tirsdag den 20. marts 2012

Sightseeing på Soho i New York

I dag skulle vi på sex and the city tur, som mange af os piger havde glædet os til lige siden vi fik tilsendt et detaljeret program hjemme i Danmark. Da der er to drenge på holdet, Christian og Rasmus fortalte Jacob at for drengene lød det nok værre end det egentlig er. Men Rasmus var meget forberedt, da han havde set hele sæsonen af sex and the city hjemme i Danmark. Vi havde en kvindelig guide og hun vidste rigtig meget om sex and the city og skuespillerne bag serien. Vores guide stillede os nogle spørgsmål undervejs, da vi havde sagt vi var stor fan af serien alle sammen. Men det vidste sig, at hun vidste meget mere end vi gjorde. Hun er jo også guide så det er jo hendes job, at vide så meget J Hun fortalte en masse om serien og undervejs så vi nogle små klip af serien og derefter kørte vi forbi og så hvor det klip i serien var optaget i virkeligheden. Det var lidt surrealistisk, men også spændende at opleve. Turen varede 3-4 timer og ind i mellem fik vi lov til at komme ud af bussen og kigge lidt på området på egen hånd. De fleste af de klip vi så, var optaget på forskellige kvarter på Soho (South Hudson).

Bygnigen der koster 4 mio $
Bygningen fra tvserien FRIENDS
Da vores sex and the city tur var færdig, skulle vi mødes med Tom et andet sted på Soho, da han havde en masse forskellige steder og bygninger som vi skulle se. Vi så bla. en meget speciel bygning som kun var 3 meter bred, med 3 etager og 100 km2 i alt og koster 4 mio. $. Den var meget specielt og selvom det var et dyrt kvarter, var det sindssygt at den koster så meget. Men det var prisen. Vi så også den berømte bygning som er med i serien FRIENDS, hvor det skal forestille at de bor. Det var lidt specielt, men også sjovt at se den. Den bygning er den eneste scene fra serien, som er optaget i New York. Resten blev optaget i en stor studiebygning i LA, men det hele er revet ned nu så det kan man ikke se mere. Så skulle vi videre på vores guidetur og besøge Chinatown på Soho.  Og jeg må sige, at navnet levede virkelige op til de få forventninger jeg havde. Det var ligesom at komme til Kina og gå på et marked hvor man kunne købe tøj, mad og en masse andre ting. Det vildeste og klammeste jeg nogensinde har oplevet var, at vi gik forbi en bod hvor de solgte fisk. Normalt er fisk døde, når vi køber dem i butikker og fiskeforretninger hjemme i Danmark, men her var der levende skildpadder som svømmede rundt i en spand. Og der var også mellemstore frøer, som lå ovenpå hinanden i en spand og det lugtede virkelig dårligt da vi gik forbi. Normalt er jeg godt klare sådan nogle lugte, men det her var alligevel for meget for mig. Så bortset fra det var det spændende nok at opleve Chinatown. De fleste var selvfølgelig kineser og alt stod på kinesisk, så det var lidt specielt at opleve. Hele turen inkl. Frokost varede ca. 3 timer, så da turen var færdig havde vi fri disposition hele dagen og det var forskellige hvad alle skulle. De fleste tog subway’en tilbage mod Times Sqaure og andre til vores hostel.
Sissel og jeg havde siden vi kom til New York snakket om at vi gerne ville løbe en tur i Central Park. Så da vi kom tilbage til vores hostel besluttede vi, at det skulle være nu. Vejret var godt og vi havde lyst til det. Så vi løb en lille tur på omkring 2-2,5 km. Der var mange mennesker i parken, da det var St. Patrick Day. Så alle gik rundt i grønt og mange mødtes i parken og hyggede. Det var dejligt at løbe igen og en specielt, men dejlig oplevelse at løbe i Central Park i New York. Efter vores lille løbetur, var det tid til bad og derefter mødes med Charlotte, Cecilie og Lisbeth nede i lobbyen. Så gik vi over i et Time Warner Center som ligger tæt på hvor vi bor. Det var et center med dyre tøjmærker og accessories og havde 3 etager, hvor under etagen var et lille indkøbscenter kun med mad. Jacob havde omtalt det og vi tog bare derind for oplevelsens skyld.

En lille frisk løbetur i Central Park i New York
Så var det tid til aftensmad og vi fandt en rigtig hyggelig restaurant, hvor vi bla. serverede wok, sushi m.m. Charlotte, Sissel og jeg bestilte sushi og vi fik 5 rækker ruller med 8 stk. i hver række, så det var meget. Der var meget forskelligt at vælge i mellem og det smagte mega godt. Efter en times 1,5 times tid, gik vi tilbage til vores hostel. Da det var vores sidste dag/aften i New York var det tid til, at pakke vores kuffert så vi var klar til afrejse i morgen. Næste stop er Philidaphia..