søndag den 22. april 2012

Almindelig hverdag på Hawaii

D. 17.04.12
Vi havde sat vækkeuret som vi plejer, men jeg var så træt at jeg ikke gad stå op. Det var virkelig svært og svære end det plejer, så jeg satte vækkeuret til 5 min-10 min mere og så måtte jeg tvinge mig selv til at stå op. Selvom jeg selv har valgt denne tur, hvor vi skal gå i skole og tidligt op, og selvom det kun handler om 4 dage om uge, så er det altid svært at komme i gang. Men vi kom op og afsted, så vi nåede bussen til tiden.
Hver skoledag er der én fra klassen, som skal fortælle om et dansk ord til Emily, så hun hele tiden lærer nogle nye danske ord fra os. Marie har fortalt om hygge, Julia har fortalt om at være rig og i dag fortalte Ditte om kæreste. Det er meget sjovt, at vi skal lærer hende nogle danske ord og gør også det hele lidt anderledes i forhold til de andre ting vi laver i timerne. Emily er også meget positiv over de ting vi fortæller hende og tror også hun synes det er spændende. Som lektie til i dag, skulle vi læse en tekst der hed Princess Ka´iulani, den gennemgik vi og senere skulle vi se filmen som var baseret på teksten. Det var dejligt, at vi snakkede om den i skolen i dag, fordi jeg og mange af de andre havde svært ved at forstå den. Det brugte vi meget tid på og bagefter kom A-klassen ind til os, fordi vi skulle se et lille klip af en film sammen. Det virkede lidt malplaceret at vi skulle se den, men det er jo ikke noget nyt. Den varede et kvarter, så snakkede vi lidt fælles om den og så gik de andre igen. Så begyndte vi igen på noget helt nyt. I forbindelse med at vi snart har friuge, skulle vi finde ud af hvad vi gerne ville vide mere om omkring de forskellige øer. Så vi blev inddelt i nogle grupper og sammen skulle vi finde ud af nogle forskellige ting, om de forskellige øer og så fortælle det til resten af klassen i morgen. Jeg var i gruppe med Mille og Camilla Lykke og vi fandt lidt om Maui, men vi havde ikke så lang tid til det, så det blev ikke til så meget. Så havde vi frokostpause og så fik Sissel og jeg købt en masse dejlige grøntsager fra det lille marked som altid er ved skolen om tirsdagen og fredagen. Vi fik både købt tomater, majskolber, brocolli, bønner, kiwi, peberfrugt, agurk og løg. Det var rigtig dejligt og det at vi køber sådan noget en gang i mellem, er noget vi begge sætter stor pris på. Vi gav omkring 125 kr. for det, så det er ikke så slemt i forhold til hvor dyrt alle de ting ellers er herover.
Efter vores frokostpause skulle vi igen mødes med de andre og denne gang var det i deres klasselokale som er meget bedre end vores. De sidder alle sammen i kontorstole mens de har timer, hvor vi i min klasse sidder på gamle stole. Så det er lidt unfair, men det er der ikke så meget at gøre ved. Men vi skulle mødes med dem, fordi vi skulle se en film sammen alle sammen. Filmen var ikke super spændende, men det var dejligt at der skete lidt andet i timen og at vi var sammen med de andre. Det der var mest irriterende i dag var at, pga. tidspres spolede Emily et stykke frem i filmen, fordi det ikke var så relevant i forhold til den historie vi havde læst til i dag. Men det er bare lidt irriterende, at vi ikke fik lov til at se det hele i filmen. Der var også nogle af de andre som slet ikke så den, fordi de faldte i søvn. Efter vi havde set filmen i 1,5 times tid havde vi fri og det var dejligt. Det havde været en okay dag i skolen, men det er altid en dejlig fornemmelse når skoledagen er slutJ
Så var der mange af os som fulgtes i bussen tilbage til hotellet og det var meget hyggeligt. Bussen bliver næsten altid fyldt op når vi skal med, så tror alle de andre passagerer bliver glade hver gang vi står af bussen, så der er plads til lidt flere igen. Men det er rigtig hyggeligt og dejligt at vi følges så meget sammen både til og fra skole. Hver tirsdag får vi gjort rent på vores værelser og de andre gange er det blevet gjort rent når vi kommer hjem fra skole, men denne gang skulle rengøringskvinderne først i gang da vi kom hjem. Så Cecilie og Charlottes værelse blev gjort rent da vi kom hjem, så de kom ind til os og var indtil deres værelse var blevet gjort rent. Så klædte Sissel om, da hun skulle ligge ved poolen og jeg blev oppe på værelset med pigerne. Mens jeg snakkede med dem fik jeg skrevet dagbog fra i går og fik også spist lidt frokost. Da deres værelse var rent, blev det min tur og så gik jeg med Cecilie og Charlottes værelse indtil mit og Sissels værelse var rent. Da det var gjort gik jeg indtil mig selv igen og fik skrevet dagbog færdig. Jeg fik også lagt lidt nyt ind på min blog også skrevet lidt postkort. Sissel var kommet hjem i mellem tiden og så læste hun lidt i min bog. Den deles vi om lige for tiden, fordi hun har læst sin egen bog og mangler ind i mellem noget at læse i. Så vi læser begge i bogen og det fungerer fint. Heldigvis fortæller hun ikke hvad der sker og så har jeg det fint nok med det.
Kl. 17.00 havde vi aftalt med Jacob, at vi gerne ville snakke med ham mht. til vores planer for friuge. Så omkring kl. 17.00 kom Mille og Lisbeth ind på vores værelse og så sad vi og snakkede lidt indtil Jacob. Vi fik snakket meget om de ting vi gerne vil opleve på Big Island og Maui, som vi skal besøge i vores friuge. Han havde nogle ideer og råd til de forskellige ting, som han kunne give videre til os og det var rigtig dejligt. Han synes vores plan lyder rigtig godt og i forhold til dagene på de to øer, så er det også godt planlagt. Så vi havde godt styr på det allerede og det var dejligt. Efter ca. 30 min havde vi godt styr på det hele og havde snakket med Jacob om de ting vi lige havde brug for. Så nu skal vi bare i gang med det næste skridt, som er at få styr på alt det praktiske inden vi tager afsted. Det er noget vi allerede vil begynde at gøre inden for de næste par dage. Da de alle var gået igen, fik Sissel og jeg skiftet til løbetøjet og så skulle vi ud at løbe sammen med Stina. Det var hyggeligt at løbe med pigerne, men det er også lidt hårdt fordi de er i lidt bedre form end jeg er i forhold til at løbe langt. De kunne jo blive ved i evigheder, hvor jeg blev nødt til at stoppe fordi jeg fik ondt i mit ben, men jeg var også træt på det tidspunkt så det passede fint. Jeg fik løbet ca. 5 km på en halv time og så gik jeg op på værelse og fik trænet lidt mave, ryg og arme. Det var hårdt, men også dejligt. Da jeg lige var blevet færdig med at træne lidt, kom Sissel hjem og så havde pigerne løbet ca. 7 km på 45 min. Det var rigtig flot, men jeg er nu også mere end godt tilfreds med mine 5 km J
Da vi begge var kommet til os selv igen og havde været i bad, fik vi lavet noget aftensmad. Vi lavede samme menu som i går, da det lige var nemmest at lave. Men det var også rigtig god og så sad vi igen på værelset og spiste. Det var egentlig meget godt og dejligt, at vi havde tid til det. Så fik vi også set lidt tv i mellemtiden og slappet af. Da vi lige var blevet færdige kom Cecilie forbi og ville snakke lidt. Det havde hun brug for og det var også hyggeligt nok. Alle ved de er mere end velkommen til at komme forbi, hvis de har lyst til det eller brug for det. Så er Sissel og jeg altid klar til en snak. Efter noget tid gik Cecilie ind til sig selv igen også fik vi vasket op. Så skulle Sissel skype med hendes kæreste og jeg hørte musik, mens jeg fik skrevet dagens dagbog. Da jeg var færdig med det, skulle jeg lige læse lektier til i morgen og det passede med at Sissel var færdig med at snakke. Så gjorde vi os sengeklar og kom heldigvis ikke så sent i seng..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar