onsdag den 6. juni 2012

Sea Life Park - svømmede med delfiner :)

D. 01.06.12

I dag vågnede jeg med et sæt, da min mobil ringede kl. 07.00 og blev endnu mere overrasket over, at det var Daniel der ringede. Han har ikke ringet på min mobil før mens jeg har været væk, så undrede mig lidt over hvad der skete. Lidt efter fandt jeg så ud af, at hans nye mobil ved en fejl havde ringet op, mens den lå i hans lomme. Det er jo hvad der kan ske og heldigvis var der ikke noget galt. Mit vækkeur ringede først en halv time senere, så jeg lagde mig i sengen igen og slappede lidt af, da jeg alligevel ikke kunne sove igen. Da mit vækkeur ringede og det var tid til at stå op, var jeg bestemt ikke klar til det. Jeg kom sent i seng i går og kunne ikke rigtig falde i søvn, så fik ikke så mange timers søvn i nat. Men jeg havde en spændende dag foran mig, så der var ikke tid til at sove længere. Jeg stod op, spiste morgenmad, gjorde mig klar, pakkede min taske og så mødtes jeg med Mille, Cecilie og Mia nede i lobbyen kl. 08.15, da vi skulle ud i Sea Life Park og svømme med delfiner. Vi blev hentet af en bus derude fra foran vores hotel kl. 08.30 og sp blev vi kørt derud sammen med mange andre. Da vi kommer derud, går vi lidt rundt i parken og ser på de forskellige dyr og lidt efter tjekker Mia sig ind til at skulle svømme med søløver kl. 11.30. Da vi var derude i god tid, havde vi også tid til at gå rundt og kigge lidt mere og se nogle forskellige shows. Der var på et tidspunkt et show med delfiner, hvor det hele foregik på japansk, da der stod en tolk og fortalte om det hele. I starten synes vi det var lidt malplaceret af os at sidde der, men vi havde ikke andet at give os til og selve sjovest var meget sjovt at se. De delfiner kunne nogle vilde tricks i luften og det var meget fedt at se.


Mia der fodre søløven med en fisk
Så var vi blevet lidt sultne, men ville ikke spise frokost før Mia havde svømmet med søløverne, så vi købte en is, satte os ned og slappede lidt af. Det var en lummer luft i dag, så det hele virkede lidt klamt, men vi satte os i skyggen også hjalp det lidt med at få en is. Efter noget tid var det blevet tid til at Mia skulle møde op i aktivitetscenteret og selvom hun skulle være der på et bestemt tidspunkt, sad vi længe og ventede på at hun skulle i gang. Efter ca. 15 min blev hun hentet og så gik vi med hende hen for at finde en redningsvest og hen til det sted, hvor hun skulle svømme med søløverne. Hun havde betalt for at være sammen med dem i 30 min. og da hun var den eneste der skulle svømme med dem på det tidspunkt, fik hun lov til at være sammen med dem hele tiden i de 30 min. Det var hun selvfølgelig rigtig glad for og helt oppe at kører over at hun skulle svømme med dem. Det var lidt sjovt at se, men samtidig fedt at hun havde det på den måde. Hun fik taget nogle fede billeder og lavede nogle forskellige tricks sammen med dem og det var rigtig sjovt at se. Vi 3 andre stod og så det hele, mens vi også fik taget nogle billeder. Efter ca. 30 min. var det hele forbi og selvom tiden var gået hurtig, havde Mia det rigtig fedt bagefter og nydt det hele, så det var rigtig godt. Så var det blevet tid til frokost og som så mange andre steder her på Hawaii, har de ikke så meget inspirerende mad i sådan nogle turistattraktionsområder, så vi havde lidt svært ved at finde ud af, hvad vi skulle spise. Der var ikke andet end fastfood, så selvom vi måske havde lyst til noget andet, var muligheden ikke til det, så vi valgte at spise burger og pommes frites. Det havde en familiepakkemenu, som bestod af 12 mini burgers, en stor bakke pommes frites og 4 små colaer. Da vi i forvejen vidste at portionerne er store herover, selvom der står de er små, besluttede vi at prøve den familiepakkemenu. Burgerne var mini og de var lidt mindre end en cheeseburger, men vi blev alligevel alle sammen mætte af al den mad vi havde fået. Til os 4 var det fint med den portion, så det kunne ikke være bedre.


Det er sjældent jeg får
 et kys af en delfin ;-)

Da vi havde spist færdig, var der ikke så længe til at vi skulle svømme med delfiner, så vi gjorde os ligeså stille klar til det. Vi havde klædt om til badetøj hjemmefra, så vi læste de mest værdig genstanden vi havde inde i et skab også tog vi vores tasker med os. Vi skulle mødes ved aktivitetscenteret kl. 14.45, sammen med mange andre som også skulle svømme med delfiner og lidt efter blev vi delt op i nogle grupper. Alle os der skulle svømme med 2 delfiner startede med at gå hen til det bassin hvor vi skulle være, mens alle dem der skulle svømme med 1 delfin kom lidt efter og skulle være i den anden ende af bassinet end os andre.  Vi startede med at vi hver især fik et billede af delfinen, hvor den ”kyssede” os på kinden, så fik jeg et hvor jeg skulle kysse den, hvor det lignede at jeg løftede den i vandoverfladen, fik et billede hvor jeg bagfra blev trukket af 2 delfiner et lille stykke i vandet og til sidst et billede, hvor jeg stod på snuden af dem begge, så jeg nærmest stod op i vandet, mens de trak mig et lille stykke. Det var lidt svært at holde balancen, når jeg blev trukket af 2 delfiner, da jeg kun skulle holde fast i deres finer og der var meget fart på. Men det gik heldigvis godt og det var rigtig sjovt at prøve. Det sjoveste var nok, da jeg skulle stå på deres snuder og blive trukket et lille stykke af dem. Det var en lidt underligt opleve og i starten havde jeg også lidt svært ved at tro det kunne lade sig gøre. Men delfintrænerne havde godt styr på det hele, vidste hvad de skulle gøre og hvordan de skulle kommunikere med delfinerne. Delfinerne havde også prøvet det rigtig rigtig mange gange, så det var jo bare legende let for dem. Vi havde fået at vide hvordan vi skulle gøre, når de forskellige billeder blev taget og det var heller ikke så svært det vi skulle, men jeg var alligevel lidt spændt på det hele. Jeg var den sidste der skulle prøve det, så havde set hvordan de andre gjorde det og det gik fint. Heldigvis gik det også godt dag jeg skulle prøve, men koncentrerede mig mest om at holde balancen og glemte helt at smile til fotografen undervejs. Så da det hele var overstået, hvor jeg lidt spændt på hvordan billederne ville blive.


Den var lidt tung, da
jeg skulle øfte den
Det var super fedt at vi fik lov til at prøve det hele og det har altid været en drøm for mig, at få lov til det. Så det hele var også lidt surrealistisk da det skete, men samtidig en rigtig fed oplevelse og dejligt at endnu en af mine drømme er gået i opfyldelse. Da alle havde været igennem med at få taget de forskellige billeder, fik vi lov til at røre en af delfinerne mens vi stod på række og den svømmede ved siden af os. Så viste den også nogle tricks og det var rigtig flot. Det var dejligt at vi fik lov til at være lidt sammen med den efter alle billederne var taget og fedt at den også fik lov til at lege lidt. Selvom vi godt kunne se den var slidt de steder, hvor folk altid holder når der skal tages billeder, var trænerne meget søde mod dem og fodrede dem hele tiden med mad. Delfinerne så ud til at have det godt, trods det at bassinerne ikke var så store til dem alle. Men bortset fra det, så havde jeg det fint nok med at være derude og rart at se delfinerne også havde det godt. Da vores tid sammen med delfinerne var slut, gik der ca. 45 min, før vi kunne komme og hente vores billeder. Vi var alle 4 rigtig glade for vores oplevelse og synes alle de var super fedt. Selvom tiden gik hurtig, så var det helt sikkert alle pengene værd og er rigtig glad for jeg oplevede det. Det var så fedt og er helt sikker på det er en oplevelse jeg aldrig vil glemme. Da vi havde fået vores ting tilbage, skyllet os under bruseren og fået noget andet tøj på, var der ikke andet at gøre end at vente på billederne blev klar. Det hele var gået så hurtig da vi svømmede med delfiner, så jeg var meget spændte på hvordan billederne blev og håbede selvfølgelig de alle sammen blev gode. Mens vi ventede så vi to shows, den ene med de søløver som Mia tidligere svømmede sammen med. De lavede nogle forskellige tricks og det var rigtig flot at se. Det var lidt vildt at tænke på, hvad man kan lærer dyr at lave og selvom det ikke ligger til deres natur at lave det, så var det meget flot at se alligevel. Derefter så vi et andet show med delfiner, pingviner og en søløve. Delfinerne svømmede i et stort bassin og lavede nogle forskellige øvelser i luften. Det var rigtig flot at se og igen var jeg imponeret over, hvordan man kan træne dem til at gøre det. Det var virkelig flot at se. Så var det pingvinernes tur og denne gang kom den ud at gå blandt publikummet, så vi kunne få lov til at se den på tæt hold. Så gik den rundt og mængede sig med alle, mens den havde en træner ved siden af sig og den så ud til at nyde det. Til sidst var det søløvens tur. Den lavede også nogle forskellige tricks, mens den var tæt på publikummet og lidt andre tricks end dem vi så tidligere, så det var meget sjovt at se. Det altid underholdende, når dyr kan lave forskellige tricks og selvom det ikke ligger til deres natur, så bliver jeg altid imponeret over at de kan gøre det.

Da showet var færdigt, havde vi 40 min. inden vi blev hentet med bus, så vi gik med det samme hen for at hente vores billeder. Vi var alle meget spændte, men heldigvis fik vi nogle gode billeder. Jeg var meget tilfreds med mine billeder og det steder hvor jeg glemte at smile til kameraet, endte det med at blive nogle sjove billeder og det gjorde heller ikke noget. Selvom de alle sammen er gode og bedre end jeg havde forventet og er rigtig glde for dem. Det er et godt minde at have, fra denne oplevelse.  Det blev rigtig godt og nok det bedste billede der blev taget. Pigerne blev også glade for deres billeder, så det var rigtig dejligt. Vi startede med at få billederne printet ud, men fik også mulighed for at få dem over på en dvd og det valgte vi alle at gøre. Det er lidt nemmere at transportere hjem og også lidt nemmere at de ligger på computeren sammen med alle de andre billeder. Så kan vi selv printe dem ud, når vi kommer hjem til Danmark. Der gik lidt tid med at få hver vores 5 billeder over på hver sin dvd, men til sidst lykkedes det og det var rigtig dejligt. Jeg skulle give 56 $ for 5 billeder, det svare ca. til 324 kr. og selvom det er lidt dyrt for 5 billeder, så er det helt klart alle pengene værd og jeg var heller ikke et sekund i tvivl om, at jeg skulle have dem alle sammen. Da jeg skulle betale for Mias og mine billeder, ville de ikke tage i mod mit kort. Jeg har ikke oplevet det før, så jeg blev selvfølgelig overrasket over hvad der skete og kunne ikke forstå hvad der var galt. Jeg havde ikke nok kontanter til at betale det hele med, så det endte med at jeg betalte lidt kontant også betalte Cecilie med hendes kort. Det virkede heldigvis med hendes kort og det var dejligt at hun ville hjælpe mig. Så overførte jeg bare pengene til hende, så snart vi kom tilbage til hotellet. Vi ventede ca. 15 min. på bussen også var vi klar til at komme hjem. Vi var alle rigtig trætte da vi først sad i bussen og det kunne ikke gå hurtigt nok med at komme hjem. Vores buschauffør prøvede at lave en god service til os, ved at spille lidt radio i bussen, men desværre kunne han ikke finde noget ordentligt signal så det skrattede det mest af turen. Det var ikke så fedt. Så prøvede han at lave en lille guidetur ud af det og da han skulle snakke i mikrofonen havde han en skinger stemme, så det lød højere for os end det egentlig var. Vi havde heller ikke rigtig behov for at hører det, da vi forvejen vidste de ting han snakkede om. Det var sødt at buschaufføren prøvede at gøre en god tur ud af det, men for os var turen hjem ikke så god. De andre i bussen fik forhåbentlig noget ud af det.
Da jeg kom op på værelset, gik jeg med det samme i gang med, at ligge billederne fra dvd’en over på Sissels computer, så jeg kunne få det lagt på min harddisk. Så lagde jeg med det samme billederne ind på facebook, da jeg var så glad for dem, så jeg kunne ikke lade være med at ligge dem derind. Da det var gjort smuttede jeg hurtig i bad, da jeg følte mig lidt klam efter det vand vi havde svømmet rundt i. I mens begyndte Sissel at lave mad, som bestod af pasta salat med tun, majs og hvidløgsbønner. Selvom vi nu har fået det så meget, så var det dejlig let og smagte rigtig godt. Resten af aftenen var vi lidt usociale med de andre, da vi ikke rigtig kunne overskue så meget andet, end at have en stille og rolig aften for os selv på værelset. Jeg fik skrevet dagbog færdig fra i går, mens Sissel fik set nogle afsnit af Gossip Girl. Det var dejlig afslappende, at vi havde sådan en aften sammen og selvom vi var i gang med hver vores, var det alligevel hyggeligt. Vi var begge trætte efter i går og den lange dag i dag, så vi gik tidligt i seng og denne gang faldte jeg heldigvis i søvn med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar