tirsdag den 27. marts 2012

Grand Canyon

D. 23.03.12

I dag skulle vi tidligt op, da vi havde et langt program foran os. Så Sissel og jeg stod op kl. 6 og gik ned for at spise morgenmad på hotellet sammen med mange af de andre. Det var en rigtig lækker buffet, men selvfølgelig kunne jeg ikke spise så meget af det dejligt mad så tidligt på morgenen. Kl. 7.00 skulle vi alle mødes foran hotellet og der blev vi hentet med bus. Vi mødte også vores guide Manfred, som skulle være sammen med os hele dagen. Derefter gik turen til det overvældende Grand Canyon. Da vi fløj over Grand Canyon, så det ud til at det lå rimelig tæt på Las Vegas. Men vi skulle kører i bus i 3 timer for, at komme ud til første stop som var en parkeringsplads hvor vi skulle skifte bus. Vores gode bus skulle holde der indtil vi kom igen og så skulle vi kører videre i en rigtig gammel bus. Vi skiftede bus fordi vi kørte videre ind på indianernes område og fordi vejene var meget bombede og smalle. Så vores bus havde svært ved at komme igennem området.

Earl Point ved Grand Canyon
Derefter kørte vi ca. 45 min hen til det område, som de kalder airport og det var her vores rundtur i Grand Canyon startede. Her havde de personer som havde lyst til det, mulighed for at få en helikopter tur over Grand Canyon og andre kunne være nede på jorden og blive kørt rundt i bus til de forskellige udkigsområder. Det første sted hedder Earl Point og det var en helt ubeskrivelig udsigt. Det var helt fantastisk og slet ikke til at forstå at det virkelig var Grand Canyon vi stod i. Vi fik taget en masse billeder af hinanden med den flotte udsigt som baggrund og vi stod også længe og tog en masse hoppe billeder. Det var meget sjovt. Da vi havde taget de billeder vi skulle, kørte bussen videre. Det var et meget smart system, at der kom en bus hvert 5 min også kunne man bare hoppe af og på som man havde lyst til.

Sidste udkigspost ved Grand Canyon
 Så kørte bussen videre til det sidste stop, hvor vi kunne få taget endnu flere fede billeder og stå og nyde den fantastiske udsigt. Vejret ved Grand Canyon kan variere meget pga. klimaet og bjergene omkring det. Så inden vi skulle afsted, var vi spændte på hvordan det blev, men håbede på det bedste. Heldigvis hørte vejrguderne vores håb og det var rigtig lækkert vejr derude. Det var dejlig varmt, solen skinnede og det var skyfrit. Perfekt vejr til at nyde oplevelsen endnu mere. Det sidste sted fik vi også frokost og mødtes med de andre piger som havde været ude at flyve i helikopter. Her snakkede vi med hinanden, spiste og tog sol. Det var super hyggeligt og afslappende.

Hoover Dam
Efter nogle timer ved Grand Canyon var det tid til, at tage den lange vej tilbage til Las Vegas og vores hotel. Men inden vi nåede helt til Las Vegas stoppede vi ved Hoover Dam, som er en mega stor dæmning. Den har også været med i nogle amerikanske film, så det var lidt surrealistisk at se den i virkeligheden. Det var rigtig flot og helt fantastisk at der ligger sådan en stor dæmning midt ude i ingenting.

Da vi kom tilbage til hotellet var vi trætte og kunne ikke rigtig overskue mere, men dagen var ikke slut endnu. Inden vi tog afsted fra Danmark havde vi bestilt en partybus, som skulle kører os gennem gaderne i Las Vegas om aftenen. Så vi havde kun to timer fra vi kom tilbage til hotellet, til vi skulle med partybussen.  Så Mille, Sissel, Cecilie, Charlotte og jeg bestilte pizza og mens vi ventede på pizzaerne gjorde vi os klar. Sissel og jeg fik Christian til at købe noget alkohol til os og så var vi klar til at feste. Alle var i godt humør og var klar på at feste. Der var fed musik og vi havde det alle super hyggeligt og sjovt sammen. Det var fedt at kører rundt i den party bus og især når vi kørte rundt på The Strip i Las Vegas. Vi havde lejet bussen i 3 timer og dem der var over 21 tog videre i byen, mens vi andre festede videre og kørte tilbage til hotellet. Efter en lang oplevelsesrig, spændende, sjov og hyggelig dag og aften, var det dejligt at komme i seng og sove i de bedste senge vi har haft indtil videre.