fredag den 15. juni 2012

Sidste dag i Honolulu

D. 06.06.12



DSC - ferie du ikk vil hjem fra
I dag vågnede jeg tidligt til den sidste dag her på Hawaii. Sissel skulle op kl. 05.30, da hun ville prøve et nyt eksperiment med, at være oppe og i gang en times tid inden hun skulle ud at løbe. Hendes mål var at løbe omkring 10 km og jeg støttede hende i det ved, at lade hende stå op så tidligt. Jeg vågnede selvfølgelig selv da mit vækkeur ringede og havde svært ved at sove videre, da Sissel gik i gang med at pakke nogle af sine ting. Selvom jeg var træt og ikke havde sovet så godt i nat, så stod jeg op og gik i gang med min to do liste for dagen. Mens Sissel løb en tur, gik jeg i gang med at skrive dagbog fra i går og brugte hele tiden på det, indtil hun kom hjem lidt over 1 time senere. Så spiste vi begge morgenmad, som bestod af det sidste vi havde af rugflager og mælk. Jeg var ikke så sulten, selvom jeg ikke havde spist i nogle timer efter jeg stod op. Så tog vi badetøj på, fandt vores snorkeludstyr frem, håndklæde og mødtes med holdet nede ved poolen kl. 09.00. Vi skulle tage et sjovt billede, hvor vi alle skulle hoppe i poolen med vores snorkel og så skulle vi sidde nede under vandet og ”gemme” os for Jacob som stod oppe på kanten og ledte efter os. Det vi prøvede at genskabe var, de reklamer fra Spies rejser – ferier du ikke vil hjem fra. Der er en reklame, hvor en mand prøver at ”gemme” sig under vandet, ned i poolen i håb om at han ikke blev opdaget. Det samme prøvede vi, hvor vi ville ”gemme” os for Jacob, så han ikke vil finde os, så vi skal rejse hjem i morgen. Det var en meget sjov ide og selvom det ikke var alle fra holdet som var med på ideen, havde vi det andre sjovt med det og skabte stod opmærksomhed fra nogle andre gæster på hotellet. Vandet var rimelig koldt da solen ikke havde varmet poolen op endnu, men vi hoppede alle i for billedets skyld. Det tog lidt tid at få alle i og finde det rette sted på land, hvor billedet skulle tages fra, så det endte med at blive mere koldt at være i vandet, så da billeder var blevet taget skyndte vi os alle op og fik vores håndklæde omkring os.


Det var noget af en opgave, at
få alt dette plus til mere ned
i kufferterne, men det gik
Så havde Jacob lidt ændringer til aftenens program, da vi skulle have været ude at spise alle sammen, men der var mange som ikke havde lyst til det alligevel. Så han skulle lige hører hvad der var stemning for også besluttede vi at ændre lidt i programmet, så alle fik noget ud af det. Vi har besluttet at alle hver især køber noget aftensmad, så kan dem der har lyst til det spise sammen nede på 2. etage kl. 19.00. Derefter skulle vi alle mødes kl. 20.00 og spise dessert sammen, som Jacob ville stå for. Da vi alle havde fået styr på aftenens program, smuttede vi alle op på vores værelser, da vi begyndte at fryse meget efter fællesbilledet. Jeg gik i bad med de samme og så begyndte Sissel og jeg at pakke alle vores ting ned i en kuffert. Det tog lang tid at få det hele lagt frem og få det pakket ned i kufferterne. Vi fik helt varmen af det, så efter noget tid holdte vi en pause. Det var også blevet tid til frokost, så vi skulle mødes med Mille, Lisbeth og Cecilie og så skulle vi på Jamba Juice for sidste gang. Det var rigtig lækkert at få en Caribean Passion smoothie og tomato twix brød en sidste gang, men også underligt at tænke på vi ikke kommer på Jamba Juice mere. Da vi alle havde købt det vi gerne ville have, gik vi op på værelset og lidt efter sad vi inde på værelset for at bytte billeder med hinanden. Det tog også sin tid at få styr på det hele, da vi alle skulle have hinanden billeder. Men til sidst fik vi styr på det og det var rigtig dejligt. Derefter gik Sissel og jeg ned til Katrine Rørby for, at få nogle af hendes billeder og så lånte hun også min harddisk til at få nogle af mine billeder. Det tog også lidt tid, så mens hun gjorde det gik jeg op på værelset, lagde neglelak og slappede lidt af. Da hun kom op med min harddisk igen fik jeg lagt en masse nyt ind på min blog. Jeg var en hel uge bagud, så det var dejligt at få det hele opdateret og især når jeg skal hjem i morgen. Det brugte jeg nogle timer på og da jeg var færdig kom Sissel ind på værelset igen efter hun havde ligget nede ved poolen og taget lidt sol. Så skulle hun låne min harddisk til at overfører nogle af mine billeder og mens hun gjorde det, lagde jeg endnu et lag neglelak mens jeg fik set første afsnit af Gossip Girl.


Sidste fællesspisning på 2. etage
Købte sushi ved den lokale sushimand - Spiste sammen med de andre på 2. etage kl. 19.00, skrev hilsner til resten af holdet, mens vi ventede på det sidste - Fælles dessert kl. 20.00 som bestod af brownies, hyggede for sidste gang sammen og det var rigtig dejligt – Mille, Lisbeth, Cecilie gik med op på værelset og hyggede videre, mens Sissel gik i bad og jeg gjorde bagefter. Da pigerne gik igen, pakkede vi det sidste i vores kufferter og vejede dem. Begge mine vejede omkring 20 kg, så det var rigtig dejligt – gjorde os klar til at komme i seng og lagde os til at sove for sidste gang sammen omkring kl. 23.30. Så kunne vi lige nå at få 4 timers søvn, inden vi skulle op kl. 03.30

Ingen kommentarer:

Send en kommentar