søndag den 8. april 2012

Shoppingtur og fællesspisning om aftenen

D. 05.04.12
I dag ville Sissel og jeg tidligt op igen, fordi vi skulle ud at løbe en tur. Vi havde sat vækkeuret til kl. 06.15 og det var ikke spor sjovt, at vi skulle ud at løbe. Vi havde både lidt ondt i kroppen og var trætte efter vores dag i går, men afsted det skulle vi. Så vi løb kl. 07.30 og vi løb langs kanalen som vi plejer. Det var ikke nær så varmt i dag, som det ellers plejer men det var også dejligt. Vi løb ca. 3 km i dag og i betragtningen af at vi var trætte i forvejen, synes jeg det var meget godt at vi klare det. Så løb vi hjem igen og så havde Sissel en masse øvelser vi kunne lave for, at styrke vores krop. Det er meget rart, at vi kan løbe sammen og selvom den ene af os måske ikke har så meget lyst til det en dag, så får vi hinanden med så vi kan løbe sammen. Det er dejligt og gør også det hele lidt nemmere.  Vi er nok et af de værelser, som er mest aktive hvad det angår og det er fedt.
En af byens fine bybusser
 Vi havde fri hele dagen, så vi skulle ikke skynde os efter noget i dag. Vi spiste morgenmad, fik tjekket facebook, ordnet billeder og skrevet lidt dagbog. Det var meget rart, at vi kunne nå at gøre det i ro og fred og at vi bare havde tid til det. Kl. 10.00 skulle jeg mødes med Mille, Cecilie og Charlotte uden for vores værelser og så skulle vi ud i det blå. Planene var at vi skulle stå på en af busserne, stå af hvor vi lige havde lyst og se hvor vi endte henne. Bare for at se noget andet af byen og så kører vi jo gratis i alle busserne, fordi vi har et buskort. Da vi stod og ventede på bussen, kom Jacob forbi og spurgte hvad vi skulle. Da vi havde fortalt ham det, begyndte han at grine lidt og sagde god fornøjelse. Så blev vi lidt usikre på, om vores plan nu kunne lykkedes eller om de var et sats. Vi stod længe og ventede på den bus vi skulle med og allerede der var vi forvirrede. Bus systemet er slet ikke lige så nemt, som hjemme i Danmark. De kører alle sammen på kryds og tværs og når vi i forvejen ikke rigtig kender byen så godt, så blev det lidt svære end vi lige havde regnet med. Så vi valgte at tage bussen ud til et kæmpe shoppingcenter som vi havde været lidt i før. Her gik vi rundt og kiggede i forskellige butikker. Men de andre piger fik købt et par ting, gik jeg bare rundt og kiggede. Ville ikke købe noget da jeg skal holde lidt igen med det, det næste stykke tid. Så jeg gik bare rundt for, at få lidt inspiration og for at se om der er noget jeg skal købe senere hen. De andre købte nogle sko og en bikini, men jeg havde det egentlig fint med at jeg ikke skulle have noget. Efter nogle timer spiste vi frokost og så tog vi bussen tilbage. Selvom vi lige havde spist frokost, stod vi af nede ved stranden for, at spise pandekager med is. Det var rigtig lækkert og en god afslutning på vores shoppetur.

Hygge på vores værelse
Da jeg kom tilbage til værelset, var Sissel hjemme. Så lavede vi en kop the, snakkede lidt, hun læste lidt mens jeg fik lagt flere indlæg ind på min blog. Tror vi havde siddet sådan en halv times tid og det var lidt a la stilhed før stormen. Lidt efter kom Stina ind på værelset for at snakke. Så kom Louise ind da hun kunne hører os inde fra hendes værelse ved siden af, så kom Cecilie, Så kom Mille og til sidst kom Charlotte. Så sad vi alle sammen og snakkede, fortalte en masse forskelligt sladder vi havde hørt, fortalte hinanden jokes og havde det hyggeligt og sjovt sammen. Tiden går altid hurtigt i godt selskab, så lidt sidst var det tid til at lave aftensmad. Sissel havde snakket med Katrine om, at hun kunne komme ned til os g spise, fordi hun ellers skulle sidde alene. Det skulle Mille også, så det samme sagde vi til hende. Det hørte Stina og så ville hun også gerne spise med os. Vi havde aftalt med pigerne, at de selv skulle have deres mad med og så skulle vi nok sørge for plads selvom værelset ikke er så stort. Så skulle Stinna handle ind med Camilla W, Line og Julia, så de kom også ind til os for at spise. Så havde Julie P. og Elise hørt at Katrine skulle ned til os og så ville de gerne med. Så til sidst sad vi 10 piger inde på vores værelse, lidt klemt af hinanden, spiste hver vores mad og havde det super hyggeligt sammen. Det var dejligt at så mange gerne ville spise sammen med os og dejligt at spise med lidt flere sammen en gang i mellem. Så sad vi der nogle timer og snakkede.
En af byens flotte blomster
Inden alt dette skete havde Sissel og jeg snakket om, at gå tidligt i seng da vi var trætte og havde været tidlige oppe. Men da pigerne sad inde på værelset og vi havde det hyggeligt sammen, kunne Sissel og jeg godt fornemme vores plan ikke blev til noget. Men det havde vi bestemt heller ikke noget i mod. Vi havde jo et godt selskab sammen med de andre piger. Så efter nogle timer, kom Charlotte ind til os og lidt efter ville de fleste af pigerne have pandekager med is selvom det var blevet sent. Så fik de også lige pludselig lyst til at shoppe lidt og ville gerne have os andre med. Jeg kunne virkelig ikke overskue mere på det tidspunkt andet end at komme i seng. Det kunne Charlotte, Stina og Sissel heller ikke. Så det endte med at vi blev hjemme, mens de andre tog afsted. I stedet blev vi på værelse og snakkede om alt muligt. Det var hyggeligt, selvom jeg var ved at blive træt. Lidt efter kom Julie s. og Cecilie forbi og mens de snakkede gjorde Sissel og jeg os sengeklar. Så kom de andre piger tilbage efter nogle timer, viste hvad de havde købt også snakkede vi lidt mere. Da pigerne gik ind til dem selv for at komme i seng, var kl. blevet 23.30. Selvom det havde været en hyggelig eftermiddag og aften i deres selskab, var det også dejligt at få lidt ro og fred efter vi havde snakket og hygget os i ca. 8 timer. Sissel og jeg gik også bare i seng med det samme og det var også tiltrængt. Vi satte først vækkeuret til kl. 8.30, så vi havde heldigvis mulighed for at sove lidt længe og det var vi begge glade for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar