag og så ville vi vente lidt med resten. Vi besluttede også at få vasket lidt tøj. Det var en prøvelse for Sissel og jeg, for hun havde kun gjort det få gange og jeg har alrig prøvet det. Men vi fik sat det i gang og så kom vi i tanke om, at vi ingen steder havde at hænge tøjet, fordi der var så meget. Så vi gik tilbage til supermarkedet, som ligger over på den anden side af hotellet. Der fik vi købt noget snor og så måtte vi i gange med at være kreative. Vi bandt snor omkring stolene, så vi fik lavet et primitivt tørrestativ. Det fungere meget godt, det fyldte lidt meget på værelse, men det kunne vi leve med. Vores tøj var ikke blevet misfarvet eller noget, så min allerførste tøjvask fik godt J

Udsigten fra vores altan om aftenen
Omkring kl. 18.00 gik vi ud for at købe aftensmad og det skulle være take away, fordi vi lidt efter skulle mødes med de andre fra holdet. Så gik vi ned til stranden og der skulle vi mødes med det andet hold fra DSC, som også er på Hawaii og har været der 1,5 måned. Så skulle vi spise sammen, men det blev lidt akavet fordi vi ikke rigtig kendte hinanden og mange af os kunne ikke rigtig overskue det, fordi vi var så trætte. Så nogen sad mængede sig med hinanden, mens andre holdte sig til dem de kendte. Der var rigtig mange på stranden og der hvor vi bor der det meget turistområde, så der var mange turister men også lokale. Kl. 20.00 var der fyrværkeri ud over stranden og hvad årsagen til det var, ved jeg ikke helt. Men det var noget alle de andre strande gæster, var klar over så ved ikke om de skulle fejre noget. Men det var nogle flotte raketter og rigtig flot at se ud over vandet. Det var super hyggeligt at alle samles ved stranden for at se det og der var en rigtig god stemning. Da fyrværkeriet var slut, var vi nogen stykker som gik hjem til hotellet. Jeg var rigtig  træt og gik i seng med det samme.