torsdag den 5. april 2012

Tur til University of Hawaii


03.04.12

Området som ligger ved siden af vores hotel
og hvor Sissel og jeg altid løber
I dag stod Sissel og jeg tidligt op, vi havde sat vækkeuret til kl. 06.15 og fik træningstøjet på og så løb vi en tur. Vi løb langs kanalen som ligger lige ved siden af vores hotel. Det var et rigtig dejligt område at løbe i og virker som et populært sted at løbe, fordi der var mange andre løbere på det tidspunkt. Selvom det var lyst, var solen endnu ikke kommet helt frem og det var rigtig dejligt. Det var lidt overskuet, men samtidig blæste det en lun vind og det var perfekt vejr at løbe i. Vi løb ca. 4,5 km på en halv time. Da vi kom tilbage til vores hotel, skulle vi tage trapperne op til 6 sal. Så da vi kom op på etagen syrede det godt i benene, men samtidig var det dejligt at få trænet benene lidt mere. Med det sammen smuttede jeg hurtigt i bad, for lidt efter skulle jeg skype med Daniel. Selvom vi har et kabelstik til internet på værelset, så virkede det ikke for mig. Det er så typisk, når man gerne vil så skype. Ikke nok med det, så virkede det heller ikke nede i lobbyen. Så løb op af trapperne for at låne Sissels computer og se om det virkede. Det gjorde det ikke. Brugte lang tid på det og da jeg endelig kom på, så var Daniel ikke på mere da klokken var blevet mange hjemme i Danmark. Så det mislykkedes desværre. Det var træls, men det er jo hvad der kan ske, når jeg er omme på den anden side af jorden.


Hovedbygningen af universitetet
Så jeg tog lidt at spise i stedet, gjorde mig klar og kl. 10.30 skulle vi mødes med de andre nede i lobbyen.  Så skulle vi gå ud til universitet, som var en gåtur på ca. 45 min. Vi havde selv valgt at gå, da vi troede at der ikke var så langt selvom Jacob havde sat det tog så lang tid. Det var varmt og lidt hårdt at gå så langt, men samtidig var det også dejligt at gå rundt og se lidt mere af byen og det område hvor universitetet ligger. Da vi kom, fik vi med det sammen lavet et studiekort, hvor vi skulle skrive vores navn på en seddel. Så blev der taget et billedet af os, og efter noget tid havde de lavet alle vores studiekort. Da var lidt sjovt at se de andre studerende og spænde at se skolen og sportsområdet som hører til. Der foregår en masse sportsaktiviteter på skolen, det er bla. her jeg har planer om at gå til Zumba Fitness, Hula Aerobics, Yoga m.m. Alt de sportsaktiviteter er noget for alle, men kun gratis for os som er studerende på skolen. Det er super fedt og nogle rigtig gode tilbud. Da vi var færdige gik vi hen til nogle frugt og grønt boder, som en gang i mellem er på skolen og der kunne vi få frisk frugt og grønt til billigere penge end andre steder. Der købte Sissel og jeg lidt broccoli, avocado, tomater og bananer.  Så var vi mange som tog bussen tilbage ind til centrum, nogen skulle handle lidt ind mens andre tog tilbage til hotellet. Jeg tog tilbage til hotellet sammen med Mille og vi satte os på altanen inde ved hende. Vi er begge i aktivitetsgruppen, så vi begyndte at finde ud af hvilke ting og oplevelser vi kan få på øen. Vi skulle mødes med resten af gruppen senere på aftenen, så vi lavede lidt brainstorm over hvilke ting vi kunne komme i tanke om. Så fik vi set lidt venner i tv’et på værelse, mens Mille fik skrevet postkort og jeg fik lagt nye ting ind på min blog.

Et sjovt skilt på vej til universitetet
Vi havde egentlig ikke lyst til at lave så meget, da vi allermest havde brug for at slappe af på vores fridag. Men alligevel synes vi det var lidt synd, bare at sidde på hotelværelset hele dagen, mens det var perfekt vejr udenfor. Så vi gik ud til en masse souvenir boder, hvor jeg fik købt en I love Hawaii t-shirt og Mille fik købt en anden t-shirt. Så gik vi videre og kiggede i nogle forskellige butikker. På tilbage vejen gik vi langs stranden og det var rigtig flot. Lige meget hvor vi gik langs stranden, så var det hele postkort agtig og slet ikke til at forstå. Vi gik tilbage til hotellet og slappede af. Sissel sad inde ved Charlotte og Cecilie, så da jeg kom tilbage, gik jeg derind til dem. Så sad vi og snakkede et godt stykke tid og til sidst var det på tide at lave aftensmad. Vi har det nemt hver anden dag, fordi så skal vi bare varme rester fra dagen før. Det super nemt og smager lige så godt. Kl. 20.00 skulle jeg mødes med aktivitetsgruppe og så skulle vi i gang med at snakke om hvilke aktiviteter vi skulle sætte i gang. Jacob var der også, så han kunne hjælpe os med at råde til nogle forskellige ting og fraråde de dårlige ting. Mille og jeg havde taget vores seddel med og det var den vi ente med at gå ud fra. Vi havde skrevet en masse aktiviteter vi kunne komme i tanke om, og da det var rigtig mange valgte vi at tage det lidt af gang. Hver uge skal vi planlægge en nogle nye aktiviteter, så der hele tiden sker noget. Så kan folk skrive sig på, hvis de vil med. Det hele er frivilligt, men alligevel sørger vi for at alle kan komme med, hvis de gerne vil det.

Skydive var et af de store emner og Jacob rådet os til, at vi snart skulle gøre det så længe folk havde penge til det. Ellers ville det rykke lidt i budgettet til sidst. Så vi valgte at lave en seddel med det samme, hvor folk kan skrive sig på hvis de gerne vil det. Vi har en fælles tavle i lobbyen, hvor vi kan hænge sådan nogle informationer op, så alle kan se det. Så var der også andre ting vi skrev op, som folk kan melde sig til. Så er det så vores opgave at få det hele planlagt, når vi ved hvor mange der vil med. Jeg elsker at planlægge og vil gerne vide, hvad der kommer til at ske. Så selvom vi lige er startet, så synes jeg det er sjovt og spændende at være med i aktivitetsgruppen. Så kan jeg nemlig også være med til at bestemme lidt J
Da mødet var færdig havde vi snakket i ca. 45 min og jeg gik bare op på værelset med det samme. Så gjorde jeg mig klar til at gå i seng, fik skrevet lidt dagbog og kl. 22.00 kom Sissel hjem. Vi skal på en udflugt i morgen til Diamond Head, som er et bjerg hvor vi skal se solopgangen ud over Wakiki Beach. Det bliver spændende og glæder mig meget. Vi skal dog rigtig tidligt afsted, allerede kl. 05.40 så vi besluttede at gå forholdsvis tidligt i seng, så vi kan være friske til i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar