torsdag den 29. marts 2012

Ankomst til LA :)

D. 25.03.12
Selvom Sissel og jeg kom sent i seng i går, havde vi sat vækkeuret til kl. 06.30 da vi skulle ud at løbe en tur. Lige da vækkeuret ringede, kunne vi ikke rigtig overskue at løbe og havde egentlig mere lyst til at blive hjemme og sove lidt mere. Men vi havde begge sat os for at vi skulle afsted, så vi tog os sammen og fik løbet 4 km. Det var bedre vejr at løbe i i dag, solen var ikke kommet frem endnu og det var køligt i luften. Men alligevel var det hårdt og vores ben føltes meget tunge. Men Sissel og jeg er nogen seje tøser, så vi gennemførte løbeturen hurtigt. Da vi kom tilbage gik vi i bad og fik pakket de sidste ting i kufferten inden vi mødtes med Mille, Cecilie og Charlotte og gik ned til morgenmadsbuffeten på hotellet. Kl. 9.00 skulle vi mødes med alle de andre ved bussen og så gik turen mod LA. Hvis det gik efter planen med trafikken osv., så skulle vi kører i bus i 5 timer før vi kom til LA. Men da vi havde kørt en times tid holdte vi inde ved et stort shopping outlet og her skulle vi være i 2 timer.


Mine nye converse sko
Jeg fik købt et par hvide converse sko til halvpris i forhold til Danmark, så det var ret billigt.. Jeg gik rundt sammen med Lisbeth, Sissel og Mille og vi fik kigget en masse butikker, men købte ikke det helt vilde. Jeg købte ikke andet end mad og mine converse sko, men tiden gik også hurtigt og vi skulle næsten afsted med det samme igen. Nu regnede vi alle med, at det skulle blive en behagelig bustur og især når vi skulle kører så langt. Men Jacob havde valgt vi skulle kører på et tidspunkt, hvor alle andre også skulle kører. Så vi kørte stortset i kø hele vejen og vores bus chauffør valgte, at kører et stykke, bremse hårdt op, kører et stykke og bremse hårdt op og sådan fortsatte det hele vejen til LA. Vi snakkede alle om at han kørte dårligt, men vi kunne jo ikke gøre så meget andet end at finde os i det.  Til en forveksling var det trods alt dejligt, at vi ikke skulle flyve denne gang. Køreturen blev godt nok nået længere end vi lige havde regnet med og det blev først aften inden vi nåede til LA. Men jeg udnyttede køretiden med, at snakke med de andre piger, læse i min bog, skrive lidt dagbog og sove. Så tiden gik alligevel hurtigt.

Santa Monica
Da vi kom til LA var det dårligt vejr, for første gang på vores tur regnede det på højlys dag. Men heldigvis skulle vi bare kører i bus hele dagen, så det gjorde ikke så meget at det regnede. Pga. trafikken blev vi 1,5 time forsinket, så da vi endelig kom frem var vi alle lettet over at vi ikke skulle kører mere. Vi blev delt ind på 4 værelser, hvor drengene skulle bo med fremmede mennesker. Pigerne blev inddelt på 3 værelser, 10 på et værelse, 9 på et andet og 8 på det sidste. Jeg bor sammen med Sissel, Stina, Lise, Louise, Marie, Elisabeth, Cecilie og Charlotte. Vi fik hurtigt fundet hver sin seng og derefter gik vi alle ud for at spise. Det var meningen vi skulle spise sammen, men var også svært at finde et sted til så mange mennesker på én gang. Så vi delte os op og jeg spise sammen med Mille og Lisbeth. Jeg kunne ikke spise så meget, så jeg fik en salat med avokado og mango og det smagte rigtig godt. Vi sad på en restaurant, som ligger på Monica Beach og det ligger lige ned til vandet.  Det var super hyggeligt og dejligt at sidde så tæt ved vandet.
Efter en times tid tog vi tilbage til vores hostel, som ligger meget centralt og tæt på vandet. Vi gik ned i hostel’s lobby, hvor vi kunne komme på nettet og lagt billeder ind på computeren. Lidt efter lidt kom der flere fra holdet og selvom der var andre mennesker fra hostel, så overtog vi næsten hele lobbyen fordi vi var så mange. Men det var dejlig afslappende og super hyggeligt at vi sad der sammen, selvom vi alle sad med hver vores computer eller ipad. Vi kom også hurtigt til at snakke meget højt fordi vi var så mange i et rum, så efter noget tid gik jeg ind på værelset. Det var lidt mere fredeligt også sad jeg og snakkede med Lise, Stina og Sissel, mens Charlotte og Cecilie lå i deres seng. Vi sad og snakkede indtil de andre piger kom ind på værelset og lidt efter gik vi i seng..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar