lørdag den 28. april 2012

Alm. skoledag og shopping

D. 24.04.12
Vi stod op kl. 06.20 som vi plejer, men i dag synes jeg det var endnu hårdere at komme i gang, da jeg var træt i kroppen efter surfing i går. Jeg havde ikke så meget ondt i kroppen, den var bare meget tungere end normalt, så alle os der var afsted i går gik rundt lige så stille da vi ikke kunne overskue så meget andet. Da vi mødtes med de andre ved bussen stod vi og snakkede og så fandt jeg ud af, at Katrine og Sabine arbejder i Sparekassen Kronjylland og det er den bank, som har overtaget min gamle bank Sparekassen Østjylland. Det er lidt pudsigt, at de lige præcis arbejder i den bank, bare i deres afdeling i Randers.
Da vi kom i skole, skulle vi mødes i en af de andre bygninger, hvor man sidde sammen med andre og arbejde, men hvor der stadig og ro og fred. Vi har fået en opgave for lang tid siden, hvor vi skulle research lidt omkring nogle af de andre øer vi skal besøge i vores friuge. Hver gruppe har fået et område på én af øerne, som vi skal research omkring og så fortælle det til de andre. Vi har arbejdet lidt med det før, men i dag skulle vi så arbejde videre med det. Det var egentlig meningen at vi skulle lave det færdig på en time og så skulle vi fremlægge det for hinanden. Men nogle af de andre grupper var ikke klar til det på det tidspunkt. Så Emily valgte, at vi alle skal fremlægge det på mandag. Vi var stortset færdige med vores opgave, så vi kunne i princippet godt fremlægge i dag, men det var også fint nok at vente. Så har jeg mulighed for lidt at uddybe det jeg skal fortælle om. Da timen var gået, fik vi en lille pause og så skulle vi mødes i klassen igen. Vi sad og snakkede lidt sammen med Emily i starten af timen. Det var ikke noget vi skulle snakke om i undervisningen, så det undrede mig lidt at vi fik lov til det, men det var rigtig hyggeligt.  Så gennemgik vi lektierne til i dag som var en tekst omkring Pearl Harbor, da det er ugens tema. Bagefter fik vi udleveret et stykke papir med en masse ord og de fleste kendte jeg ikke i forvejen. Så skulle vi to og tog finde ud af betydningen af de ord og skrive det ned, så vi kan huske det til en anden god gang.
Da vi havde lavet det færdigt, var det blevet tid til frokostpause, men Camilla, Mille og jeg sprang vores frokost over, da vi havde en anden mission. Det er sådan at næste torsdag d. 03.05.12 er vi færdige med vores engelsk undervisning på universitetet og derfor skal vi have en graduation på rigtig amerikansk manér. Vi får et bevis for gennemført undervisning og til det skal vi selvfølgelig have den hue eller hat de amerikanske studerende får, når de er færdige med universitetet. Dog skal vi ikke have den kappe de går rundt i, men det er meget fedt at vi skal have den hue. Det er valgfrit om vi vil have den, men stortset alle på holdet vil gerne have den og det er ret fedt. Men i hvert fald så skal vi selv købe den hue og det gjorde vi så i vores pause i dag. Vi købte hue i grøn og så skal vi også have den lille dusk der hører med til den hue. Når vi endelig skal have den, kan vi lige så godt gå hele vejen. Huen købte vi i grøn og dusken i hvid, det er også universitetets farve og derfor sagde Jacob at det skulle være de farver. Da vi fik styr på det var pausen slut, så vi skyndte os tilbage til klassen.
Da vi kom tilbage efter pausen, skulle vi have lidt grammatik og derefter skulle vi mødes med den anden klasse i deres klasselokale, som er meget bedre end vores og det er snyd. Men i hvert fald skulle vi mødes der, da vi skulle se film sammen. Filmen hed National Geographic – Beyond the movie Pearl Harbor. Vi havde også læst lidt omkring filmen inden, så det var dejligt at vi skulle se den. Da vi har temauge omkring Pearl Harbor undrede det mig ikke, at vi skulle se en dokumentar omkring hvordan filmen Pearl Harbor blev lavet og hvorfor de gjorde det. Dokumentaren tog ca. en time og undervejs skulle vi besvare nogle spørgsmål til dokumentaren. Jeg koncentrerede mig mest om at se dokumentaren, og så måtte jeg besvare spørgsmålene bagefter. Heldigvis skulle vi snakke sammen i grupper og så fik vi besvaret spørgsmålene i fællesskab. Inden vi fik helt fri skulle vi lige have nogle sidste informationer om vores lille udflugt i morgen. I morgen skal vi nemlig på en helddags udflugt til Pearl Harbor Menomiral, som ikke ligger så langt væk fra hvor vi bor. Så det bliver rigtig spændende at komme derud i morgen og det glæder jeg mig meget til.
Derefter fik vi fri og så kunne vi tage hjem. Jeg havde aftalt med Charlotte og Camilla Lykke, at vi ville tage ud i Ala Moana Centeret og shoppe lidt. Charlotte havde købt nogle sko, som var gået lidt i stykker så dem skulle vi ud at købe, Camilla skulle købe nogle sko til hendes kæreste og da de ting var ordnet, gik vi ellers gik vi rundt og kiggede lidt i forskellige butikker. Vi valgte at spise frokost på McDonald´s og derefter ville vi tage bussen hjem igen. Vi gik forbi en tøjbutik, hvor der var rigtig meget fedt tøj. Selve butikken var ikke så stor, men der var tre rækker tøj op af væggene, så der var tøj alle vegne. Det var næsten ikke til at overskue, da det hele så fedt ud. Jeg endte med at købe to flotte toppe, to korte blondetoppe/BH´er for næste ingen penge så det var dejligt. Vi fandt alle tre noget derinde og så valgte vi at tage bussen hjem igen. Det havde været en stille og rolig, men hyggelig tur sammen med pigerne. Da vi kom tilbage til hotellet, nåede vi lige at komme af med vores ting og så skulle vi ud af døren igen. Mille og Lisbeth kom indtil mig, så hentede vi Charlotte og så mødtes vi med Camilla nede i lobbyen. Selvom Camilla, Charlotte og jeg lige var kommet hjem fra en shoppingtur, så skulle vi ud at shoppe igen. Vi gik ind i nogle forskellige butikker og selvom jeg allerede havde shoppet lidt tidligere, så endte jeg alligevel med at købe lidt mere. Jeg fik købt de sidste gaver til familien, så det var dejligt at der nu er helst styr på dem. Så fik jeg selv købt et par sandaler og et par jeans. Alt det jeg købte i dag til mig selv, har været ting jeg manglede. Så selvom jeg endte med at bruge mange penge, så var det hele nødvendige ting og så gjorde det ikke så meget, at dankortet blev brugt en del i dag.
Da jeg kom tilbage til værelset igen, var dagen efterhånden gået så jeg kunne ikke rigtig overskue så meget mere. Alligevel kom Stina, Cecilie, Charlotte og Mille forbi lidt efter lidt og så fik jeg vist dem alle de ting jeg havde købt i dag, Det var også meget hyggeligt. Kl. 17.30 skulle Sissel og Stina ud at løbe og så blev jeg tilbage på værelset. Det var meget rart at være alene på værelset. Så havde jeg mulighed for at være mig selv lidt, skrive dagbog færdig fra i går og bare hygge mig alene. Jeg nåede lige at blive færdig med at skrive dagbog inden Sissel kom tilbage og det var dejligt. Så slappede jeg lidt af, så tv og lidt efter skulle vi i gang med at lave mad. Dagens menu stod på pasta med nugguets, tomatsauce og majskolber. Det var rigtig lækkert, men jeg nåede ikke at blive helt færdig med at spise, inde jeg skulle mødes i aktivitetsgruppen kl. 19.30. Så jeg spiste resten mens vi holdte mødet. Vi skulle kun lige hurtig snakke om nogle forskellige ting og så var det hurtigt overstået. Jeg kunne ikke rigtig se meningen med, at vi skulle have det møde, da det næsten bare gik op i ingenting. Men lidt kom vi da videre og det var fint nok. Da jeg kom tilbage til værelset, fik vi vasket lidt op og så fik jeg lagt nogle billeder ind på facebook. Selvom jeg ikke havde overskud til det, gik jeg i gang med at skrive dagens dagbog og brugte resten af aftenen på det indtil vi gik forholdsvis tidligt i seng, da vi begge to var trætte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar