tirsdag den 17. april 2012

Afslapningsdag og fællesmøde

D. 16.04.12
I dag havde vi sat vækkeuret til kl. 06.15 og det var rigtig svært at komme op. Selvom vi får mange timers søvn om natten, så er det altid svært at stå op morgen. Vi spiste morgenmad, gjorde os klar og var egentlig før tid, så gi gik ned til bussen og ventede på de andre. Vi sad og nød solen og lidt efter kom de andre. Jeg hører ikke ellers læser så mange nyheder, mens jeg er væk og får kun lidt information når jeg skyper med familien. Men mange af de andre havde hørt nyheden om Arnold Mærsk Mc-Kinney Møllers død og det var dét helt store samtale emne i morges. Der var også en lille artikel om det i en af aviserne og det var lidt specielt at læse, når vi så langt væk fra Danmark. Men også fedt at de skrev om ham herover, når han også var en betydningsfuld mand.
Da vi kom i skole startede vi med at lave lidt gruppearbejde. Vi fik en tekst i hver gruppe og bagefter blev vi igen inddelt i nogle nye grupper og skule så fortælle de andre om vores historie. Jeg havde om James Cook, om hvordan han opdaget Hawaii og hvordan han døde. Det var spændende nok at læse og sjovt at fortælle det videre til de andre. Det var også en god øvelse, at gøre det på den måde. Derefter skulle vi læse nogle andre tekster og snakke om dem i nogle andre små grupper. Så hørte vi en sang på hawaiiansk og det var lidt specielt, da vi slet ikke forstod et ord af det. Men heldigvis havde vi også fået teksten på engelsk, så det gav lidt mere mening. Så lærte vi en lille smule grammatik og derefter skulle vi løse en opgave, hvor det grammatik vi lige havde lært skulle indgå. Vi fik et stykke papir, hvor der var en historie beskrevet, så skulle vi lave en dialog ud af det og bagefter fortalte det foran de andre. Det var sjovt nok at prøve og dejligt at vi har så mange øvelser i at snakke, men samtidig er det også lidt træls, at det kun handler om at snakke når vi er i skole. Det bliver lidt kedeligt i længen. Men heldigvis skal vi også på nogle forskellige ture en gang i mellem i klassen, og det er rart nok at der sker noget andet en gang i mellem.


Efter skole tog vi direkte hjem og spiste frokost. Så blev jeg oppe på værelset, fik ordnet min blog, skrevet mail og tjekket facebook. Så gik jeg sammen med Mille ned til supermarkedet som ligger ved siden af hotellet og så fik vi begge handlet lidt ind. Sissel var kommet tilbage fra poolen, så snakkede vi lidt. Kl. 16.00 skulle jeg mødes med Mille og Lisbeth nede i hotellets fitness center for at træne lidt. Nogle af de andre piger havde trænet der før og sagde det var meget småt, men fint nok sted at træne. Så jeg var lidt spændt på det hele og glædet mig til at få trænet lidt igen. Rummet var meget småt og mindre end jeg lige havde regnet med. Der var et løbebånd, en cykel og en crossfit maskine. Så var der tre forskellige styrketrænings-maskiner og det var alt hvad der var inde i rummet. Vi skiftes til at være 10 min. på alle tre maskiner og det var hårdt. Der var varmt derinde, vi måtte ikke altandøren ud til og kunne ikke få aircondition i gang. Så var havde det rigtig varmt og tror aldrig jeg har svedt så meget før. Men bortset fra det, så var det dejligt at træne igen og hyggeligt at gøre det sammen med Mille og Lisbeth. Efter en halv times tid gik vi op igen og fik læst lidt lektier indtil kroppen var klar til at komme i bad. Så slappede jeg af, fik læst lidt i min bog og så var det tid til at lave aftensmad. Dagens menu stod på ris, kylling, tomatsovs, majskolber, broccoli og tomater. Det smagte rigtig godt og for en gangs skyld spiste vi alene på værelse og det var meget hyggeligt. Så nåede vi lige at vakse op inde jeg skulle mødes med Lisbeth kl. 19.15.
Aktivitetsmåde

Vi er begge med i aktivitetsrådet og havde lige nogle ting vi ville ordne inde vi skulle mødes med de andre kl. 19.30. Da de andre kom, fik vi planlagt nogle aktiviteter for de næste par dage og lavet en oversigt over alle dagene vi har tilbage inde vi skal hjem. Så vi efterhånden kan skrive alle aktiviteterne på den, hænger den op på en tavler vi har stående nede i lobbyen og så kan alle følge med i hvad der kommer til at ske. Kl. 20.00 kom resten af holdet, da vi altid holder møde på det tidspunkt om mandagen. Der var 9 personer fra holdet, som lige havde fået deres dykkercertificat nogle timer før vi skulle mødes, så dem startede vi lige med at fejre lidt. Så havde Jacob en masse han skulle fortælle om og snakkede bla. lidt om den friuge vi skal have om 3 uger. Mange af de andre blev overrasket over, at det nærmere sig, da de ikke rigtig har planlagt noget endnu, mens jeg blev lettet indeni fordi jeg har nogenlunde styr på min friuge sammen med Lisbeth, Sissel og Mille. Efter mødet kom der to piger og en dreng fra det andet hold med Dansk Studie Center og fortalte os lidt om deres friuge. De var næsten lige kommet hjem fra deres tur og havde nogle erfaringer og råd, som de gerne ville give videre til os. Det var dejligt at hører hvad de havde oplevet og hvad de kunne fortælle videre til os. Vi blev også klogere på mange af tingene og det var rart at finde ud af, inden vi for alvor begynder at planlægge vores tur. 


Fællesmøde for hele holdet
Efter mødet gik Mille og Lisbeth med ind på Sissel og mit værelse, så vi kunne snakke lidt mere om vores tur. Der var nogle ting vi ikke vil opleve, efter hvad de andre DSC studerende havde fortalt og der var også nogle nye ting vi gerne vil opleve i stedet for. Vi fik også planlagt hvad vi gerne vil se på de forskellige øer og hvor mange dage vi ca. vil være hvert sted. Så kan vi nemlig snart komme i gang med de praktiske ting, som bla. bestille flybilletter og finde ud af hvor vi skal bo henne. Vi aftalte også at holde et møde med Jacob i morgen, så han kan fortælle hvad der er realistisk i forhold til det vi har planlagt og hjælpe os videre med de praktiske ting. Vi kan alle godt lide at planlægge og havde svært ved at løsrive os fra det, men det var efterhånden blevet sent inden vi var færdige. Så da pigerne smuttede i seng, gik vi også i seng med det samme. Jeg havde fået så mange informationer på én gang og var træt i forvejen, så det var dejligt at komme i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar