onsdag den 6. juni 2012

Strandtur og middag på Top of Waikiki

D. 03.06.12
I dag kunne vi heldigvis sove lidt længe, da Sissel ikke skulle ud at løbe eller at vi i det hele taget skulle tidligt i gang. Så jeg vågnede først da mit vækkeur ringede kl. 07.30. Jeg skulle skype med mine forældre kl. 08.00, så nåede lige at komme i tøjet, få lidt at spise også loggede jeg på skype. Det var rigtig dejligt at snakke med dem endnu en gang over skype, men også dejligt at tænke på at det var sidste gang vi skulle gøre det inden jeg kommer hjem. De havde meget at fortælle hjemmefra og Anders var der også, så det var rigtig dejligt og hyggeligt at snakke med dem alle 3 igen. Jeg havde selvfølgelig også meget at fortælle dem, selvom det også var lidt svært at holde styr på, hvad jeg egentlig har oplevet de sidste dage. Men det gik fint og fik bla. fortalt dem om i fredags hvor jeg svømmede med delfiner og i går, hvor jeg næsten mistede mit kamera. Vi blev desværre også afbrudt én gang, da internettet på værelset drillede og det virkede heller ikke ordentligt nede i lobbyen, så det endte med at jeg løb på Starbucks. Desværre fungerede det heller ikke helt optimalt på Starbucks, da forbindelsen var dårlig og derfor hakkede lyden også en del. Så vi havde lidt problemer med at hører hinanden og besluttede at snakkes ved på fredag, når jeg kommer hjem og så loggede vi af skype. Jeg havde aftalt at skype med Daniel kl. 09.00 og da jeg ikke havde så meget strøm på computeren, løb jeg op på værelset igen og håbede på at internettet virkede. Heldigvis virkede det til at starte med og det var rigtig dejligt. Vi havde begge en masse at fortælle hinanden, men jeg havde lidt svært ved at hører Daniel, da lydkvaliteten ikke var så god. Ikke nok med det, så hoppede nettet også af 2 gange, så det endte med vi stoppede med at prøve, da det efterhånden var blevet sent og vi begge to havde andre planer vi skulle i gang med. Men bortset fra alt det kaos vi havde omkring det, så var det rigtig dejligt at skype med ham igen. Endnu bedre var det, at det var sidste gang vi skulle skype sammen og næste gang vi ses, er det når jeg lander i Kastrup Lufthavn. Det bliver rigtig dejligt og kan snart ikke vente mere.
Da vi var færdige med at skype, var der ikke lang tid til jeg egentlig skulle på stranden med pigerne. Men da det var lidt overskyet til at starte med, besluttede vi at mødes på det aftalte tidspunkt kl. 10.30 og derefter tage stilling til om vi skulle tage ned i strandparken, eller vente lidt og håbe på lidt bedre vejr. I mellemtiden fik jeg skrevet lidt dagbog færdig fra i går og ellers begyndte jeg bare at gøre mig klar til at komme på stranden. Det endte med at Mille, Cecilie og Katrine tog ned i strandparken kl. 10.30, mens vi andre ventede 1,5 time på lidt bedre vejr. Så jeg begyndte at skrive dagbog fra i dag, vi lavede varm mad til frokost, pakkede de sidste ting og så mødtes vi med Lisbeth nede i lobbyen kl. 12.00. Solen var heldigvis kommet lidt mere frem end tidligere på formiddagen, men selvom det stadig var lidt overskyet valgte vi at tage derned. Vi har kun 4 hele dage med i dag til at få lidt sol, så vi prøver at udnytte tiden så meget muligt til det. Og selvom det er lidt overskyet, får vi jo stadigvæk lidt sol af det. Da vi kom derned og mødtes med pigerne klarede det heldigvis lidt op og endte med at blive varmt. Så snart solen gemte sig bag en sky, blev det lidt køligere og så snart den kom frem, brændte den nærmest på os. Det var rigtig varmt, men samtidig dejligt da der ind i mellem kom en kølig brise. Vi lå dernede i 3 timer og i mellemtiden fik vi også badet lidt, selvom vandet var lidt koldt i starten. Efter 3 timer, begyndte det at småregne lidt og vi kunne heller ikke holde ud at ligge dernede mere. Så vi gik alle hjem og på hjemvejen købte vi en twix-is. Det er også en is jeg kommer til at savne, så det var dejligt lige at få den en sidste gang.
Restauranten Top of Waikiki
Da jeg kom op på værelset, gik jeg i bad med det samme og lavede krøller i mit hår. Troede ikke det kunne lade sig gøre med en alm. hårtørrer, men det fungerede heldigvis meget godt. Jeg havde aftalt med pigerne, at vi skulle ud at spise i aften, da det er en af de sidste aftener vi kan gøre det alene. Vi havde besluttet at spise på Top of Waikiki, som er en restaurant som ligger på toppen af en høj bygning og så drejer selve restauranten lidt rundt, så man kan se udsigten over hele byen. Lige siden vi kom til Honolulu snakkede vi om, at vi en dag gerne vil prøve at spise deroppe så vi bla. kunne se den flotte udsigt. Vi havde endnu ikke fået det gjort, men besluttede os for at gøre det i aften. Vi skulle også være lidt fine i tøjet, da vi lavede det som en slags afsluttende middag for os 6. Så jeg gik i bad med det samme, så det var overstået også begyndte jeg at skrive lidt af dagen dagbog. Jeg fik også ordnet nogle ting på nettet og fik overført pengene til Cecilie. Vi havde hørt, at vi ikke kunne bestille bord i Top of Waikiki, så vi aftalte at mødes kl. 18.00 nede i lobbyen og så gå derhen. Men mens Sissel og jeg gjorde os klar, ringede Katrine på hotelværelses telefonen og sagde vi godt kunne alligevel. Så hun bestilte bord til os 6 kl. 18.30 og det var helt perfekt. Vi mødtes alligevel nede i lobbyen kl. 18.10 og så fulgtes vi alle derhen.

Hyggeligt selskab med 5 dejlige piger,
i Top of Waikiki
Restauranten ligger på shopping gaden, så det tog heldigvis ikke så lang tid at gå derhen. Vi startede med at tage elevatoren 16 etager op og derefter skulle vi tage 2 rulletrapper for at komme op i toppen og op til selve restauranten. Med det samme mødte der os en rigtig flot udsigt ud over hele byen og ikke mindst ud over havet. Det var rigtig flot og dejligt at se hele byen og området på den måde. Restauranten var kendt for at dreje lidt rundt, så man kunne se hele byen og det gjorde den skam også. Den drejede bare så langsomt, at vi havde lidt svært ved at se den i starten, men da vi kom hen til vores bord kunne vi godt se det, da vi kunne ud på udsigten. Den drejede stille og roligt og det var lige tilpas. Med det samme vi kom hen til vores bord, fik vi en god betjening. Vi fik iskoldt vand og noget specielt brød som vi kunne spise i mens vi besluttede hvad vi skulle have at spise. Vi bestilte 2 portioner nachos som vi delte mellem os alle, vi fik alle sodavand og bestilte den samme hovedret som bestod af indbagt kartoffel med baconstykker, en spinatsalat med hvidløg og vindruer, samt en steak med champignon. Det hele smagte rigtig godt og mættede rigtig meget. Vi sad der en times tid og havde det super hyggeligt. Vi havde en masse at snakke om, nød maden og ikke mindst udsigten. Det var første og sidst gang jeg var deroppe, så prøvede at nyde det rigtig meget. Udsigten blev selvfølgelig endnu flottere, da solen gik ned og byen blev oplyst af en masse lys fra alle bygningerne. Det var rigtig flot at se. Efter en times tid begyndte vi alle at småfryse lidt, da vi kun sad i vores korte kjoler og med et trøje over os og da der var godt gang i aircondition hele tiden. Så da vi var færdige med at spise, fik vi regningen, betalte og så gik vi ned i shopping gaden igen. 
Da vi kom udenfor, var det lunt i luften så vi tog med det samme vores bluser af igen. Vi valgte at gå ned i Yogurtland og købe vores dessert, da vi også skal nå at havde det is nogle gange, inden vi smutter hjem. Vi mødtes med Mia på vej derned også gik vi alle sammen i Yogurtland. Personlig var jeg så mættet af det gode mad vi fik i Top of Waikiki, så jeg kunne næsten ikke spise mere. Men samtidig var vi gået så langt og havde også lyst til at spise det, så besluttede bare at købe lidt og spise det samme med pigerne. Så sætte vi os på en bænk tæt ved vandet og sad og nød hver vores is sammen. Da vi havde siddet og spist vores is i noget tid, var det blevet tid til at tage hjem. Mille og Mia gik langs vandet, mens vi andre tog den lidt hurtigere vej hjem. Da Sissel og jeg kom op på værelset, kunne jeg ikke rigtig overskue at skrive dagbog, så mens Sissel fik skrevet sin og ordnet nogle ting på facebook, begyndte jeg at sy lidt af Camilla Wilbys tøj, som hun havde spurgte om jeg ikke kunne sy for hende. Det var kun en top og et par shorts som var gået i stykker i syningen, så det kunne jeg da snildt klare. Jeg nåede ikke at blive helt færdig med det, da jeg til sidst blev for træt. Så besluttede at gøre det færdigt i morgen og så gik jeg tidligt i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar