onsdag den 6. juni 2012

Sejltur ved solnedgang og sidste fælles mandags møde

D. 04.06.12

I dag vågnede jeg da mit vækkeur ringede kl. 06.30, da Sissel skulle ud at løbe. Jeg nåede lige at slukke min alarm, sikre mig at Sissel var vågen og så lagde jeg mig til at sove igen. Jeg sov lidt videre og vågnede først igen, da Sissel kom hjem fra sin løbetur omkring kl. 07.20. Jeg gad ikke st stå op med det samme, så blev liggende i sengen lidt mere og efter noget tid besluttede jeg at komme i gang. Jeg gjorde mig klar, pakkede lidt af min strandtaske, ordnede nogle forskellige ting på nettet og kl. 09.00 mødtes jeg nede på 2. etage, hvor jeg skulle have brunch sammen med nogle af de andre fra holdet. Jacob havde lovet os at lave brunch til os, da vi vandt teambuilding konkurrence i starten, da vi var i New York. Så han havde stået hele morgenen og lavet brunch til os, som vi mødte os spise sammen. Han havde sørget for alt hvad der hører til en brunch, nemlig små pandekager med sirup, røræg og bacon, frugtsalat samt ristet bagel med smøreost. Det smagte virkelig godt og Jacob var rigtig god til at lave det. Det var rigtig lækkert at få og vi nød det alle sammen. Vi spiste, snakkede om alt muligt og det var rigtig hyggeligt. Da vi var færdige med at spise, var vi alle mere en mætte og kunne slet ikke få mere ned. Vi hjalp hinanden med at bære tingene op til Jacob igen og så fik han resten af frugtsalaten som han ønskede. Da jeg kom op på værelset igen, havde jeg noget tid inden jeg skulle på stranden med pigerne. Den tid brugte jeg på at gøre mig helt klar, pakke de sidste ting og besvare et evalueringsskema på nettet, som vi skal svare på for DSC. Da det skulle ordnes over internettet og da det igen drillede, nåede jeg ikke at blive helt færdig inden vi skulle afsted, så måtte starte forfra senere på dagen. Det var selvfølgelig lidt irriterede, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Kl. 10.30 mødtes jeg med Mille, Katrine, Mia og Lisbeth nede i lobbyen og så gik vi ned i strandparken. Cecilie og Sissel skulle ikke med i dag, da de hellere ville have en stille og rolig dag nede ved poolen og ikke ligge så længe i solen, da de fik rigeligt med sol i går. Men vi andre gik derned og mødte mange af de andre fra holdet, som også lå dernede. De lå på én lang række og Lisbeth og Mia lagde sig hen til dem, mens vi andre lå lidt derfra. Vi havde mest lyst til at være lidt for os selv, men samtidig lå vi også tæt på de andre. Det var rigtig varmt vejr i dag og solen brændte mere end den gjorde i går. Der var mange skyer på himlen, men solen viste sig fra sin varme side, så snart den havde mulighed for at komme igennem skyerne. Det blæste heller ikke så meget i dag, så det blev hurtigt varmt. Det var dejligt med til sidst blev det også for varmt. Jeg havde været ude at bade i det dejlig vand én gang, men efter 1,5 time kunne jeg ikke holde ud at ligge dernede mere. Det kunne Lisbeth, Mille og Katrine heller ikke, så vi besluttede at hjem til hotellet. Jeg gik i Food Pantry sammen med Mille og Katrine og fik købt lidt frugt, en lille yoghurt og lidt koldt at drikke. Da jeg kom op på værelset, pakkede jeg hurtig mine ting ud af tasken, smuttede i bad og tog lidt at spise bagefter. Så satte jeg mig ned og prøvede igen at besvare det evalueringsskema fra DSC. Jeg brugte lidt tid på det, da jeg ville gøre det grundigt og der var mange spørgsmål. Da jeg var helt færdig og skulle til at trykke ”send evaluering”, hoppede nettet selvfølgelig af og så kunne jeg ellers starte forfra. Det var lidt træls, men heldigvis kunne jeg huske det meste af det jeg skrev, så  det gik hurtigt nok. Da jeg var færdig med at skrive evalueringen og den gik i gennem, fik jeg ordnet nogle forskellige ting på min to do liste og spiste tidligt aftensmad.

Båden vi sejlede med
Vi var nogle stykker som skulle ud at sejle med katamadralen som er en sejlbåd i også sejlede med for ca. 2 måneder siden. Vi skulle først mødes i lobbyen kl. 17.00, men vi var nogle stykker som allerede mødtes kl. 16.20, da vi tog ned på stranden for at tage lidt aftenbilleder. Jeg fulgtes med Mille, Cecilie, Julia, Stina, Julie S og Elise og følte mig lidt malplaceret, da de havde taget lidt fint tøj på, makeup og var rigtig flotte. Jeg havde bare taget lidt mere praktisk tøj på, da jeg vidste vi skulle ud at sejle. Men var slet ikke lige så fine som de var, så det var lidt underligt at følges med dem. Da vi kom ned til vandet, fik de taget nogle billeder, både af hinanden med også af os alle. Jeg skulle ikke selv have nogle flotte billeder, da jeg venter til i morgen og gøre det sammen med pigerne ved solnedgangen. Men vi fik taget nogle flotte billeder alligevel og det var rigtig dejligt. Lidt efter gik vi hen til det sted hvor vi skulle sejle fra og så kom Jacob gående sammen med Maiken, Lisbeth og Sissel som var de sidste der skulle med ud at sejle. Lidt efter kom båden sejlede ude fra kysten og lagde til det sted hvor vi stod, så det kunne ikke være bedre. Det var den samme styrmand lige som sidst, så han blev lidt overrasket over at se os, da han godt kunne kende os lidt fra sidste gang. Denne gang havde han to unge fyre med til at hjælpe ham og specielt en af dem faldt i øjnene hos nogle af pigerne. Jeg tror de alle følte sig godt tilpas med, at vi var så mange piger som skulle sejle med dem. Vi troede at der var andre mennesker som skulle med ud at sejle, men det endte med at vi havde hele båden for os selv.
Lækre piger der er klar
til em sejltur
Vi sejlede et godt stykke ud fra kysten og på et tidspunkt gyngede det rigtig meget. Selvfølgelig skulle mig og Mille stå ude på spidsen af båden og tage nogle billeder, så det endte med at jeg blev lidt dårlig. Jeg satte mig ned og slappede lidt af og heldigvis hjalp det. Vi hørte højt musik, fik lidt koldt at drikke og havde det rigtig hyggeligt ombord mens vi sejlede afsted. På et tidspunkt stod jeg lidt for mig selv og kiggede ud over vandet. Jeg så en lille skikkelse i vandet og selvom det gik hurtigt, kunne jeg lige fornemme at det var en delfin. Men det samme sagde jeg det til Julie S, som stod lige ved siden af mig og så så hun også delfinerne. Vi råbte det til andre som stod over på den anden side af båden og delfinerne svømmede lige ved siden af båden. Jeg nåede at se 3-4 delfiner, inden de hurtig svømmede videre. De andre nåede kun lige at skimme dem lidt, så det var kun Julie og mig der fik set dem på tæt hånd. Blev overrasket over at se dem derude, men det var en rigtig fed oplevelse og gjorde lige hele turen meget bedre. Efter et stykke tid begyndte solen at gå ned, så vi sejlede lige så stille rundt og det var en rigtig flot solnedgang. Det var flot at se den ud over vandet og med både og bjerge i forgrunden. Det var en lidt speciel oplevelse at se, men også rigtig flot. Det var lidt underligt at tænke på, om 3 dage forlader vi Honolulu og Hawaii, så lige i det øjeblik prøvede jeg at nyde det hele en sidste gang. Efter 1,5 times sejltur sejlede vi ind på land igen også var turen slut. Det var en rigtig fed oplevelse og en god tur. Vi hyggede os hele vejen igennem og fik set en smuk solnedgang, så det kunne ikke være bedre.

Solnedgang ved Waikiki Beach
Vi fulgtes alle tilbage til hotellet og da vi kom op på værelset, begyndte jeg at skrive lidt af dagens dagbog. Jeg var mere end mæt efter alt det jeg spiste inden vi skulle sejle og fik bestemt ikke mere appetit efter sejlturen, så jeg skulle ikke have noget aftensmad. Jeg hjalp alligevel Sissel med at lave en stor portion ris med kylling i tomatsauce og hvidløgsbønner, så vi bare skal varme det til frokost el. aftensmad i morgen. Så mens Sissel spiste skrev jeg lidt videre og kl. 20.30 skulle vi mødes med de andre på 2. etage til vores sidste fælles mandagsmøde. Under mødet fortalt Jacob en masse praktiske informationer til på torsdag når vi skal afsted og hvad vi skal have gjort inden m.m. Der er også nogle få stykker som skal ud at svømme med vilde delfiner i morgen og han havde lidt problemer med at få det antal tilmeldte til at passe med hvor mange der skal med. Jeg skulle i første omgang have været med, med valgte at tage i Sea Life Park i stedet for. Mia skulle også have været med ude at svømme med vilde delfiner og havde meldt fra til Jacob i tide. Af en eller anden grund gik jeg ud fra hun også havde meldt mig fra, da vi begge skulle have været afsted, men tog så i Sea Life Park alligevel. Så under mødet tænkte jeg ikke mere over det, men blev alligevel lidt nervøs og især da Jacob fortalte at nu var det bindende. Efter mødet spurgte jeg Mia ad om det, men hun havde ikke meldt mig fra. Så snakkede jeg lidt med hende om det og fortalte jeg havde gået ud fra det, så jeg havde ikke meldt fra til Jacob. Det fik hun lidt dårlig samvittigheder over, da hun slet ikke havde tænkt på det. Men jeg sagde til hende at det var lige så meget min fejl og så gik jeg hen og snakkede med Jacob om det. Han sagde også han ikke havde fået en afmelding af mig, så det var desværre bindende. Hvis jeg ikke ville med alligevel kunne jeg betale for det og lade være med at møde op, men så besluttede jeg bare at tage med. Jeg elsker delfiner og kan ikke få nok af at se dem, så selvom hele situationen var lidt træls så valgte jeg at tage med. Det var selvfølgelig lidt irriterende, når jeg ikke lige havde regnet med det, men på den anden side har jeg ikke noget i mod at skulle se dem igen og tror det bliver en rigtig fed oplevelse. Jeg snakkede med Mia bagefter og hun fik endnu mere dårlig samvittighed og nærmest ked af det. Men jeg fortalte hende at det skulle hun ikke have, da det lige så meget var min skyld. Sket er sket og det kan der ikke ændres på. Tror heller ikke jeg fortryder det, når jeg først er i vandet sammen med dem.
Efter mødet lånte Lisbeth og jeg Maries computer, så vi kunne få nogle af hendes billeder over på min harddisk, så både Lisbeth og jeg kunne få dem. Det brugte vi det meste af tiden på, men det var også rigtig dejligt at vi fik styr på det. Hun havde bla. nogle gode billeder fra galla og alle fællesbillederne, så det var fedt at vi fik dem. Vi fik mange af hendes billeder, så nu er der endnu flere at sortere når vi kommer hjem, så det er bare dejligt. Da vi havde fået styr på det og Lisbeth gik ned til sig selv igen, fik jeg skrevet dagbog færdig og gjort mig klar til at komme i seng.  Vi slappede af resten af aftenen, fik ordnet nogle forskellige ting og omkring kl. 23.00 gik vi i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar